Günümüzde bir işletmenin pazarlama uygulamaları, toplumsal görünürlüğü dikkate alındığında, kamunun dikkatine çekmektedir. Etik olmayan pazarlama uygulamaları kınanmakta ve bazen de yasa koyucu tarafından takip edilebilmektedir.
İşletme yönetimleri çalışanların pazarlama uygulamaları konusunda sorumlu tutulabileceğinden, yöneticilerin, çalışanların pazarlama etiği anlayışları konusunda, bazı adımlar atmaları gerekmektedir.
Çalışmada, beyaz yakalı çalışanların etiğin toplumsal rolü, örgütün etik kültürü hakkındaki tutumları ve pazarlama etiği anlayışları incelenmiştir.
144 beyaz yakalı çalışandan elde edilen verilere göre; beyaz yakalı çalışanların pazarlama etiği anlayışları, onların, etiğin toplumsal rolü ve örgütün etik kültürü haklımdaki tutumları tarafından belirlendiği sonucuna varılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Eski Sayılar |
Authors | |
Publication Date | January 10, 2008 |
Published in Issue | Year 2008 Volume: 8 Issue: 29 |
This web is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Öneri
Marmara UniversityInstitute of Social Sciences
Göztepe Kampüsü Enstitüler Binası Kat:5 34722 Kadıköy/İstanbul
e-ISSN: 2147-5377