Research Article
BibTex RIS Cite

İŞLETME KOŞULLARININ ÖRGÜT İÇİ BİLGİ PAYLAŞIM İKLİMİNE ETKİSİ

Year 2007, Volume: 7 Issue: 27, 9 - 21, 10.01.2007
https://doi.org/10.14783/maruoneri.684565

Abstract

Bu çalışma, Türkiye’nin en büyük bankaları arasına giren A ve B bankalarının bireysel ve ticari hizmet veren merkez şubelerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırma konusu, bankacılık sektöründe işletme içi koşulların (yönetim biçimi, fiziki koşullar, beşeri koşullar, çalışma koşullarının) örgüt iç bilgi paylaşım iklimi üzerine olan etkileri ile işletme içi koşulların birbirleriyle olan ilişkileri araştırılmıştır. Araştırma analiz sonuçlarına göre, işletme içi koşulların kendi aralarında ve örgüt içi bilgi paylaşım iklimiyle ilişkili olduğu ve işletme içi koşulların örgüt içi bilgi paylaşımını doğrudan etkilediği tespit edilmiştir. Araştırmada ayrıca, yönetim biçimlerine göre örgüt içi bilgi paylaşımının farklılık gösterip göstermediği de ortaya konulmuştur. Özellikle Müşteri ve çalışan odaklı yönetim biçiminde, örgüt içi bilgi paylaşımı, diğer yönetim biçimlerine (otoriter, katılımcı, yol gösterici ve yönlendirici yönetim) göre farklılık gösterdiği tespit edilmiştir.

References

  • [1] Brakensiek, F.C. (2002). Knovvledge Management for EHS Professionals. Occupational Health-Safetty, January, 7(1), 72-74.
  • [2] Nickols, F. (2001). The Knowledge in Knovvledge Management. New Jersey: The Distance Consulting Company.
  • [3] Nguyen, T.V. (2002). Knovvledge Management: Literatüre Review and Findings About Perceptions Of Knovvledge Transfer In Collaborative and Process-Oriented Teams. Dissertation of Doctor. Pepperdine University.
  • [4] Davenport, T.H. & Prusak, L. (2001). İş Dünyasında Bilgi Yönetimi.. (Çev.: Giinay, G.). İstanbul: Rota Yayınları.
  • [5] Tuomi, I. (1999/2000). Data is More than Knovvledge: Implications of the Reversed Knovvledge Hierarchy for Knovvledge Management and Organizational Memory. Journal of Management Information Systems, 16(3), 103- 118.
  • [6] ipe, M. (2003). The Praxis of Knovvledge Sharing in Organizations: A Case Study. Doctor Thesis. The University of Minnesota.
  • [7] King, J.M. (2001). Employee Participation in Organizationally-Maintained Knovvledge Sharing Activities. Master Thesis. University of Toronto.
  • [8] Yeniçeri, Ö. & ince, M. (2005). Bilgi Yönetim Stratejileri ve Girişimcilik. İstanbul: 1Q Kültür-Sanat Yayıncılık, İstanbul.
  • [9] Soule, D.L. (2003). Bridging Knovvledge Gaps: Knovvledge Sharing and Learning Practices in Virtual Developmeııt Teams. Doctor Thesis. Harvard University The Departman of Technology and Operatons Management.
  • [10] Özler, H.; Ergün, D. & Giimüştekin, G.E. (2004). Organizasyonlarda Etkileşim Mekanizmaları ile Bilgi Paylaşımı İlişkisi ve Bilgi Paylaşımını Artırmaya Yönelik Bir Ödüllendirme Modeli. Osman Gazi Üniversitesi, 3. Ulusal Bilgi, Ekonomi ve Yönetim Kongresi, 25-26 Kasım/Eskişehir, 133-140.
  • [11] Sharratt, M. & Usoro, A. (2003). Undeıstanding Knovvledge-Sharing in Online Communites. Acadeıuic Conferences Limited. Electronic Journal On Knovvledge Management, 1(2), 187-196.
  • [12] Yang, J.T., (2004). Job-Related Knovvledge Sharing: Comparative Case Studies. Journal of Knovvledge Management, 8(3), 118-126.
  • [13] Abrams, L.; Lesser, E. & Levin, D.Z. (2003). Nurtiring Interpersonel Trııst in Knovvledge-Sharing Netvvorks. Academy of Management. Executive, 17(4), 64-77.
  • [14] Smith, H.A. & McKeen, J.D. (2003). Insilillig a Knovvledge-Sharing Culture. Working Paper. Queen’s University at Kingston, Ontario.
  • [15] Wah, Y.C.; Menkhoff, T.; Loh, B. & Euers H.D. (2005). Theorizing, Measuring and Predicting Knovvledge Sharing Behavior in Organizations-A Social Capital Approach. Proceediııg of the 38th Havvaii International Conference on System Sciences .
  • [16] Connelly, C.; Kellovvay, E. & Kevin, E. (2003). Predictors of Employees’ Preceptions of Knovvledge Sharing Cultures. Leadership-Organization Developmeııt Journal, 24(5), 294-301.
  • [17] Lin, H.F. & Lee, G. (2004). Perceptions of Senior Managers Tovvard Knovvledge-Sharing Behaviour. Management Decision, 42( 1), 108-125.
  • [18] Riege, A. (2005). Three-Dozen Knovvledge-Sharing Barriers Managers Must Consider. Journal of Management, 9(3), 18-35.
  • [19] Ardichvili, A.; Page, V. & Tim, W. (2003). Motivation and Barriers to Participation in Virtual Knovvledge-Sharing Communities of Practice. Journal of Knovvledge Management, 7(1), 664-67.
  • [20] Bayram, N. (2004). Sosyal Bilimlerde SPSS ile Veri Analizi. Bursa: Ezgi Kitabevi, Bursa.
  • [21] Nino, D. (2002). Communication Rules and Process of Knowledge Sharing in a High Technology Organization, Doctor Thesis, The University of Texas at Austin.
  • [22] Li Kam, W.P. (2001). The Critical Success Factors of Customer Relationship Management (CRM) Technological İnitiatives. Dissertation of Doctor. Concordia University.
  • [23] Chen, L.Y. (2004). An Examination of the Relationships Among Leadership Behaviors, Knowledge Sharing, and Organization’s Marketing Effectiveness in Professional Service Firms That Have Been Engaged in Strategic Alliences. Dissertation of Doctor, Nova Southeastrn University.
  • [24] Zhang, J. (2003). Cross-Boundary Knowledge Sharing: A Case Study of Bulding The Multi-Purpose Access for Customer Relations-Operationas Support (Macros) System, Dissertation of Doctor. University at Albany, State University of New York
  • [25] Day, G.S. & Bulte Van, D.C. (2002). Superiority in Customer Relationship Management: Consequences for Competitive Advantage and Performence. Report No: 02- 123. Cambridge, MA: Marketing Science Institute.
  • [26] Akgül, A. & Çevik, O. (2003). İstatistiksel Analiz Teknikleri SPSS'te İşletme Yönetimi Uygulamaları, Ankara: Emek Ofset.
  • [27] Tatildi], H. (1996). Uygulamalı Çok Değişkenli İstatiksel Analiz. Ankara: Cem Web Ofset.
  • [28] Nakip, M. (2003). Pazarlama Araştırmaları Teknikler ve (SPSSDestekli) Uygulamalar. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • [29] Tabachinck, B.G. & Fidell, L.S. (2001). Using Multivariate Statistics. Needham Heights: A Pearson Education Company.
  • [30] Büyüköztürk, Ş., (2002). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı. Ankara: Pegern Yayıncılık.
  • [31] Albayrak, A.S.; Eroğlu, A.; Kalaycı, Ş.; Küçüksille, E.; Ak, B.; Karaatlı, M.; Keskin, H.Ü.; Çiçek, E.; Kayış, A..; Öztürk, E.; Antalyalı, Ö.; Uçar, N.; Demirgil, H. & İşler D.B. (2005). SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri. (Ed.: Kalaycı, Ş.). Ankara: Asil Yayın Dağıtım.
  • [32] Yazıcıoğlu, Y. & Erdoğan, S. (2004). SPSS Uygulamalı Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Detay Yayıncılık.
Year 2007, Volume: 7 Issue: 27, 9 - 21, 10.01.2007
https://doi.org/10.14783/maruoneri.684565

Abstract

References

  • [1] Brakensiek, F.C. (2002). Knovvledge Management for EHS Professionals. Occupational Health-Safetty, January, 7(1), 72-74.
  • [2] Nickols, F. (2001). The Knowledge in Knovvledge Management. New Jersey: The Distance Consulting Company.
  • [3] Nguyen, T.V. (2002). Knovvledge Management: Literatüre Review and Findings About Perceptions Of Knovvledge Transfer In Collaborative and Process-Oriented Teams. Dissertation of Doctor. Pepperdine University.
  • [4] Davenport, T.H. & Prusak, L. (2001). İş Dünyasında Bilgi Yönetimi.. (Çev.: Giinay, G.). İstanbul: Rota Yayınları.
  • [5] Tuomi, I. (1999/2000). Data is More than Knovvledge: Implications of the Reversed Knovvledge Hierarchy for Knovvledge Management and Organizational Memory. Journal of Management Information Systems, 16(3), 103- 118.
  • [6] ipe, M. (2003). The Praxis of Knovvledge Sharing in Organizations: A Case Study. Doctor Thesis. The University of Minnesota.
  • [7] King, J.M. (2001). Employee Participation in Organizationally-Maintained Knovvledge Sharing Activities. Master Thesis. University of Toronto.
  • [8] Yeniçeri, Ö. & ince, M. (2005). Bilgi Yönetim Stratejileri ve Girişimcilik. İstanbul: 1Q Kültür-Sanat Yayıncılık, İstanbul.
  • [9] Soule, D.L. (2003). Bridging Knovvledge Gaps: Knovvledge Sharing and Learning Practices in Virtual Developmeııt Teams. Doctor Thesis. Harvard University The Departman of Technology and Operatons Management.
  • [10] Özler, H.; Ergün, D. & Giimüştekin, G.E. (2004). Organizasyonlarda Etkileşim Mekanizmaları ile Bilgi Paylaşımı İlişkisi ve Bilgi Paylaşımını Artırmaya Yönelik Bir Ödüllendirme Modeli. Osman Gazi Üniversitesi, 3. Ulusal Bilgi, Ekonomi ve Yönetim Kongresi, 25-26 Kasım/Eskişehir, 133-140.
  • [11] Sharratt, M. & Usoro, A. (2003). Undeıstanding Knovvledge-Sharing in Online Communites. Acadeıuic Conferences Limited. Electronic Journal On Knovvledge Management, 1(2), 187-196.
  • [12] Yang, J.T., (2004). Job-Related Knovvledge Sharing: Comparative Case Studies. Journal of Knovvledge Management, 8(3), 118-126.
  • [13] Abrams, L.; Lesser, E. & Levin, D.Z. (2003). Nurtiring Interpersonel Trııst in Knovvledge-Sharing Netvvorks. Academy of Management. Executive, 17(4), 64-77.
  • [14] Smith, H.A. & McKeen, J.D. (2003). Insilillig a Knovvledge-Sharing Culture. Working Paper. Queen’s University at Kingston, Ontario.
  • [15] Wah, Y.C.; Menkhoff, T.; Loh, B. & Euers H.D. (2005). Theorizing, Measuring and Predicting Knovvledge Sharing Behavior in Organizations-A Social Capital Approach. Proceediııg of the 38th Havvaii International Conference on System Sciences .
  • [16] Connelly, C.; Kellovvay, E. & Kevin, E. (2003). Predictors of Employees’ Preceptions of Knovvledge Sharing Cultures. Leadership-Organization Developmeııt Journal, 24(5), 294-301.
  • [17] Lin, H.F. & Lee, G. (2004). Perceptions of Senior Managers Tovvard Knovvledge-Sharing Behaviour. Management Decision, 42( 1), 108-125.
  • [18] Riege, A. (2005). Three-Dozen Knovvledge-Sharing Barriers Managers Must Consider. Journal of Management, 9(3), 18-35.
  • [19] Ardichvili, A.; Page, V. & Tim, W. (2003). Motivation and Barriers to Participation in Virtual Knovvledge-Sharing Communities of Practice. Journal of Knovvledge Management, 7(1), 664-67.
  • [20] Bayram, N. (2004). Sosyal Bilimlerde SPSS ile Veri Analizi. Bursa: Ezgi Kitabevi, Bursa.
  • [21] Nino, D. (2002). Communication Rules and Process of Knowledge Sharing in a High Technology Organization, Doctor Thesis, The University of Texas at Austin.
  • [22] Li Kam, W.P. (2001). The Critical Success Factors of Customer Relationship Management (CRM) Technological İnitiatives. Dissertation of Doctor. Concordia University.
  • [23] Chen, L.Y. (2004). An Examination of the Relationships Among Leadership Behaviors, Knowledge Sharing, and Organization’s Marketing Effectiveness in Professional Service Firms That Have Been Engaged in Strategic Alliences. Dissertation of Doctor, Nova Southeastrn University.
  • [24] Zhang, J. (2003). Cross-Boundary Knowledge Sharing: A Case Study of Bulding The Multi-Purpose Access for Customer Relations-Operationas Support (Macros) System, Dissertation of Doctor. University at Albany, State University of New York
  • [25] Day, G.S. & Bulte Van, D.C. (2002). Superiority in Customer Relationship Management: Consequences for Competitive Advantage and Performence. Report No: 02- 123. Cambridge, MA: Marketing Science Institute.
  • [26] Akgül, A. & Çevik, O. (2003). İstatistiksel Analiz Teknikleri SPSS'te İşletme Yönetimi Uygulamaları, Ankara: Emek Ofset.
  • [27] Tatildi], H. (1996). Uygulamalı Çok Değişkenli İstatiksel Analiz. Ankara: Cem Web Ofset.
  • [28] Nakip, M. (2003). Pazarlama Araştırmaları Teknikler ve (SPSSDestekli) Uygulamalar. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • [29] Tabachinck, B.G. & Fidell, L.S. (2001). Using Multivariate Statistics. Needham Heights: A Pearson Education Company.
  • [30] Büyüköztürk, Ş., (2002). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı. Ankara: Pegern Yayıncılık.
  • [31] Albayrak, A.S.; Eroğlu, A.; Kalaycı, Ş.; Küçüksille, E.; Ak, B.; Karaatlı, M.; Keskin, H.Ü.; Çiçek, E.; Kayış, A..; Öztürk, E.; Antalyalı, Ö.; Uçar, N.; Demirgil, H. & İşler D.B. (2005). SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri. (Ed.: Kalaycı, Ş.). Ankara: Asil Yayın Dağıtım.
  • [32] Yazıcıoğlu, Y. & Erdoğan, S. (2004). SPSS Uygulamalı Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Detay Yayıncılık.
There are 32 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Eski Sayılar
Authors

Özcan Yeniçeri This is me

Yavuz Demirel This is me

Publication Date January 10, 2007
Published in Issue Year 2007 Volume: 7 Issue: 27

Cite

APA Yeniçeri, Ö., & Demirel, Y. (2007). İŞLETME KOŞULLARININ ÖRGÜT İÇİ BİLGİ PAYLAŞIM İKLİMİNE ETKİSİ. Öneri Dergisi, 7(27), 9-21. https://doi.org/10.14783/maruoneri.684565

15795

This web is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

Öneri

Marmara UniversityInstitute of Social Sciences

Göztepe Kampüsü Enstitüler Binası Kat:5 34722  Kadıköy/İstanbul

e-ISSN: 2147-5377