Research Article
BibTex RIS Cite

OKULDA DEPREMİN NEDEN OLDUĞU KRİZİN YÖNETİMİ

Year 2001, Volume: 4 Issue: 15, 25 - 30, 15.01.2001
https://doi.org/10.14783/maruoneri.735484

Abstract

Turkey has had two large scale eartlıquakes in 17 th August and 12'1' November in 1999. 17 thousandspeople dead, some 250 000 remained as homeless, dedared offıcially. Crisis due to the earthquakes had been administered w itli difficulty, because of lack of experience. knotvledge and skills. in order ıo save our children 's life, crisis managament for total education sysem and at school slıould be examined. This study provides some theoretical fındings for crisis management al schools in order to help educational administrators, school principals and teachers to fıııd out what to do before, in and after earthquake to help children and voungsters. Additionally the influence of eartlıquake on teachers were scrutinised with observation and with group interview melhods, have laken place as a pilot study and some suggestions have been produced.

References

  • [1] Hürriyet Gazetesi. “Adana Depremi Ders Olmadı”, 22 Ağustos 1999.
  • [2] Kaufman, J.B. , Kesner I.F., Hazen, T.L., “The Myth of Full Disclosure: A Look at Organizational Communications During Crisis”, Business Horizons, V. 37, No. 4, Temmuz, Ağustos, 1994, ss.29-30.
  • [3] Özer, Y., “Kriz Yönetimi”, Hürriyet Gazetesi, İnsan Kaynakları, 29 Ağustos, 1999.
  • [4] Akyüz, M. ve Ertel, N., Ansiklopedik Ekonomi Sözlüğü, Dünya Yay, İstanbul, 1990.
  • [5] Erkan, S. , Krize Müdahale Planı, Eğitim Yönetimi Dergisi, Yıl:2, Sayı:4, 1996, ss.547-554.
  • [6] Özbakır, G.A, “İşletmelerde Kriz Yönetimi ve Uygulamadan Bir Örnek”, M.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Yük. Lis. Tezi. İstanbul, 1999.
  • [7] ---------, Afet Yönetmeliği, Bölüm 1: Yönetmeliğin Kapsamı, 1999.
  • [8] ---------, www.psikolog.org.tr. Türk Psikologlar Demeği. 1999.
  • [9] ---------, “Siz Eğitim Dediniz”. Hürriyet Gazetesi, 24 Ekim 1999.
Year 2001, Volume: 4 Issue: 15, 25 - 30, 15.01.2001
https://doi.org/10.14783/maruoneri.735484

Abstract

References

  • [1] Hürriyet Gazetesi. “Adana Depremi Ders Olmadı”, 22 Ağustos 1999.
  • [2] Kaufman, J.B. , Kesner I.F., Hazen, T.L., “The Myth of Full Disclosure: A Look at Organizational Communications During Crisis”, Business Horizons, V. 37, No. 4, Temmuz, Ağustos, 1994, ss.29-30.
  • [3] Özer, Y., “Kriz Yönetimi”, Hürriyet Gazetesi, İnsan Kaynakları, 29 Ağustos, 1999.
  • [4] Akyüz, M. ve Ertel, N., Ansiklopedik Ekonomi Sözlüğü, Dünya Yay, İstanbul, 1990.
  • [5] Erkan, S. , Krize Müdahale Planı, Eğitim Yönetimi Dergisi, Yıl:2, Sayı:4, 1996, ss.547-554.
  • [6] Özbakır, G.A, “İşletmelerde Kriz Yönetimi ve Uygulamadan Bir Örnek”, M.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Yük. Lis. Tezi. İstanbul, 1999.
  • [7] ---------, Afet Yönetmeliği, Bölüm 1: Yönetmeliğin Kapsamı, 1999.
  • [8] ---------, www.psikolog.org.tr. Türk Psikologlar Demeği. 1999.
  • [9] ---------, “Siz Eğitim Dediniz”. Hürriyet Gazetesi, 24 Ekim 1999.
There are 9 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Eski Sayılar
Authors

Ayşen Bakioğlu This is me

Canan Savaş

Publication Date January 15, 2001
Published in Issue Year 2001 Volume: 4 Issue: 15

Cite

APA Bakioğlu, A., & Savaş, C. (2001). OKULDA DEPREMİN NEDEN OLDUĞU KRİZİN YÖNETİMİ. Öneri Dergisi, 4(15), 25-30. https://doi.org/10.14783/maruoneri.735484

15795

This web is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

Öneri

Marmara UniversityInstitute of Social Sciences

Göztepe Kampüsü Enstitüler Binası Kat:5 34722  Kadıköy/İstanbul

e-ISSN: 2147-5377