BibTex RIS Cite

MATERYAL KULLANIMININ MESLEK YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN BİLİŞSEL VE DUYUŞSAL GELİŞİM SÜREÇLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ

Year 2012, Issue: 2, 1 - 19, 28.01.2014

Abstract

Bu araştırma ile, Matematik Dersi Öğretim Programının meslek yüksekokulunda öğrenim gören öğrencilerin
bilişsel ve duyuşsal gelişim süreçleri üzerindeki etkisi araştırılmıştır. Bu çalışma deneysel bir çalışma olarak
planlanmış ve deneysel model olarak “Kontrol Gruplu Ön ve Son Test Modeli” kullanılmıştır. Birinci sınıf
öğrencileri üzerinde gerçekleştirilen bu çalışmada, bilişsel özelliklerdeki değişimi ölçmek amacıyla araştırmacı
tarafından geliştirilen 20 maddelik “ Bilişsel Başarı Testi” ve duyuşsal özellikleri ölçmek amacıyla 25 maddeden
oluşan “Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırma sonucu elde edilen veriler bilgisayar ortamında SPSS 19 paket
programına aktarılmış; yapılan istatistiksel analizler sonucunda deney grubu lehine farklılıklar bulunmuş ve
araştırmanın denenceleri doğrulanmıştır. Deney grubu üzerinde uygulanan programın, öğrencilerin bilişsel ve
duyuşsal özelliklerinde geleneksel yönteme göre daha etkili olduğu saptanmştır.

References

  • Albayrak, M. ve Erkal, M. (2003). Başarıya Giden Yolda ifade ve Beceri Derslerinin (Türkçe Matematik) Birlikteliği. Milli Eğitim Dergisi Online, s.158.
  • Allport, G. W. (1935) Attitudes: Andbook of Social Psychology, In C. Murchison (Ed.), Worcester, MA: Clark University Pres.
  • Altun M. (2004). Matematik Öğretimi, İstanbul: Alfa Yayıncılık.
  • Anderson, L.W. (1988) “Attitude measurement: Attitudes and their Measurement”, In Keeves, J.P. (Ed.), Educational research methodology and measurement: An international handbook, New York: Pergamon Press.
  • Arıkan, R. (1994) Araştırma Teknikleri ve Rapor Hazırlama. Ankara: Asil Yayın.
  • Büyüköztürk, Ş. (2010) Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı, Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık
  • Develi H. M.ve Orbay, K. (2003). İlköğretimde Niçin ve Nasıl Bir Geometri Öğretimi. Milli Eğitim Dergisi Kış 2003, Sayı: 157.
  • Eşme, İ. (2009). Eğitim Göstergeleri. Maltepe Üniversitesi
  • Eymen, U. E. (2007) SPSS Kullanma Klavuzu (E-Baskı), İstatistik Merkezi Yayın No:1
  • Fidan N. (1986). Okulda Öğrenme Ve Öğretme. Ankara: Kadıoğlu Matbaası
  • Kağıtçıbaşı, Ç. (1999). İnsan ve İnsanlar. İstanbul: Evrim Yayınevi.
  • Karasar, N. (2009) Bilimsel Araştırma Yöntemi, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • MEB. (2005). Ortaöğretim Matematik Dersi Öğretim Program. Ankara: Meteksan
  • MEB, (1999). İlköğretim Okulu Matematik Dersi Öğretim Programı. Ankara: Kocaoluk Yayıncılık.
  • Sencer, M. (1989) Toplumbilimlerinde Yöntem, İstanbul: Beta Basım.
  • Trawers, R.M.W. (1982) Essential of Learning: The New Cognitive Learning for Students of Education, New York: Macmillan Co.
  • Turgut, M. ve Yılmaz, S. (2009) “Geometri Derslerine Nasıl Giriş Yapardık?”, www.makaleler.com (Erişim Tarihi: 02.03.2012)
Year 2012, Issue: 2, 1 - 19, 28.01.2014

Abstract

References

  • Albayrak, M. ve Erkal, M. (2003). Başarıya Giden Yolda ifade ve Beceri Derslerinin (Türkçe Matematik) Birlikteliği. Milli Eğitim Dergisi Online, s.158.
  • Allport, G. W. (1935) Attitudes: Andbook of Social Psychology, In C. Murchison (Ed.), Worcester, MA: Clark University Pres.
  • Altun M. (2004). Matematik Öğretimi, İstanbul: Alfa Yayıncılık.
  • Anderson, L.W. (1988) “Attitude measurement: Attitudes and their Measurement”, In Keeves, J.P. (Ed.), Educational research methodology and measurement: An international handbook, New York: Pergamon Press.
  • Arıkan, R. (1994) Araştırma Teknikleri ve Rapor Hazırlama. Ankara: Asil Yayın.
  • Büyüköztürk, Ş. (2010) Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı, Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık
  • Develi H. M.ve Orbay, K. (2003). İlköğretimde Niçin ve Nasıl Bir Geometri Öğretimi. Milli Eğitim Dergisi Kış 2003, Sayı: 157.
  • Eşme, İ. (2009). Eğitim Göstergeleri. Maltepe Üniversitesi
  • Eymen, U. E. (2007) SPSS Kullanma Klavuzu (E-Baskı), İstatistik Merkezi Yayın No:1
  • Fidan N. (1986). Okulda Öğrenme Ve Öğretme. Ankara: Kadıoğlu Matbaası
  • Kağıtçıbaşı, Ç. (1999). İnsan ve İnsanlar. İstanbul: Evrim Yayınevi.
  • Karasar, N. (2009) Bilimsel Araştırma Yöntemi, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • MEB. (2005). Ortaöğretim Matematik Dersi Öğretim Program. Ankara: Meteksan
  • MEB, (1999). İlköğretim Okulu Matematik Dersi Öğretim Programı. Ankara: Kocaoluk Yayıncılık.
  • Sencer, M. (1989) Toplumbilimlerinde Yöntem, İstanbul: Beta Basım.
  • Trawers, R.M.W. (1982) Essential of Learning: The New Cognitive Learning for Students of Education, New York: Macmillan Co.
  • Turgut, M. ve Yılmaz, S. (2009) “Geometri Derslerine Nasıl Giriş Yapardık?”, www.makaleler.com (Erişim Tarihi: 02.03.2012)
There are 17 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Published articles
Authors

Öğr.gökhan Aksu

Publication Date January 28, 2014
Submission Date January 28, 2014
Published in Issue Year 2012 Issue: 2

Cite

APA Aksu, Ö. (2014). MATERYAL KULLANIMININ MESLEK YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN BİLİŞSEL VE DUYUŞSAL GELİŞİM SÜREÇLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ. Marmara Sosyal Araştırmalar Dergisi(2), 1-19.