Bu araştırma ile, Matematik Dersi Öğretim Programının meslek yüksekokulunda öğrenim gören öğrencilerin
bilişsel ve duyuşsal gelişim süreçleri üzerindeki etkisi araştırılmıştır. Bu çalışma deneysel bir çalışma olarak
planlanmış ve deneysel model olarak “Kontrol Gruplu Ön ve Son Test Modeli” kullanılmıştır. Birinci sınıf
öğrencileri üzerinde gerçekleştirilen bu çalışmada, bilişsel özelliklerdeki değişimi ölçmek amacıyla araştırmacı
tarafından geliştirilen 20 maddelik “ Bilişsel Başarı Testi” ve duyuşsal özellikleri ölçmek amacıyla 25 maddeden
oluşan “Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırma sonucu elde edilen veriler bilgisayar ortamında SPSS 19 paket
programına aktarılmış; yapılan istatistiksel analizler sonucunda deney grubu lehine farklılıklar bulunmuş ve
araştırmanın denenceleri doğrulanmıştır. Deney grubu üzerinde uygulanan programın, öğrencilerin bilişsel ve
duyuşsal özelliklerinde geleneksel yönteme göre daha etkili olduğu saptanmştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Yayında Olan Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Ocak 2014 |
Gönderilme Tarihi | 28 Ocak 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Sayı: 2 |