BibTex RIS Cite

-

Year 2015, Issue: 6, 7 - 16, 09.03.2016

Abstract

-

References

  • • Aktay, Yasin; 2007, “Pierre Bourdieu ve Bir Maxwell Cini Olarak Okul”, Ocak ve Zanaat, der:
  • Güney Çeğin, Emrah Göker, Alim Arlı, Ümit Tatlıcan, İstanbul: İletişim Yay.
  • • Bourdieu, Pierre, Loic Wacquant; 2010, , Düşünümsel Bir Antropoloji için Cevaplar, İstanbul: İletişim Yayınları.
  • • Bourdieu, Pierre, J.-C. Passeron, J.-C. Chamboredon; 1968, Le Métier de Sociologue, Paris: Bordas: Mouton.
  • • Calhoun, Craig; 2007, “Bourdieu Sosyolojisinin Ana Hatları”, Ocak ve Zanaat, çev. Güney Çeğin, İstanbul: İletişim Yayınları.
  • • Wacquant, Loïc; 2007, “Pierre Bourdieu: Hayatı, Eserleri ve Entelektüel Gelişimi”, Ocak ve Zanaat, İstanbul: İletişim.
  • • Göker, Emrah; 2007, “Araştırma Tasarımı Açısından Pierre Bourdieu’nün Sanat Sosyolojisi”, Ocak ve Zanaat, İstanbul: İletişim.
  • • Bourdieu, Pierre, Ayrım- Yargı Yetisinin Toplumsal Eleştirisi, İstanbul: Bağlam Yay. (henüz basılmamış eser).
  • • Bourdieu, Pierre; 2006, Sanatın Kuralları, İstanbul: çev. Necmettin Kamil Sevil, YKY.
  • • Bourdieu, Pierre; 1975,“L’invention de la Vie de L’artiste”, Actes de la Recherche en Sciences Sociales, Paris, s. 67-93.
  • • Bourdieu, Pierre; 1997, “Peki ama yaratıcıları kim yarattı?”, Toplum Bilim Sorunları, Kesit Yay. İstanbul.
  • • Singerman, Howard; 1999, Art Subjects: Making Artists in the American University, Univ of California Pr.
  • • http://www.tepav.org.tr/upload/files/1358423734-2.Egitimde_Kusaklararasi_ Hareketlilik___Firsat_Esitliginde_Turkiye_Nerede.pdf Erişim tarihi: 5 Mayıs 2015
  • • http://dokuman.osym.gov.tr/pdfdokuman/2012/OSYS/Yerlestirme/2012YerlestirmeSayisal Bilgileri.pdf Erişim tarihi: 5 Mayıs 2015
  • • http://istifhane.files.wordpress.com/2012/02/egitimkaliteraporu-db-2011.pdf Erişim tarihi: 7 Mayıs 2015
  • • Duygan, Burcu ve Nezih Güner; 2006, “Income and Consumption Inequality in Turkey”, Sumru Altuğ ve Alpay Filiztekin (Der.), The Turkish Economy, London: Routledge.
  • • Berberoğlu, G. ve I. Kalender; 2005, Öğrenci başarısının yıllara, okul türlerine, bölgelere göre incelenmesi: ÖSS ve PISA Analizi, Egitim Bilimleri ve Uygulama 4 (7): 21-35.
  • • http://istifhanem.com/tag/akademik-curume/ Erişim tarihi: 7 Mayıs 2015
  • • Ariès, Philippe ; 1960, L’Enfant et la Vie familiale sous l’Ancien Régime, Plon.
  • • Bourdieu, Pierre et J.-C. Passeron, 1964, Les Héritiers, Paris: Minuit, 1964.
  • • http://www.osym.gov.tr/dosya/1-60403/h/17lisansfoet.pdf Erişim tarihi: 5 Mayıs 2015
  • • Baudelot, C. et R. Establet, 1989, Le Niveau monte, Paris: Seuil.
  • • Çeğin,Güney, Emrah Göker, Alim Arlı ve Ümit Tatlıcan (der.); 2007, Ocak ve Zanaat, İstanbul: İletişim Yayınları.
  • • Bourdieu, Pierre, Alain Darbel, Dominique Schnapper ; 1969, L’Amour de l’art. Les musées et leur public, Paris : Minuit.
  • • http://www.oecd.org/fr/edu/scolaire/enseigner.htm Erişim tarihi: 5 Mayıs 2015
  • • http://www.tepav.org.tr/upload/files/1355769789-9.Turkiye___de_Kadinlarin_ Isgucune_Katilimi___Istanbul_ve_Ankara___da_Katilim__Bingol_ve_Tunceli_ile_Ayni. pdf Erişim tarihi: 5 Mayıs 2015
  • • Terman, L.M. et C.C. Miles; 1994, Sex and Personality: Studies in Masculinity and Feminity, McGraw Hill, 1936. Pour un exposé critique, voir Fabio Lorenzi-Cioldi, Les Androgynes, Puf.
  • • http://www.scienceshumaines.com/capital-culturel-et-reproduction-scolaire_fr_12504. html Erişim tarihi: 5 Mayıs 2015
  • • http://boun.91yazilim.com.tr/site/media/files/2012_6_BU_cinsiyete_gore_dagilim.pdf Erişim tarihi: 12 Mayıs 2015.
  • • http://www.education.gouv.fr/cid187/l-education-prioritaire.html Erişim tarihi: 12 Mayıs 2015

SANAT EĞİTİMİNDE TOPLUMSAL EŞİTSİZLİĞİN YENİDEN ÜRETİMİ

Year 2015, Issue: 6, 7 - 16, 09.03.2016

Abstract

Pierre Bourdieu sanat alanının doksası karşısında durur ve sorar: “Peki
ama yaratıcıları kim yarattı?” Bu soru sosyal bilimler alanında Bourdieu
sosyolojisini ayrıcalıklı bir konuma taşır. Bu bildiri, “yaratıcıların yaratılma”
sürecinde eğitim kurumlarının rolüne odaklanmakta, Türkiye’de sanat
alanı bağlamında, güzel sanatlar fakültelerinin işleyişini, Bourdieu’nün
kavramları ve yöntemleriyle ile ele almayı denemektedir. Habitus, alan,
sermaye gibi temel kavramsal araçların yanı sıra, yeniden üretim (reproduction)
ve ayrım (distinction) kavramları da çalışmanın omurgasını
oluşturmaktadır.
Bu bildirinin amacı, sanat alanının eyleyicilerini, parçası oldukları, yeniden
ürettikleri ve değiştirme potansiyeli taşıdıkları “oyun alanını” nesneleştirmeye
davet etmek; “sanat okulda öğrenilir mi?”, “sanatçı kimdir?”,
“neden hiç büyük kadın sanatçı yok?” gibi bir takım temel sorulara, sosyal
bilimler alanından cevaplar üretebilmek ve nihayet sanat eğitiminin demokratikleştirilmesine
katkı sağlayacak yöntemleri tartışmaya açmaktır.
Anahtar Kelimeler: Sanat, eğitim, kültürel sermaye

References

  • • Aktay, Yasin; 2007, “Pierre Bourdieu ve Bir Maxwell Cini Olarak Okul”, Ocak ve Zanaat, der:
  • Güney Çeğin, Emrah Göker, Alim Arlı, Ümit Tatlıcan, İstanbul: İletişim Yay.
  • • Bourdieu, Pierre, Loic Wacquant; 2010, , Düşünümsel Bir Antropoloji için Cevaplar, İstanbul: İletişim Yayınları.
  • • Bourdieu, Pierre, J.-C. Passeron, J.-C. Chamboredon; 1968, Le Métier de Sociologue, Paris: Bordas: Mouton.
  • • Calhoun, Craig; 2007, “Bourdieu Sosyolojisinin Ana Hatları”, Ocak ve Zanaat, çev. Güney Çeğin, İstanbul: İletişim Yayınları.
  • • Wacquant, Loïc; 2007, “Pierre Bourdieu: Hayatı, Eserleri ve Entelektüel Gelişimi”, Ocak ve Zanaat, İstanbul: İletişim.
  • • Göker, Emrah; 2007, “Araştırma Tasarımı Açısından Pierre Bourdieu’nün Sanat Sosyolojisi”, Ocak ve Zanaat, İstanbul: İletişim.
  • • Bourdieu, Pierre, Ayrım- Yargı Yetisinin Toplumsal Eleştirisi, İstanbul: Bağlam Yay. (henüz basılmamış eser).
  • • Bourdieu, Pierre; 2006, Sanatın Kuralları, İstanbul: çev. Necmettin Kamil Sevil, YKY.
  • • Bourdieu, Pierre; 1975,“L’invention de la Vie de L’artiste”, Actes de la Recherche en Sciences Sociales, Paris, s. 67-93.
  • • Bourdieu, Pierre; 1997, “Peki ama yaratıcıları kim yarattı?”, Toplum Bilim Sorunları, Kesit Yay. İstanbul.
  • • Singerman, Howard; 1999, Art Subjects: Making Artists in the American University, Univ of California Pr.
  • • http://www.tepav.org.tr/upload/files/1358423734-2.Egitimde_Kusaklararasi_ Hareketlilik___Firsat_Esitliginde_Turkiye_Nerede.pdf Erişim tarihi: 5 Mayıs 2015
  • • http://dokuman.osym.gov.tr/pdfdokuman/2012/OSYS/Yerlestirme/2012YerlestirmeSayisal Bilgileri.pdf Erişim tarihi: 5 Mayıs 2015
  • • http://istifhane.files.wordpress.com/2012/02/egitimkaliteraporu-db-2011.pdf Erişim tarihi: 7 Mayıs 2015
  • • Duygan, Burcu ve Nezih Güner; 2006, “Income and Consumption Inequality in Turkey”, Sumru Altuğ ve Alpay Filiztekin (Der.), The Turkish Economy, London: Routledge.
  • • Berberoğlu, G. ve I. Kalender; 2005, Öğrenci başarısının yıllara, okul türlerine, bölgelere göre incelenmesi: ÖSS ve PISA Analizi, Egitim Bilimleri ve Uygulama 4 (7): 21-35.
  • • http://istifhanem.com/tag/akademik-curume/ Erişim tarihi: 7 Mayıs 2015
  • • Ariès, Philippe ; 1960, L’Enfant et la Vie familiale sous l’Ancien Régime, Plon.
  • • Bourdieu, Pierre et J.-C. Passeron, 1964, Les Héritiers, Paris: Minuit, 1964.
  • • http://www.osym.gov.tr/dosya/1-60403/h/17lisansfoet.pdf Erişim tarihi: 5 Mayıs 2015
  • • Baudelot, C. et R. Establet, 1989, Le Niveau monte, Paris: Seuil.
  • • Çeğin,Güney, Emrah Göker, Alim Arlı ve Ümit Tatlıcan (der.); 2007, Ocak ve Zanaat, İstanbul: İletişim Yayınları.
  • • Bourdieu, Pierre, Alain Darbel, Dominique Schnapper ; 1969, L’Amour de l’art. Les musées et leur public, Paris : Minuit.
  • • http://www.oecd.org/fr/edu/scolaire/enseigner.htm Erişim tarihi: 5 Mayıs 2015
  • • http://www.tepav.org.tr/upload/files/1355769789-9.Turkiye___de_Kadinlarin_ Isgucune_Katilimi___Istanbul_ve_Ankara___da_Katilim__Bingol_ve_Tunceli_ile_Ayni. pdf Erişim tarihi: 5 Mayıs 2015
  • • Terman, L.M. et C.C. Miles; 1994, Sex and Personality: Studies in Masculinity and Feminity, McGraw Hill, 1936. Pour un exposé critique, voir Fabio Lorenzi-Cioldi, Les Androgynes, Puf.
  • • http://www.scienceshumaines.com/capital-culturel-et-reproduction-scolaire_fr_12504. html Erişim tarihi: 5 Mayıs 2015
  • • http://boun.91yazilim.com.tr/site/media/files/2012_6_BU_cinsiyete_gore_dagilim.pdf Erişim tarihi: 12 Mayıs 2015.
  • • http://www.education.gouv.fr/cid187/l-education-prioritaire.html Erişim tarihi: 12 Mayıs 2015
There are 30 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Ezgi Bakçay Çolak This is me

Publication Date March 9, 2016
Published in Issue Year 2015 Issue: 6

Cite

APA Bakçay Çolak, E. (2016). SANAT EĞİTİMİNDE TOPLUMSAL EŞİTSİZLİĞİN YENİDEN ÜRETİMİ. Sanat - Tasarım Dergisi, 1(6), 7-16.
AMA Bakçay Çolak E. SANAT EĞİTİMİNDE TOPLUMSAL EŞİTSİZLİĞİN YENİDEN ÜRETİMİ. Sanat - Tasarım Dergisi. March 2016;1(6):7-16.
Chicago Bakçay Çolak, Ezgi. “SANAT EĞİTİMİNDE TOPLUMSAL EŞİTSİZLİĞİN YENİDEN ÜRETİMİ”. Sanat - Tasarım Dergisi 1, no. 6 (March 2016): 7-16.
EndNote Bakçay Çolak E (March 1, 2016) SANAT EĞİTİMİNDE TOPLUMSAL EŞİTSİZLİĞİN YENİDEN ÜRETİMİ. Sanat - Tasarım Dergisi 1 6 7–16.
IEEE E. Bakçay Çolak, “SANAT EĞİTİMİNDE TOPLUMSAL EŞİTSİZLİĞİN YENİDEN ÜRETİMİ”, Sanat - Tasarım Dergisi, vol. 1, no. 6, pp. 7–16, 2016.
ISNAD Bakçay Çolak, Ezgi. “SANAT EĞİTİMİNDE TOPLUMSAL EŞİTSİZLİĞİN YENİDEN ÜRETİMİ”. Sanat - Tasarım Dergisi 1/6 (March 2016), 7-16.
JAMA Bakçay Çolak E. SANAT EĞİTİMİNDE TOPLUMSAL EŞİTSİZLİĞİN YENİDEN ÜRETİMİ. Sanat - Tasarım Dergisi. 2016;1:7–16.
MLA Bakçay Çolak, Ezgi. “SANAT EĞİTİMİNDE TOPLUMSAL EŞİTSİZLİĞİN YENİDEN ÜRETİMİ”. Sanat - Tasarım Dergisi, vol. 1, no. 6, 2016, pp. 7-16.
Vancouver Bakçay Çolak E. SANAT EĞİTİMİNDE TOPLUMSAL EŞİTSİZLİĞİN YENİDEN ÜRETİMİ. Sanat - Tasarım Dergisi. 2016;1(6):7-16.