-
Pierre Bourdieu sanat alanının doksası karşısında durur ve sorar: “Peki
ama yaratıcıları kim yarattı?” Bu soru sosyal bilimler alanında Bourdieu
sosyolojisini ayrıcalıklı bir konuma taşır. Bu bildiri, “yaratıcıların yaratılma”
sürecinde eğitim kurumlarının rolüne odaklanmakta, Türkiye’de sanat
alanı bağlamında, güzel sanatlar fakültelerinin işleyişini, Bourdieu’nün
kavramları ve yöntemleriyle ile ele almayı denemektedir. Habitus, alan,
sermaye gibi temel kavramsal araçların yanı sıra, yeniden üretim (reproduction)
ve ayrım (distinction) kavramları da çalışmanın omurgasını
oluşturmaktadır.
Bu bildirinin amacı, sanat alanının eyleyicilerini, parçası oldukları, yeniden
ürettikleri ve değiştirme potansiyeli taşıdıkları “oyun alanını” nesneleştirmeye
davet etmek; “sanat okulda öğrenilir mi?”, “sanatçı kimdir?”,
“neden hiç büyük kadın sanatçı yok?” gibi bir takım temel sorulara, sosyal
bilimler alanından cevaplar üretebilmek ve nihayet sanat eğitiminin demokratikleştirilmesine
katkı sağlayacak yöntemleri tartışmaya açmaktır.
Anahtar Kelimeler: Sanat, eğitim, kültürel sermaye
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | March 9, 2016 |
Published in Issue | Year 2015 Issue: 6 |