Sanat/Tasarım eğitimi öğrenciyi merkeze alarak yaratıcılığın yaşam bulmasına olanak tanır. Yaratıcılığın anlamı insan yapısı, çevre, eğitim ortamı bağlamında irdelenmiştir. Yaratıcılığa dair bilgiler ve yorumlar yaşantı deneyimleriyle, ayrıca alıntılarla zenginleştirilmiştir. Çağdaş eğitimin tanımlarına yorumlar getirilerek eleştirel bakışla ve önerilerle beslenmiştir. Özellikle yaratıcı eğitimde, eğitimcinin yeri, duruşu sorgulanmış, ezbere dayalı eğitimdeki merkezlerin yaratıcı eğitimde tamamen değiştirilmesinin yararından bahsedilmiştir. Örnekler ve kaynaklarla yaratıcı bakışın bütünselleştirilmesi ve zenginleştirilmesi sağlanmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | January 3, 2014 |
Published in Issue | Year 2012 Volume: 1 Issue: 3 |