Chin- Tao Wu’s “Privatising Culture” was published in Turkish in 2005 by İletişim publishing. Its subject is corporate art interventions with the sponsorship system in the world and proves this with numerical values. The deal in this article is realizations of the art and sponsorship relations in both ways after publishing in our country.
• Sönmez, Necmi; Sanatçının Konumu Ne Olmalı? Sanat Piyasasının Baskısı Altında Yaratıcı Sanatçının Konumu Üzerine (http://www.e-skop.com/skopbulten/sanatcinin-konumune-olmali-sanat-piyasasinin-baskisi-altinda-yaratici-sanatcinin-konumu-uzerine/1107 (2/7/ 2013).
• Yardımcı, Sibel; 2005, Kentsel Değişim ve Festivalizm: Küreselleşen İstanbul’da Bienal, İstanbul: İletişim Yayınları.
• Baykal, Emre; 2010, İkinci Sergi Kitap 1\2, İstanbul, ARTER.
İletişim yayınlarınca, 2005 yılında Türkçe’ye çevrilerek basılan Chin- Tao Wu’nun “Kültürün Özelleştirilmesi” adlı kitabı, dünyada kurumların sponsorluk sistemi eşliğinde sanata müdahalelerini konu almakta ve verdiği sayısal değerlerle bunu kanıtlamaktadır. Bu makalede ele alınan ise bu kitabın ülkemizde yayımlanmasının ardından sanat ve sponsorluk ilişkisinde yaşanan çift taraflı farkındalıktır.
• Sönmez, Necmi; Sanatçının Konumu Ne Olmalı? Sanat Piyasasının Baskısı Altında Yaratıcı Sanatçının Konumu Üzerine (http://www.e-skop.com/skopbulten/sanatcinin-konumune-olmali-sanat-piyasasinin-baskisi-altinda-yaratici-sanatcinin-konumu-uzerine/1107 (2/7/ 2013).
• Yardımcı, Sibel; 2005, Kentsel Değişim ve Festivalizm: Küreselleşen İstanbul’da Bienal, İstanbul: İletişim Yayınları.
• Baykal, Emre; 2010, İkinci Sergi Kitap 1\2, İstanbul, ARTER.
Pektaş, N. (2014). “KÜLTÜRÜN ÖZELLEŞTİRİLMESİ” ADLI KİTABIN YAYIMLANMASININ ARDINDAN TÜRKİYE’DE SANAT VE SPONSORLUK İLİŞKİSİ HAKKINDA BİR DEĞERLENDİRME. Sanat - Tasarım Dergisi, 1(4), 35-38.
AMA
Pektaş N. “KÜLTÜRÜN ÖZELLEŞTİRİLMESİ” ADLI KİTABIN YAYIMLANMASININ ARDINDAN TÜRKİYE’DE SANAT VE SPONSORLUK İLİŞKİSİ HAKKINDA BİR DEĞERLENDİRME. Sanat - Tasarım Dergisi. Ocak 2014;1(4):35-38.
Chicago
Pektaş, Nazlı. “‘KÜLTÜRÜN ÖZELLEŞTİRİLMESİ’ ADLI KİTABIN YAYIMLANMASININ ARDINDAN TÜRKİYE’DE SANAT VE SPONSORLUK İLİŞKİSİ HAKKINDA BİR DEĞERLENDİRME”. Sanat - Tasarım Dergisi 1, sy. 4 (Ocak 2014): 35-38.
EndNote
Pektaş N (01 Ocak 2014) “KÜLTÜRÜN ÖZELLEŞTİRİLMESİ” ADLI KİTABIN YAYIMLANMASININ ARDINDAN TÜRKİYE’DE SANAT VE SPONSORLUK İLİŞKİSİ HAKKINDA BİR DEĞERLENDİRME. Sanat - Tasarım Dergisi 1 4 35–38.
IEEE
N. Pektaş, “‘KÜLTÜRÜN ÖZELLEŞTİRİLMESİ’ ADLI KİTABIN YAYIMLANMASININ ARDINDAN TÜRKİYE’DE SANAT VE SPONSORLUK İLİŞKİSİ HAKKINDA BİR DEĞERLENDİRME”, Sanat - Tasarım Dergisi, c. 1, sy. 4, ss. 35–38, 2014.
ISNAD
Pektaş, Nazlı. “‘KÜLTÜRÜN ÖZELLEŞTİRİLMESİ’ ADLI KİTABIN YAYIMLANMASININ ARDINDAN TÜRKİYE’DE SANAT VE SPONSORLUK İLİŞKİSİ HAKKINDA BİR DEĞERLENDİRME”. Sanat - Tasarım Dergisi 1/4 (Ocak 2014), 35-38.
JAMA
Pektaş N. “KÜLTÜRÜN ÖZELLEŞTİRİLMESİ” ADLI KİTABIN YAYIMLANMASININ ARDINDAN TÜRKİYE’DE SANAT VE SPONSORLUK İLİŞKİSİ HAKKINDA BİR DEĞERLENDİRME. Sanat - Tasarım Dergisi. 2014;1:35–38.
MLA
Pektaş, Nazlı. “‘KÜLTÜRÜN ÖZELLEŞTİRİLMESİ’ ADLI KİTABIN YAYIMLANMASININ ARDINDAN TÜRKİYE’DE SANAT VE SPONSORLUK İLİŞKİSİ HAKKINDA BİR DEĞERLENDİRME”. Sanat - Tasarım Dergisi, c. 1, sy. 4, 2014, ss. 35-38.
Vancouver
Pektaş N. “KÜLTÜRÜN ÖZELLEŞTİRİLMESİ” ADLI KİTABIN YAYIMLANMASININ ARDINDAN TÜRKİYE’DE SANAT VE SPONSORLUK İLİŞKİSİ HAKKINDA BİR DEĞERLENDİRME. Sanat - Tasarım Dergisi. 2014;1(4):35-8.