BibTex RIS Cite

-

Year 2013, Volume: 1 Issue: 4, 35 - 38, 03.01.2014

Abstract

Chin- Tao Wu’s “Privatising Culture” was published in Turkish in 2005 by İletişim publishing. Its subject is corporate art interventions with the sponsorship system in the world and proves this with numerical values. The deal in this article is realizations of the art and sponsorship relations in both ways after publishing in our country.

References

  • • Wu, Chin-Tao; 2005,Kültürün Özelleştirilmesi, Türkçesi: Esin Soğancılar, İstanbul, İletişim Yayınları.
  • • Sönmez, Necmi; Sanatçının Konumu Ne Olmalı? Sanat Piyasasının Baskısı Altında Yaratıcı Sanatçının Konumu Üzerine (http://www.e-skop.com/skopbulten/sanatcinin-konumune-olmali-sanat-piyasasinin-baskisi-altinda-yaratici-sanatcinin-konumu-uzerine/1107 (2/7/ 2013).
  • • Yardımcı, Sibel; 2005, Kentsel Değişim ve Festivalizm: Küreselleşen İstanbul’da Bienal, İstanbul: İletişim Yayınları.
  • • Baykal, Emre; 2010, İkinci Sergi Kitap 1\2, İstanbul, ARTER.
  • • http://www.iksv.org/tr/sponsorluk#5 ( 22/10/2012).
  • • Sartwell, Crispin; 1999, Edepsizlik, Anarşi ve Gerçeklik, Türkçesi: Abdullah Yılmaz, İstanbul, Ayrıntı yayınları.
  • • Stallabrass, Julian; 2009, Sanat A.Ş. ,Türkçesi:Esin Soğancılar,İstanbul, İletişim Yayınları. • Pektaş, Nazlı; 2011, Cumhuriyet Gazetesi, 9 Ocak.
  • • http://www.depoistanbul.net/tr/about.asp (19/11/2012).
  • • http://www.zaman.com.tr/kultur_borusan-cagdas-sanattan-destegini-cekiyormu_2047108.html (19/11/2012).
  • • http://www.e-skop.com/skopbulten/sanatcilardan-sekerbankin-ekoloji-sergilerine-hedi ye-hes-yerlestirmesi/893 (2/7/2013).

“KÜLTÜRÜN ÖZELLEŞTİRİLMESİ” ADLI KİTABIN YAYIMLANMASININ ARDINDAN TÜRKİYE’DE SANAT VE SPONSORLUK İLİŞKİSİ HAKKINDA BİR DEĞERLENDİRME

Year 2013, Volume: 1 Issue: 4, 35 - 38, 03.01.2014

Abstract

İletişim yayınlarınca, 2005 yılında Türkçe’ye çevrilerek basılan Chin- Tao Wu’nun “Kültürün Özelleştirilmesi” adlı kitabı, dünyada kurumların sponsorluk sistemi eşliğinde sanata müdahalelerini konu almakta ve verdiği sayısal değerlerle bunu kanıtlamaktadır. Bu makalede ele alınan ise bu kitabın ülkemizde yayımlanmasının ardından sanat ve sponsorluk ilişkisinde yaşanan çift taraflı farkındalıktır.

References

  • • Wu, Chin-Tao; 2005,Kültürün Özelleştirilmesi, Türkçesi: Esin Soğancılar, İstanbul, İletişim Yayınları.
  • • Sönmez, Necmi; Sanatçının Konumu Ne Olmalı? Sanat Piyasasının Baskısı Altında Yaratıcı Sanatçının Konumu Üzerine (http://www.e-skop.com/skopbulten/sanatcinin-konumune-olmali-sanat-piyasasinin-baskisi-altinda-yaratici-sanatcinin-konumu-uzerine/1107 (2/7/ 2013).
  • • Yardımcı, Sibel; 2005, Kentsel Değişim ve Festivalizm: Küreselleşen İstanbul’da Bienal, İstanbul: İletişim Yayınları.
  • • Baykal, Emre; 2010, İkinci Sergi Kitap 1\2, İstanbul, ARTER.
  • • http://www.iksv.org/tr/sponsorluk#5 ( 22/10/2012).
  • • Sartwell, Crispin; 1999, Edepsizlik, Anarşi ve Gerçeklik, Türkçesi: Abdullah Yılmaz, İstanbul, Ayrıntı yayınları.
  • • Stallabrass, Julian; 2009, Sanat A.Ş. ,Türkçesi:Esin Soğancılar,İstanbul, İletişim Yayınları. • Pektaş, Nazlı; 2011, Cumhuriyet Gazetesi, 9 Ocak.
  • • http://www.depoistanbul.net/tr/about.asp (19/11/2012).
  • • http://www.zaman.com.tr/kultur_borusan-cagdas-sanattan-destegini-cekiyormu_2047108.html (19/11/2012).
  • • http://www.e-skop.com/skopbulten/sanatcilardan-sekerbankin-ekoloji-sergilerine-hedi ye-hes-yerlestirmesi/893 (2/7/2013).
There are 10 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Nazlı Pektaş This is me

Publication Date January 3, 2014
Published in Issue Year 2013 Volume: 1 Issue: 4

Cite

APA Pektaş, N. (2014). “KÜLTÜRÜN ÖZELLEŞTİRİLMESİ” ADLI KİTABIN YAYIMLANMASININ ARDINDAN TÜRKİYE’DE SANAT VE SPONSORLUK İLİŞKİSİ HAKKINDA BİR DEĞERLENDİRME. Sanat - Tasarım Dergisi, 1(4), 35-38.
AMA Pektaş N. “KÜLTÜRÜN ÖZELLEŞTİRİLMESİ” ADLI KİTABIN YAYIMLANMASININ ARDINDAN TÜRKİYE’DE SANAT VE SPONSORLUK İLİŞKİSİ HAKKINDA BİR DEĞERLENDİRME. Sanat - Tasarım Dergisi. January 2014;1(4):35-38.
Chicago Pektaş, Nazlı. “‘KÜLTÜRÜN ÖZELLEŞTİRİLMESİ’ ADLI KİTABIN YAYIMLANMASININ ARDINDAN TÜRKİYE’DE SANAT VE SPONSORLUK İLİŞKİSİ HAKKINDA BİR DEĞERLENDİRME”. Sanat - Tasarım Dergisi 1, no. 4 (January 2014): 35-38.
EndNote Pektaş N (January 1, 2014) “KÜLTÜRÜN ÖZELLEŞTİRİLMESİ” ADLI KİTABIN YAYIMLANMASININ ARDINDAN TÜRKİYE’DE SANAT VE SPONSORLUK İLİŞKİSİ HAKKINDA BİR DEĞERLENDİRME. Sanat - Tasarım Dergisi 1 4 35–38.
IEEE N. Pektaş, “‘KÜLTÜRÜN ÖZELLEŞTİRİLMESİ’ ADLI KİTABIN YAYIMLANMASININ ARDINDAN TÜRKİYE’DE SANAT VE SPONSORLUK İLİŞKİSİ HAKKINDA BİR DEĞERLENDİRME”, Sanat - Tasarım Dergisi, vol. 1, no. 4, pp. 35–38, 2014.
ISNAD Pektaş, Nazlı. “‘KÜLTÜRÜN ÖZELLEŞTİRİLMESİ’ ADLI KİTABIN YAYIMLANMASININ ARDINDAN TÜRKİYE’DE SANAT VE SPONSORLUK İLİŞKİSİ HAKKINDA BİR DEĞERLENDİRME”. Sanat - Tasarım Dergisi 1/4 (January 2014), 35-38.
JAMA Pektaş N. “KÜLTÜRÜN ÖZELLEŞTİRİLMESİ” ADLI KİTABIN YAYIMLANMASININ ARDINDAN TÜRKİYE’DE SANAT VE SPONSORLUK İLİŞKİSİ HAKKINDA BİR DEĞERLENDİRME. Sanat - Tasarım Dergisi. 2014;1:35–38.
MLA Pektaş, Nazlı. “‘KÜLTÜRÜN ÖZELLEŞTİRİLMESİ’ ADLI KİTABIN YAYIMLANMASININ ARDINDAN TÜRKİYE’DE SANAT VE SPONSORLUK İLİŞKİSİ HAKKINDA BİR DEĞERLENDİRME”. Sanat - Tasarım Dergisi, vol. 1, no. 4, 2014, pp. 35-38.
Vancouver Pektaş N. “KÜLTÜRÜN ÖZELLEŞTİRİLMESİ” ADLI KİTABIN YAYIMLANMASININ ARDINDAN TÜRKİYE’DE SANAT VE SPONSORLUK İLİŞKİSİ HAKKINDA BİR DEĞERLENDİRME. Sanat - Tasarım Dergisi. 2014;1(4):35-8.