BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2013, Cilt: 1 Sayı: 4, 35 - 38, 03.01.2014

Öz

Chin- Tao Wu’s “Privatising Culture” was published in Turkish in 2005 by İletişim publishing. Its subject is corporate art interventions with the sponsorship system in the world and proves this with numerical values. The deal in this article is realizations of the art and sponsorship relations in both ways after publishing in our country.

Kaynakça

  • • Wu, Chin-Tao; 2005,Kültürün Özelleştirilmesi, Türkçesi: Esin Soğancılar, İstanbul, İletişim Yayınları.
  • • Sönmez, Necmi; Sanatçının Konumu Ne Olmalı? Sanat Piyasasının Baskısı Altında Yaratıcı Sanatçının Konumu Üzerine (http://www.e-skop.com/skopbulten/sanatcinin-konumune-olmali-sanat-piyasasinin-baskisi-altinda-yaratici-sanatcinin-konumu-uzerine/1107 (2/7/ 2013).
  • • Yardımcı, Sibel; 2005, Kentsel Değişim ve Festivalizm: Küreselleşen İstanbul’da Bienal, İstanbul: İletişim Yayınları.
  • • Baykal, Emre; 2010, İkinci Sergi Kitap 1\2, İstanbul, ARTER.
  • • http://www.iksv.org/tr/sponsorluk#5 ( 22/10/2012).
  • • Sartwell, Crispin; 1999, Edepsizlik, Anarşi ve Gerçeklik, Türkçesi: Abdullah Yılmaz, İstanbul, Ayrıntı yayınları.
  • • Stallabrass, Julian; 2009, Sanat A.Ş. ,Türkçesi:Esin Soğancılar,İstanbul, İletişim Yayınları. • Pektaş, Nazlı; 2011, Cumhuriyet Gazetesi, 9 Ocak.
  • • http://www.depoistanbul.net/tr/about.asp (19/11/2012).
  • • http://www.zaman.com.tr/kultur_borusan-cagdas-sanattan-destegini-cekiyormu_2047108.html (19/11/2012).
  • • http://www.e-skop.com/skopbulten/sanatcilardan-sekerbankin-ekoloji-sergilerine-hedi ye-hes-yerlestirmesi/893 (2/7/2013).

“KÜLTÜRÜN ÖZELLEŞTİRİLMESİ” ADLI KİTABIN YAYIMLANMASININ ARDINDAN TÜRKİYE’DE SANAT VE SPONSORLUK İLİŞKİSİ HAKKINDA BİR DEĞERLENDİRME

Yıl 2013, Cilt: 1 Sayı: 4, 35 - 38, 03.01.2014

Öz

İletişim yayınlarınca, 2005 yılında Türkçe’ye çevrilerek basılan Chin- Tao Wu’nun “Kültürün Özelleştirilmesi” adlı kitabı, dünyada kurumların sponsorluk sistemi eşliğinde sanata müdahalelerini konu almakta ve verdiği sayısal değerlerle bunu kanıtlamaktadır. Bu makalede ele alınan ise bu kitabın ülkemizde yayımlanmasının ardından sanat ve sponsorluk ilişkisinde yaşanan çift taraflı farkındalıktır.

Kaynakça

  • • Wu, Chin-Tao; 2005,Kültürün Özelleştirilmesi, Türkçesi: Esin Soğancılar, İstanbul, İletişim Yayınları.
  • • Sönmez, Necmi; Sanatçının Konumu Ne Olmalı? Sanat Piyasasının Baskısı Altında Yaratıcı Sanatçının Konumu Üzerine (http://www.e-skop.com/skopbulten/sanatcinin-konumune-olmali-sanat-piyasasinin-baskisi-altinda-yaratici-sanatcinin-konumu-uzerine/1107 (2/7/ 2013).
  • • Yardımcı, Sibel; 2005, Kentsel Değişim ve Festivalizm: Küreselleşen İstanbul’da Bienal, İstanbul: İletişim Yayınları.
  • • Baykal, Emre; 2010, İkinci Sergi Kitap 1\2, İstanbul, ARTER.
  • • http://www.iksv.org/tr/sponsorluk#5 ( 22/10/2012).
  • • Sartwell, Crispin; 1999, Edepsizlik, Anarşi ve Gerçeklik, Türkçesi: Abdullah Yılmaz, İstanbul, Ayrıntı yayınları.
  • • Stallabrass, Julian; 2009, Sanat A.Ş. ,Türkçesi:Esin Soğancılar,İstanbul, İletişim Yayınları. • Pektaş, Nazlı; 2011, Cumhuriyet Gazetesi, 9 Ocak.
  • • http://www.depoistanbul.net/tr/about.asp (19/11/2012).
  • • http://www.zaman.com.tr/kultur_borusan-cagdas-sanattan-destegini-cekiyormu_2047108.html (19/11/2012).
  • • http://www.e-skop.com/skopbulten/sanatcilardan-sekerbankin-ekoloji-sergilerine-hedi ye-hes-yerlestirmesi/893 (2/7/2013).
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Nazlı Pektaş Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 3 Ocak 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 1 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Pektaş, N. (2014). “KÜLTÜRÜN ÖZELLEŞTİRİLMESİ” ADLI KİTABIN YAYIMLANMASININ ARDINDAN TÜRKİYE’DE SANAT VE SPONSORLUK İLİŞKİSİ HAKKINDA BİR DEĞERLENDİRME. Sanat - Tasarım Dergisi, 1(4), 35-38.
AMA Pektaş N. “KÜLTÜRÜN ÖZELLEŞTİRİLMESİ” ADLI KİTABIN YAYIMLANMASININ ARDINDAN TÜRKİYE’DE SANAT VE SPONSORLUK İLİŞKİSİ HAKKINDA BİR DEĞERLENDİRME. Sanat - Tasarım Dergisi. Ocak 2014;1(4):35-38.
Chicago Pektaş, Nazlı. “‘KÜLTÜRÜN ÖZELLEŞTİRİLMESİ’ ADLI KİTABIN YAYIMLANMASININ ARDINDAN TÜRKİYE’DE SANAT VE SPONSORLUK İLİŞKİSİ HAKKINDA BİR DEĞERLENDİRME”. Sanat - Tasarım Dergisi 1, sy. 4 (Ocak 2014): 35-38.
EndNote Pektaş N (01 Ocak 2014) “KÜLTÜRÜN ÖZELLEŞTİRİLMESİ” ADLI KİTABIN YAYIMLANMASININ ARDINDAN TÜRKİYE’DE SANAT VE SPONSORLUK İLİŞKİSİ HAKKINDA BİR DEĞERLENDİRME. Sanat - Tasarım Dergisi 1 4 35–38.
IEEE N. Pektaş, “‘KÜLTÜRÜN ÖZELLEŞTİRİLMESİ’ ADLI KİTABIN YAYIMLANMASININ ARDINDAN TÜRKİYE’DE SANAT VE SPONSORLUK İLİŞKİSİ HAKKINDA BİR DEĞERLENDİRME”, Sanat - Tasarım Dergisi, c. 1, sy. 4, ss. 35–38, 2014.
ISNAD Pektaş, Nazlı. “‘KÜLTÜRÜN ÖZELLEŞTİRİLMESİ’ ADLI KİTABIN YAYIMLANMASININ ARDINDAN TÜRKİYE’DE SANAT VE SPONSORLUK İLİŞKİSİ HAKKINDA BİR DEĞERLENDİRME”. Sanat - Tasarım Dergisi 1/4 (Ocak 2014), 35-38.
JAMA Pektaş N. “KÜLTÜRÜN ÖZELLEŞTİRİLMESİ” ADLI KİTABIN YAYIMLANMASININ ARDINDAN TÜRKİYE’DE SANAT VE SPONSORLUK İLİŞKİSİ HAKKINDA BİR DEĞERLENDİRME. Sanat - Tasarım Dergisi. 2014;1:35–38.
MLA Pektaş, Nazlı. “‘KÜLTÜRÜN ÖZELLEŞTİRİLMESİ’ ADLI KİTABIN YAYIMLANMASININ ARDINDAN TÜRKİYE’DE SANAT VE SPONSORLUK İLİŞKİSİ HAKKINDA BİR DEĞERLENDİRME”. Sanat - Tasarım Dergisi, c. 1, sy. 4, 2014, ss. 35-38.
Vancouver Pektaş N. “KÜLTÜRÜN ÖZELLEŞTİRİLMESİ” ADLI KİTABIN YAYIMLANMASININ ARDINDAN TÜRKİYE’DE SANAT VE SPONSORLUK İLİŞKİSİ HAKKINDA BİR DEĞERLENDİRME. Sanat - Tasarım Dergisi. 2014;1(4):35-8.