BibTex RIS Cite

-

Year 2013, Volume: 1 Issue: 4, 51 - 58, 03.01.2014

Abstract

Donald Kuspit criticizes contemporary art and argues the end of unconscious with contemporary art in his book “End of Art”. On the other hand, he describes a series with the theme of the end of art. Kuspit mainly emphasizes that artistic creativity has changed and it has lost its meaning by means of modern art. This article aims to criticize these ideas. This article suggests that Kuspit’s narrative has problematic thinking and method. The problematic of Kuspit’s idea of end of art is the ignorance of contemporary art’s own categories, and Kuspit’s own way of interpretation of contemporary art misses the reality of contemporary art. Kuspit’s approach to modern art, in order to criticize contemporary art is in a selective manner.

References

  • • Danto, Arthur; 2010, Sanatın Sonundan Sonra, Ayrıntı Yayınları.
  • • Baudrillard, Jean; 2010, Sanatın Komplosu, İletişim Yayınları.
  • • Kuspit, Donald; 2006, Sanatın Sonu, Metis Yayınları.
  • • Roudinesco, Elisabeth; 2013, Her Şeye ve Herkese Karşı Lacan, Metis Yayınları.
  • • Foster, Hall; 2011, Zoraki Güzellik, Ayrıntı Yayınları.
  • • Greenberg, Clement; 2004, “Avangard ve Kiç”, Sanatın Felsefesi, Felsefenin Sanatı İçinde, Hazırlayan: Mehmet Yılmaz, Ankara, Ütopya Yayınları.
  • • Artun, Ali; 2011, Çağdaş Sanatın Örgütlenmesi, İstanbul, İletişim Yayınları.
  • • Guilbaut, Serge; 2009, New York Modern Sanat Düşüncesini Nasıl Çaldı, İstanbul, Sel Yayınları.
  • • Moretti, Franco; 2011, “MOMA 2000: Kapitülasyon”, Sanat ve Kuram İçinde, Der. Paul
  • Harrison ve Paul Wood, İstanbul, Küre Yayınları. • Jimenez, Marc; 2008 , Estetik Nedir?, İstanbul, Doruk Yayınları.
  • • Ferry, Luc; 2012, Homo Esteticus, İstanbul, Pinhan Yayınları.
  • • Bourdieu, Pierre; 1984, Distinction: A Social Critique of the Judgement of Taste, Routledge Classics.
  • • Bourdieu, Pierre; 2011, Sanat Sevdası, Metis Yayınları.
  • • Thompson, Don; 2011, Sanat Mezat, İstanbul İletişim Yayınları.
  • • Wu, Chin-Tao; 2005, Kültürün Özelleştirilmesi, İstanbul, İletişim Yayınları.
  • • Megill, Alan; 1998, Aşırılığın Peygamberleri, Ankara, Bilim ve Sanat.
  • • Berman, Marshall; 2003, Katı Olan Her Şey Buharlaşıyor, İstanbul, İletişim Yayınları.
  • • Eagleton, Terry; 2010, Estetiğin İdeolojisi, Doruk Yayınları.
  • • Hünler, Hakkı; 1998, Estetiğin Kısa Tarihi, Paradigma Yayınları.
  • • Ranciere, Jacques; 2012, Estetiğin Huzursuzluğu, İletişim Yayınları.
  • • Baudelaire, Charles; 2003, Modern Hayatın Ressamı, İstanbul, İletişim Yayınları.
  • • Breton, Andre; 2009, Sürrealist Manifestolar, İstanbul, Altı Kırkbeş Yayınları.
  • • Artun, Ali; 2011, Sanat Manifestoları (Avangard Sanat ve Direniş), İletişim Yayınları.
  • • Freud, Sigmund; 2010, Düşlerin Yorumu II, Payel Yayınları.
  • • Nietzsche, Friedrich; 2010, Tragedyanın Doğuşu, Türkiye İş Bankası Yayınları.
  • • Deleuze, Gilles; 2005, Kapitalizm ve Şizofreni, Araf Yayınları.
  • • Tzara, Tristan; 2004, Dada Manifestoları, İstanbul, Norgunk Yayınları.
  • • Foster, Hall, 2009, Gerçeğin Geri Dönüşü, İstanbul, Ayrıntı Yayınları.
  • • Kristeva, Julia; 2004, Korkunun Güçleri, Ayrıntı Yayınları.
  • • Kearney, Richard; 2012, Yabancılar, Tanrılar ve Canavarlar, Metis Yayınları.
  • • Greenberg, Clement; 2009, “Modernist Resim”, Modernizmin Serüveni İçinde, Alkım Yayınları.
  • • Kant, Immanuel; 2006, Yargı Yetisinin Eleştirisi, İdea Yayınları.
  • • Zizek, Slavoj; 2003, Kırılgan Mutlak, Encore.
  • • Lacan, Jaques; 2013, Televizyon, Monokl.
  • • Nasio, J.D.; 2007, Jacques Lacan’ın Kuramı Üzerine Beş Ders, İmge Kitabevi.
  • • Jameson, Fredric; 2005, Kültürel Dönemeç, Dost Kitabevi.

BİLİNÇDIŞININ VE SANATIN SONUNA DAİR BİR ANLATININ ELEŞTİRİSİ

Year 2013, Volume: 1 Issue: 4, 51 - 58, 03.01.2014

Abstract

Donald Kuspit “Sanatın Sonu” adlı kitabında çağdaş sanat eleştirisinde bulunurken bilinçdışının son bulduğunu öne sürer. Diğer taraftan Kuspit bir dizi tema ile sanatın sonunu açıklar. Kuspit’in asıl vurgusu sanatsal yaratıcılığın değiştiği ve modern sanata ait anlamını yitirdiğidir. Bu yazı aslında fikirleri eleştirerek ele alma amacındadır. Sanatın ve bilinçdışının sonuna dair Kuspit’in anlatısının sorunlu bir düşünme ve metot izlediğini öne sürmektedir. Kuspit'in sanatın sonu fikrinin sorunlu tarafı çağdaş sanatın kendi kategorilerini yok sayması, bu kategorileri kendi bakış açısıyla yorumlamaya giderken çağdaş sanatın gerçekliğini kaçırmasıdır. Modern sanat konusunda da Kuspit çağdaş sanatı eleştirmek amacıyla seçmeci bir tavırla yaklaşımda bulunmaktadır.

References

  • • Danto, Arthur; 2010, Sanatın Sonundan Sonra, Ayrıntı Yayınları.
  • • Baudrillard, Jean; 2010, Sanatın Komplosu, İletişim Yayınları.
  • • Kuspit, Donald; 2006, Sanatın Sonu, Metis Yayınları.
  • • Roudinesco, Elisabeth; 2013, Her Şeye ve Herkese Karşı Lacan, Metis Yayınları.
  • • Foster, Hall; 2011, Zoraki Güzellik, Ayrıntı Yayınları.
  • • Greenberg, Clement; 2004, “Avangard ve Kiç”, Sanatın Felsefesi, Felsefenin Sanatı İçinde, Hazırlayan: Mehmet Yılmaz, Ankara, Ütopya Yayınları.
  • • Artun, Ali; 2011, Çağdaş Sanatın Örgütlenmesi, İstanbul, İletişim Yayınları.
  • • Guilbaut, Serge; 2009, New York Modern Sanat Düşüncesini Nasıl Çaldı, İstanbul, Sel Yayınları.
  • • Moretti, Franco; 2011, “MOMA 2000: Kapitülasyon”, Sanat ve Kuram İçinde, Der. Paul
  • Harrison ve Paul Wood, İstanbul, Küre Yayınları. • Jimenez, Marc; 2008 , Estetik Nedir?, İstanbul, Doruk Yayınları.
  • • Ferry, Luc; 2012, Homo Esteticus, İstanbul, Pinhan Yayınları.
  • • Bourdieu, Pierre; 1984, Distinction: A Social Critique of the Judgement of Taste, Routledge Classics.
  • • Bourdieu, Pierre; 2011, Sanat Sevdası, Metis Yayınları.
  • • Thompson, Don; 2011, Sanat Mezat, İstanbul İletişim Yayınları.
  • • Wu, Chin-Tao; 2005, Kültürün Özelleştirilmesi, İstanbul, İletişim Yayınları.
  • • Megill, Alan; 1998, Aşırılığın Peygamberleri, Ankara, Bilim ve Sanat.
  • • Berman, Marshall; 2003, Katı Olan Her Şey Buharlaşıyor, İstanbul, İletişim Yayınları.
  • • Eagleton, Terry; 2010, Estetiğin İdeolojisi, Doruk Yayınları.
  • • Hünler, Hakkı; 1998, Estetiğin Kısa Tarihi, Paradigma Yayınları.
  • • Ranciere, Jacques; 2012, Estetiğin Huzursuzluğu, İletişim Yayınları.
  • • Baudelaire, Charles; 2003, Modern Hayatın Ressamı, İstanbul, İletişim Yayınları.
  • • Breton, Andre; 2009, Sürrealist Manifestolar, İstanbul, Altı Kırkbeş Yayınları.
  • • Artun, Ali; 2011, Sanat Manifestoları (Avangard Sanat ve Direniş), İletişim Yayınları.
  • • Freud, Sigmund; 2010, Düşlerin Yorumu II, Payel Yayınları.
  • • Nietzsche, Friedrich; 2010, Tragedyanın Doğuşu, Türkiye İş Bankası Yayınları.
  • • Deleuze, Gilles; 2005, Kapitalizm ve Şizofreni, Araf Yayınları.
  • • Tzara, Tristan; 2004, Dada Manifestoları, İstanbul, Norgunk Yayınları.
  • • Foster, Hall, 2009, Gerçeğin Geri Dönüşü, İstanbul, Ayrıntı Yayınları.
  • • Kristeva, Julia; 2004, Korkunun Güçleri, Ayrıntı Yayınları.
  • • Kearney, Richard; 2012, Yabancılar, Tanrılar ve Canavarlar, Metis Yayınları.
  • • Greenberg, Clement; 2009, “Modernist Resim”, Modernizmin Serüveni İçinde, Alkım Yayınları.
  • • Kant, Immanuel; 2006, Yargı Yetisinin Eleştirisi, İdea Yayınları.
  • • Zizek, Slavoj; 2003, Kırılgan Mutlak, Encore.
  • • Lacan, Jaques; 2013, Televizyon, Monokl.
  • • Nasio, J.D.; 2007, Jacques Lacan’ın Kuramı Üzerine Beş Ders, İmge Kitabevi.
  • • Jameson, Fredric; 2005, Kültürel Dönemeç, Dost Kitabevi.
There are 36 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Engin Ümer

Publication Date January 3, 2014
Published in Issue Year 2013 Volume: 1 Issue: 4

Cite

APA Ümer, E. (2014). BİLİNÇDIŞININ VE SANATIN SONUNA DAİR BİR ANLATININ ELEŞTİRİSİ. Sanat - Tasarım Dergisi, 1(4), 51-58.
AMA Ümer E. BİLİNÇDIŞININ VE SANATIN SONUNA DAİR BİR ANLATININ ELEŞTİRİSİ. Sanat - Tasarım Dergisi. January 2014;1(4):51-58.
Chicago Ümer, Engin. “BİLİNÇDIŞININ VE SANATIN SONUNA DAİR BİR ANLATININ ELEŞTİRİSİ”. Sanat - Tasarım Dergisi 1, no. 4 (January 2014): 51-58.
EndNote Ümer E (January 1, 2014) BİLİNÇDIŞININ VE SANATIN SONUNA DAİR BİR ANLATININ ELEŞTİRİSİ. Sanat - Tasarım Dergisi 1 4 51–58.
IEEE E. Ümer, “BİLİNÇDIŞININ VE SANATIN SONUNA DAİR BİR ANLATININ ELEŞTİRİSİ”, Sanat - Tasarım Dergisi, vol. 1, no. 4, pp. 51–58, 2014.
ISNAD Ümer, Engin. “BİLİNÇDIŞININ VE SANATIN SONUNA DAİR BİR ANLATININ ELEŞTİRİSİ”. Sanat - Tasarım Dergisi 1/4 (January 2014), 51-58.
JAMA Ümer E. BİLİNÇDIŞININ VE SANATIN SONUNA DAİR BİR ANLATININ ELEŞTİRİSİ. Sanat - Tasarım Dergisi. 2014;1:51–58.
MLA Ümer, Engin. “BİLİNÇDIŞININ VE SANATIN SONUNA DAİR BİR ANLATININ ELEŞTİRİSİ”. Sanat - Tasarım Dergisi, vol. 1, no. 4, 2014, pp. 51-58.
Vancouver Ümer E. BİLİNÇDIŞININ VE SANATIN SONUNA DAİR BİR ANLATININ ELEŞTİRİSİ. Sanat - Tasarım Dergisi. 2014;1(4):51-8.