Fiziksel çevre, okul öncesi eğitim yaklaşımlarının çoğunda yardımcı öğretici
olarak görev alır. Eğitim çevresini oluşturan ögeler sahip oldukları
soyut ve somut değerler aracılığıyla çocuk kullanıcıları ile etkileşime geçer
ve böylelikle çocuk gelişimini destekler. Bu yönüyle eğitim çevreleri
yardımcı öğreticiler olarak kabul edilir. Bu çalışma, Marmara Üniversitesi
Prof. Dr. Ayla Oktay Okul Öncesi Eğitim Uygulama Birimi derslikleri iç
mekan tasarımının taşıdığı öğreticilik potansiyelinin değerlendirilmesi
amacıyla gerçekleştirilmiştir. Bu çalışma kapsamında, belirtilen eğitim
çevresinin sahip olduğu çocuk gelişimini destekleyici değerler ve taşıdığı
potansiyel gözlem, çocuk ve yetişkin kullanıcılarla sözlü görüşme, araştırmacı
ve gönüllü kullanıcıların gerçekleştirdiği video çekimlerinden elde
edilen veriler doğrultusunda incelenmiştir. Araştırma sonucunda, tasarım
müdahalelerinin belirtilen mekanının öğreticilik potansiyelinin ortaya çıkması
ve destekleyici gücünün artmasındaki gücü ortaya çıkmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | December 14, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Issue: 9 |