Balzac’ın “düşünmek görmektir” tanımından hareketle, sanatın göstermek olduğu tezini öne sürebiliriz. Deleuze’e göre de; insanın kaosla mücadelesi ‘sanat’, ‘bilim’ ve ‘felsefe’ denilen üç düşünce biçimi ortaya koymuştur. Bu metin, Deleuze’ün bu önermesine dayanarak, sanatın gösterdiği şeyin düşünceden beslendiği gerçeğinden yola çıkıp, ‘görsel dilin nasıl kurulduğu?’ ve ‘düşüncenin nasıl görselleştiği?’ problemini çağdaş sanat pratiklerinde malzeme ile kurulan ilişkiler bağlamında inceler. Düşüncenin görselleşmesi süreçlerinde, malzemenin, çağdaş sanat pratiklerinde izlediğimiz seyri bu metnin temel dayanağı konumundadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | December 14, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Issue: 9 |