Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

Çağdaş Sanatın Dili – Malzemenin Sözü

Yıl 2018, Sayı: 9, 29 - 35, 14.12.2018

Öz

Balzac’ın “düşünmek görmektir” tanımından hareketle, sanatın göstermek olduğu tezini öne sürebiliriz. Deleuze’e göre de; insanın kaosla mücadelesi ‘sanat’, ‘bilim’ ve ‘felsefe’ denilen üç düşünce biçimi ortaya koymuştur. Bu metin, Deleuze’ün bu önermesine dayanarak, sanatın gösterdiği şeyin düşünceden beslendiği gerçeğinden yola çıkıp, ‘görsel dilin nasıl kurulduğu?’ ve ‘düşüncenin nasıl görselleştiği?’ problemini çağdaş sanat pratiklerinde malzeme ile kurulan ilişkiler bağlamında inceler. Düşüncenin görselleşmesi süreçlerinde, malzemenin, çağdaş sanat pratiklerinde izlediğimiz seyri bu metnin temel dayanağı konumundadır.

Kaynakça

  • Alıcı A. (2012). Hayata Yön Veren Öyküler. (Derleme), İstanbul: Epsilon Yayınları
  • Antmen, A. (2008). Sanatçılardan Yazılar ve Açıklamalarla 20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar. İstanbul: Sel Yayıncılık.
  • Bourriaud, N. (2005). İlişkisel Estetik, (S. Özen, Çev.). İstanbul: Bağlam Yayınları.
  • Bürger, P. (2003). Avangard Kuramı, (E. Özbek, Çev.), İstanbul: İletişim Yayınları.
  • De Bolla, P. (2012). Sanat ve Estetik, (K. Koş, Çev.). Ayrıntı Yayınları.
  • Deleuze, G. ve Guattari, F. (1993). Felsefe Nedir? (T. Ilgaz, Çev.), İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • Fineberg, J. (2014) 1940’tan Günümüze Sanat Varlık Stratejileri, (S. Atay Eskier ve G. E.Yılmaz, Çev.). İzmir: Karakalem Kitabevi Yayınları.
  • Foucault, M. (2013). Büyük Yabancı – Dil, Delilik ve Edebiyat Üstüne Konuşmalar, (S. Kılıç, Çev.) İstanbul: Metis Yayınları.
  • Foucault, M. (2006) Sonsuza Giden Dil. (I. Ergüden, Çev.), İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Kalkan Eranus, Ö. (2014). Marcel Duchamp “Sanatı ve Felsefesi”, İstanbul: Tekhne Yayınları.
  • Karaçalı, B. (2018) Kent-Metropol Ekseninde Dönüşen Yaşamın Dönüşen Sanatı, İDİL Sanat ve Dil Dergisi, Cilt 7, Sayı 45, (s.557-565)
  • Özpınar, C. (2009). Yazı Olarak Sanat Yapıtı, Sanat Dünyamız, Sayı 110, Bahar, İstanbul: YKY.
  • Polat, N. (2017). İnsanın Sonluluğu: Çağdaş Sanat ve Politik Teoloji (s. 179-187), Sınırları Aşındırmak – Modernizm ve Çağdaş Sanat Üzerine içinde, İstanbul: Belge Yayınları
  • Smith, T. (2011). Contemporary Art – World Currents, London: Laurence King Publishing.
  • Sorguç, G. (2017). Sanata Karşı Başkaldırı: Avangard. FLSF (Felsefe ve Sosyal Bilimler Dergisi). 2017 Güz, sayı: 24, s.37-56 Çevrimiçi: http://www.flsfdergisi.com/sayi24/37-56.pdf, Erişim Tarihi: 14.07.2018
  • Ünsaldı, E. & Çiftçi, M.K. (2010), Formaldehit, Kullanım Alanları, Risk Grubu, Zararlı Etkileri ve Koruyucu Önlemler, YYU Veteriner Fakültesi Dergisi, 21(1), s. 71-75
Yıl 2018, Sayı: 9, 29 - 35, 14.12.2018

Öz

Kaynakça

  • Alıcı A. (2012). Hayata Yön Veren Öyküler. (Derleme), İstanbul: Epsilon Yayınları
  • Antmen, A. (2008). Sanatçılardan Yazılar ve Açıklamalarla 20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar. İstanbul: Sel Yayıncılık.
  • Bourriaud, N. (2005). İlişkisel Estetik, (S. Özen, Çev.). İstanbul: Bağlam Yayınları.
  • Bürger, P. (2003). Avangard Kuramı, (E. Özbek, Çev.), İstanbul: İletişim Yayınları.
  • De Bolla, P. (2012). Sanat ve Estetik, (K. Koş, Çev.). Ayrıntı Yayınları.
  • Deleuze, G. ve Guattari, F. (1993). Felsefe Nedir? (T. Ilgaz, Çev.), İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • Fineberg, J. (2014) 1940’tan Günümüze Sanat Varlık Stratejileri, (S. Atay Eskier ve G. E.Yılmaz, Çev.). İzmir: Karakalem Kitabevi Yayınları.
  • Foucault, M. (2013). Büyük Yabancı – Dil, Delilik ve Edebiyat Üstüne Konuşmalar, (S. Kılıç, Çev.) İstanbul: Metis Yayınları.
  • Foucault, M. (2006) Sonsuza Giden Dil. (I. Ergüden, Çev.), İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Kalkan Eranus, Ö. (2014). Marcel Duchamp “Sanatı ve Felsefesi”, İstanbul: Tekhne Yayınları.
  • Karaçalı, B. (2018) Kent-Metropol Ekseninde Dönüşen Yaşamın Dönüşen Sanatı, İDİL Sanat ve Dil Dergisi, Cilt 7, Sayı 45, (s.557-565)
  • Özpınar, C. (2009). Yazı Olarak Sanat Yapıtı, Sanat Dünyamız, Sayı 110, Bahar, İstanbul: YKY.
  • Polat, N. (2017). İnsanın Sonluluğu: Çağdaş Sanat ve Politik Teoloji (s. 179-187), Sınırları Aşındırmak – Modernizm ve Çağdaş Sanat Üzerine içinde, İstanbul: Belge Yayınları
  • Smith, T. (2011). Contemporary Art – World Currents, London: Laurence King Publishing.
  • Sorguç, G. (2017). Sanata Karşı Başkaldırı: Avangard. FLSF (Felsefe ve Sosyal Bilimler Dergisi). 2017 Güz, sayı: 24, s.37-56 Çevrimiçi: http://www.flsfdergisi.com/sayi24/37-56.pdf, Erişim Tarihi: 14.07.2018
  • Ünsaldı, E. & Çiftçi, M.K. (2010), Formaldehit, Kullanım Alanları, Risk Grubu, Zararlı Etkileri ve Koruyucu Önlemler, YYU Veteriner Fakültesi Dergisi, 21(1), s. 71-75
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Berna Karaçalı

Yayımlanma Tarihi 14 Aralık 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Sayı: 9

Kaynak Göster

APA Karaçalı, B. (2018). Çağdaş Sanatın Dili – Malzemenin Sözü. Sanat - Tasarım Dergisi(9), 29-35.
AMA Karaçalı B. Çağdaş Sanatın Dili – Malzemenin Sözü. Sanat - Tasarım Dergisi. Aralık 2018;(9):29-35.
Chicago Karaçalı, Berna. “Çağdaş Sanatın Dili – Malzemenin Sözü”. Sanat - Tasarım Dergisi, sy. 9 (Aralık 2018): 29-35.
EndNote Karaçalı B (01 Aralık 2018) Çağdaş Sanatın Dili – Malzemenin Sözü. Sanat - Tasarım Dergisi 9 29–35.
IEEE B. Karaçalı, “Çağdaş Sanatın Dili – Malzemenin Sözü”, Sanat - Tasarım Dergisi, sy. 9, ss. 29–35, Aralık 2018.
ISNAD Karaçalı, Berna. “Çağdaş Sanatın Dili – Malzemenin Sözü”. Sanat - Tasarım Dergisi 9 (Aralık 2018), 29-35.
JAMA Karaçalı B. Çağdaş Sanatın Dili – Malzemenin Sözü. Sanat - Tasarım Dergisi. 2018;:29–35.
MLA Karaçalı, Berna. “Çağdaş Sanatın Dili – Malzemenin Sözü”. Sanat - Tasarım Dergisi, sy. 9, 2018, ss. 29-35.
Vancouver Karaçalı B. Çağdaş Sanatın Dili – Malzemenin Sözü. Sanat - Tasarım Dergisi. 2018(9):29-35.