Balzac’ın “düşünmek görmektir” tanımından hareketle, sanatın göstermek olduğu tezini öne sürebiliriz. Deleuze’e göre de; insanın kaosla mücadelesi ‘sanat’, ‘bilim’ ve ‘felsefe’ denilen üç düşünce biçimi ortaya koymuştur. Bu metin, Deleuze’ün bu önermesine dayanarak, sanatın gösterdiği şeyin düşünceden beslendiği gerçeğinden yola çıkıp, ‘görsel dilin nasıl kurulduğu?’ ve ‘düşüncenin nasıl görselleştiği?’ problemini çağdaş sanat pratiklerinde malzeme ile kurulan ilişkiler bağlamında inceler. Düşüncenin görselleşmesi süreçlerinde, malzemenin, çağdaş sanat pratiklerinde izlediğimiz seyri bu metnin temel dayanağı konumundadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 14 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Sayı: 9 |