Research Article
BibTex RIS Cite

DETERMINING THE MOTIVATION OF YOUNG PEOPLE TO HAVE A CHILD, THEIR COMMUNICATION SKILLS AND THEIR READINESS FOR MARRIAGE BY THEIR FAMILY LIFE SCALES

Year 2024, Volume: 8 Issue: 1, 43 - 70, 30.07.2024
https://doi.org/10.62809/matbuat.1492563

Abstract

In this study, the attitudes of young people towards marriage and family life were examined according to the age groups of 18-25 and 26-33. The research is a descriptive study based on a complementary and relational screening model and was conducted to reveal the readiness for marriage of young people aged 18-25 and 26-33 who are studying at Erzurum Atatürk University and are not married. The research was conducted through face-to-face surveys with a total of 500 students, consisting of 250 women and 250 men in two separate age groups, and inferences were obtained by performing statistical analyses (f and t-tests). The Family Life and Sexual Health Knowledge Scale, the Motivation for Having Children Scale, and the Interpersonal Communication Skills Scale were used in the study. It was determined that the communication skills scores of students in the 26-33 age group were higher than those of the participants in the 18-25 age group. It was found that there was no significant difference in family life and sexual health knowledge scores according to age groups. It was observed that the level of sexual health knowledge increased with age. In general, as a result of the study findings, it can be concluded that university students have positive thoughts about having children.

References

  • ACAR, R. (2017). Mardin il bölgesinde okullardaki sosyal etkinliklerin (tiyatro, müzik, spor, dans, şenlikler ) lise dönemi ergen ( 14-18 yaş ) kişiliğe etkileri (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). İstanbul Gelişim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • AKBAŞ, M., SÜRÜCÜ, Ş. G., KÖROĞLU, C. O., ÖZTÜRK, M. (2019). “Factors affecting marriage attitudes of university students”. Cukurova Medical Journal, 44(1), 93-100. https://doi.org/10.17826/cumj.441022
  • AKKOYUNLU, R. (2021). “Genç Yetişkinlerde Cinsel Sağlık Bilgi Düzeyi ile Cinsel Mitler ve Cinsel Yönelim Mitleri Arasındaki İlişki. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: İstanbul Gedik Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü. Yüksek Lisans Tezi.
  • ALUŞ, Y., SELÇUKKAYA, S. (2015). “Türk Ailesinde Mutluluk Algısı ve Değerleri”. Sosyal Ve Kültürel Araştırmalar Dergisi (Skad), 1(2), 151- 175.
  • AŞCI, Ö., GÖKDEMİR, F., ALTUNTAŞ, G. (2017). “Hemşirelik Öğrencilerinin Çocuk Sahibi Olmaya Yönelik Görüşleri ve Çocuk Sevme Durumları”. Uluslararası Hakemli Hemşirelik Araştırmaları Dergisi, (10), 18-35. Doi:10.17371/Uhd2017.2.02
  • AYDIN, M. E.(Ed.). (2013). Sistematik Aile Sosyolojisi. Konya: Çizgi Kitabevi
  • BAĞ, H. (2019), Sosyal hizmet öğrencilerinin eş seçimi ve evliliğe ilişkin tercihleri (Yüksek lisans tezi). Üsküdar Üniversitesi, İstanbul.
  • BAYOĞLU, F. ATLİ, A. (2014). “İnönü evlilik tutum ölçeği: Geçerlik ve güvenirlik analizleri”. Ege Eğitim Dergisi, 15(2), 397-415.
  • BENER, Ö. ve GÜNAY, G. (2013). “Gençlerin evlilik ve aile yaşamına ilişkin tutumları”. Karabük Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 3(1), 1-16.
  • BOZGEYİKLİ, H., TOPRAK, E. (2013). “Üniversiteli gençlerin eş seçim kriterlerinin sıralama yargılarıyla ölçeklenmesi”. Gençlik Araştırmaları Dergisi, 1(1), 68-87.
  • BAHTİYAR, A., CAN, B. (2016). “Fen Öğretmen Adaylarının Bilimsel Süreç Becerileri ile Bilimsel Araştırmaya Yönelik Tutumlarının İncelenmesi”. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi 42 (2016) 47-58.
  • BAŞ, M. (2019). Sınıf öğretmeni adaylarının kişilik özellikleri ile öğrenme stillerinin ilişkisinin incelenmesi (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Kırıkkale Üniversitesi, Kırıkkale.
  • BENATAR, D. (2018). Keşke hiç olmasaydık: Var olmanın kötülüğü. C. Özge Özmen (Çev.) ˙İstanbul: Doğu-Batı Yayınları.
  • BULUŞ, M., BAĞCI, B. (2016). “Evlilik Doyumu: Aile Yılmazlığı ve Etkili İletişim Becerilerinin Rolü”. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (40), s. 136-152.
  • CAN, Y. (2015). “Üniversite öğrencilerinin aile, cinsiyet rolleri ve kadına yönelik şiddete ilişkin tutumları”. International Journal of Social Sciences and Education Research, 1(1), 163-175. https://doi.org/10.24289/ijsser.106407
  • CENGİZ ALTUN, K. (2021). Üniversite Öğrencilerinin Cinsel Eğitime Yönelik Tutumlarının ve Cinsel Yolla Bulaşan Hastalıklar Hakkındaki Bilgi Gereksinimlerinin İncelenmesi. İstanbul: Üsküdar Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • CHAN, C. H. Y., CHAN, T. H. Y., PETERSON, B. D., LAMPİC, C., TAM, M. Y. J. (2014). “Intentions And Attitudes Towards Parenthood And Fertility Awareness Among Chinese University Students İn Hong Kong: A Comparison With Western Samples”. Human Reproduction, 30(2), 364- 372.
  • CHERLİN, A. J. (2004). “The deinstitutionalization of American marriage”. Journal of marriage and family, 66(4), 848-861. https://doi.org/10.1111/j.0022-2445.2004.00058.x Cinsel Eğitim Tedavi ve Araştırma Derneği. (2023). Cinsiyet ve Cinsel Sağlık Kavramları.
  • ÇALAPKULU, Ç. (2015). Kişilerarası İletişim Sürecinde Romantik Eşlerde İletişim ötesi İletişim Aktörlerinin Kullanımı: Anadolu Üniversitesi İletişim Bilimleri Fakültesi Öğrencileri Örneği. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Doktora Tezi.
  • DAMAR, H. (2021). Aile Yapısındaki Değişim ve Dönüşüm Cinsellik Algısı Üzerine Etkisi: İstanbul-Çorum Karşılaştırması. İstanbul: Üsküdar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • DARCAN AYER, F. (2016). Evlilik Doyumunun, Eş Desteği, Evlilik İletişim Şekilleri ve Psikolojik İyi Oluş İlişkisi. İstanbul: Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • DENİZ, A. B. (2019). Üniversite öğrencilerinin aile ve evliliğe ilişkin görüşlerinin belirlenmesi (Yüksek Lisans Tezi). Bahçeşehir Üniversitesi, İstanbul.
  • DUMAN, M. (2016). Çocuğun Değeri: Adana Araştırması, Yüksek Lisans Tezi, Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Mersin.
  • EKELİN, M., ÅKESSON, C., ÅNGERUD, M., KVİST, L. J. (2012). “Swedish High School Students' Knowledge And Attitudes Regarding Fertility And Family Building”. Reproductive Health, 9(1), 6.
  • EKŞİ, Halil, vd. (2015). “Almanya'da Yaşayan Türk Göçmenlerin Aile Değerleri”. Değerler Eğitimi Dergisi, 13(29): 41-82.
  • ERKUT, Z., BALCI, S., ve YILDIZ, S. (2017). “Tarihsel Süreç İçinde Çocuk”. Çocuk ve Medeniyet Dergisi, 2(3),17-28.
  • ERÖZKAN, A. (2005). “Üniversite öğrencilerinin iletişim becerilerini etkileyen faktörler”. M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi Yıl : 2005, Sayı 22, Sayfa : 135-150.
  • EVCİLİ, F., GÖLBAŞI, Z., (2017). “Cinsel Sağlık Bilgi Testi: Geliştirme, Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması”. Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilgisi Dergisi, 1, 29-33.
  • FİŞNE, M. (2017). Kişilik özelliklerinin sporda gönüllülük motivasyonu üzerine etkisi: uluslararası spor organizasyonlarında görev alan gönüllülere yönelik bir araştırma (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Cumhuriyet Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sivas.
  • GEÇİCİ, F., (2011). Gaziantep Üniversitesi Öğrencilerinin Cinsellik ve Üreme Sağlığı Hakkındaki Bilgi Düzeylerinin İncelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gaziantep Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Gaziantep, Türkiye.
  • GEORGE, D. MALLERY, M. (2010). SPSS for Windows Step by Step: A Simple Guide and Reference, 17.0 update (10a ed.) Boston: Pearson.
  • GOAD, R. L. E. (1987). The effect of a christian family course on marital readiness (Doctoral dissertation). Oklahoma State University.
  • GÖKSU, H. (2018). Bir Anadolu Kentinde Çocuğun Değerini Ölçmek (Konya Hüyük Örneği), Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • GÜLBETEKİN, G. (2019). İstanbul ilinde bulunan Küçükçekmece ilçesinde görev yapan ilkokul öğretmenlerinin kişilik özellikleri ile mesleki yeterlilikleri arasındaki ilişkinin incelenmesi (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). İstanbul Aydın Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • HASKAN-AVCI, Ö. (2013). Evliliğe hazırlık programının çift ilişkileri ve ilişki istikrarı üzerindeki etkisi (Doktora tezi). Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • HAWKİNS, A. J., BLANCHARD, V. L., BALDWİN, S. A., FAWCETT, E. B. (2008). “Does marriage and relationship education work? A meta-analytic study”. Journal of Consulting and Clinical Psychology, 76(5), 723-734. https://doi.org/10.1037/a0012584
  • İŞMEN-GAZİOĞLU, A. E. (2006). “Genç yetişkinlerin evlilik ve aile hayatına ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi”. M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 23(23), 107–123.
  • KAĞITÇIBAŞI, Ç., ATACA, B. (2005). “Value Of Children And Family Change: A Three‐Decade Portrait From Turkey”. Applied Psychology, 54(3), 317-337.
  • KAMİLOĞLU, N., VURAL IRMAK, P. (2022). “Çocuk Sahibi Olma İsteği Ölçeğinin Türkçe Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması”. YOBU Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, Yıl:2022 Cilt:3 Sayı:1: 1-13.
  • KARAGÖZ, Y. (2019). SPSS-AMOS-META uygulamalı istatistiksel analizler. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • KARAKURT, Y. (2021). Toplumsal Cinsiyet Rolleri Ve Cinsellik Kalitesiİ. Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Pamukkale: Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • KARAKUŞ, E. (2020). Türk Toplumunda Doğurganlık İnancının Değerlendirilmesi. Gaziantep: Hasan Kalyoncu Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • KARASAR, N. (2011). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Nobel Yayınları.
  • KELDAL, G. (2016). Personality traits as a predictor of university students' attitudes towards marriage. Proceedings of 1. International Academic Research Congress, Antalya, Turkey, 2383-2388.
  • KELDAL, G. (2017). Bekâr bireylerin evliliğe bakış açılarının incelenmesi. I. Uluslararası İpekyolu Akademik Çalışmalar Sempozyumu, 21-23 Eylül 2017, Nevşehir, Türkiye.
  • KELDAL, G., Atli, A. (2020). “Predictors of Turkish University students’ marital attitudes”. Current Psychology, 39(4), 1354-1361. https://doi.org/10.1007/s12144-018-9842-6
  • KELDAL, G. (2021). Evliliğe Hazır Oluş İleİlişkili Faktörler. Ankara: Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı Psikolojik Danışma ve Rehberlik Proğramı.
  • KIRMAN, A., Doğan, Ö. (2017). Anne-Baba Çocuk İlişkileri: Bir Meta-Sentez Çalışması. 4(1).
  • KOLUAÇIK, S., Güneş, G. & Pehlivan, E., (2010). “İnönü Üniversitesi Öğrencilerinin Üreme Sağlığı Konularında Bilgi Düzeyleri ve Hizmetten Beklentileri”. İnönü Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi, 17(1), pp. 7-14.
  • KORALTAN, A. (2017). Eve bağımlı hastalara bakım verenlerin genel sağlık algısı ile kişilik özellikleri arasındaki ilişkinin araştırılması (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Doğuş Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • KÖPRÜLÜ, Z. (2022). Çevrimiçi Olarak Verilen Cinsel Eğitimin Üniversite Öğrencilerinin Cinsel Tutumlarına ve Mitlerine Etkisinin Değerlendirilmesi. Ankara: Ufuk Üniveristesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • KÖROĞLU, T. (2013). Üniversite gençliğinde evlilik, aile ve boşanma konusundaki düşünce ve görüşleri üzerine sosyolojik bir araştırma: Karabük Üniversitesi örneği (yüksek lisans tezi). Karabük Üniversitesi, Karabük.
  • KUPERBERG, A. (2019). “Premarital cohabitation and direct marriage in the United States: 1956–2015”. Marriage & Family Review, 55(5), 447-475. https://doi.org/10.1080/01494929.2018.1518820
  • LİCHTER, D. T., TURNER, R. N., SASSLER, S. (2010). “National estimates of the rise in serial cohabitation”. Social Science Research, 39(5), 754-765. https://doi.org/10.1016/j.ssresearch.2009.11.002
  • LAMPİC, C., SVANBERG, A. S., KARLSTRÖM, P., TYDÉN, T. (2005). “Fertility Awareness, İntentions Concerning Childbearing, And Attitudes Towards Parenthood Among Female And Male Academics”. Human Reproduction, 21(2), 558-564.
  • METİN, Z., (2015). Üniversite Son Sınıf Öğrencilerinin Cinsel Sağlık ve Üreme Sağlığı Bilgi Düzeyleri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Okan Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, İstanbul, Türkiye.
  • MOGİLEVKİNA, I., STERN, J., MELNİK, D., GETSKO, E., TYDÉN, T. (2016). “Ukrainian Medical Students’ Attitudes To Parenthood And Knowledge of Fertility”. The European Journal Of Contraception & Reproductive Health Care, 21(2), 189-194.
  • NOURİ, K., HUBER, D., WALCH, K., PROMBERGER, R., BUERKLE, B., Ott, J., TEMPFER, C. B. (2014). “Fertility Awareness Among Medical And NonMedical Students: A Case-Control Study”. Reproductive Biology And Endocrinology, 12(1), 94.
  • NURGÜL ŞİMAL, E. G. (2020). “Üniversite Öğrencilerinin Gelecekte Çocuk Sahibi Olmaya İlişkin Düşünceleri ve Etkileyen Faktörler”. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi, 13(3), s. 148-159.
  • ONDAŞ, B. (2007). Üniversite öğrencilerinin evlilik ve eş seçimi ile ilgili görüşlerinin incelenmesi (Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • ÖZABACI, N., KÖRÜK, S. ve KARA, A. (2018). “Evliliğe Yüklenen Anlam Ölçeğinin (EYAÖ) Geliştirilmesi: Geçerlik ve güvenirlik çalışması”. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 8(50), 235-259.
  • ÖZCAN, H., KIZILKAYA-BEJİ, N., KARADAĞ, A. EMLİK, K., (2016). “Üniversite Öğrencilerinin Üreme ve Cinsel Sağlığa Yönelik Bilgi Düzeyleri”. Uluslararası Hakemli Hemşirelik Araştırmaları Dergisi, 7, pp. 83-97.
  • ÖZERDOĞAN, N., YILMAZ, B. (2018). “Turkish University Seniors’ Knowledge Of and Opinions on Fertility And Expectations Of Having Children”. African Health Sciences, 18(1), 172-179.
  • ÖZ-SOYSAL, F. S., UZ BAŞ, A. AYSAN, F. (2020). “Üniversite öğrencilerinin evlilik beklentisine yönelik nitel bir çalışma”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(1), 241-253. https://doi.org/10.17679/inuefd.491512
  • ÖZTEKE-KOZAN, H. İ., BALOĞLU, M., KESİCİ, Ş. KAMER, Z. (2019). “Genç kızların evliliğe ilişkin görüşlerinin incelenmesi: Neden evlenirim? Neden evlenmem?”. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 50, 303-323. https://doi.org/10.21764/maeuefd.520263
  • POLAT, Ş.C. (2020). Üniversite Öğrencilerinin Kişilik Özellikleri İle Aile Değerleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. T.C İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Aile Danışmanlığı Anabilim Dalı Aile Danışmanlığı Ve Eğitimi Bilim Dalı. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul Eylül -2020, s. 144.
  • SANCAK-AYDIN, G. DEMİR, A. (2017). “Lisansüstü öğrencilerinin eş seçimini etkileyen ve sınırlandıran görüş ve inançları”. Ege Eğitim Dergisi, 18(2), 627-652. https://doi.org/10.12984/egeefd.322401
  • SİMAL, N. (2019). Üniversite Son Sınıf Öğrencilerinin Çocuk Sahibi Olma ˙İsteğini Etkileyen Faktörler (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • STANLEY, S. M., AMATO, P. R., JOHNSON, C. A., MARKMAN, H. J. (2006). “Premarital education, marital quality, and marital stability: Findings from a large, random household survey”. Journal of Family Psychology, 20(1), 117-126. https://doi.org/10.1037/0893-3200.20.1.117
  • ŞAHİN, E. (2019). Farklı sosyo-kültürel yapılardan gelmiş evli bireylerin aile değerleri ve aile bütünlüğü arasındaki ilişkinin incelenmesi (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • ŞAHİN, E. (2019). Üniversite Öğrencilerinin Çeşitli Kaynaklardan Aldıkları Evlilik Mesajları ve Evliliğe İlişkin Tutumları. Ankara: Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • ŞAHİN, S., ARAL, N. (2012). “Aile İçi İletişim”. Ankara Sağlık Bilimleri Dergisi, 1(3), s. 55-66.
  • ŞİMAL, N., GÜRSOY, E. (2020). “Üniversite Öğrencilerinin Gelecekte Çocuk Sahibi Olmaya İlişkin Düşünceleri ve Etkileyen Faktörler”. DEUHFED 2020, 13 (3), 148-159.
  • ŞİMAY, N. (2019). Üniversite Son Sınıf Öğrencilerinin Çocuk Sahibi Olma İsteğini Etkileyen Faktörler. Eskişehir: Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • ŞİMŞEK A.H. (2017). “Çocuk Sahibi Olma Motivasyonları Ölçeği Türkçeye Uyarlama, Geçerlik Ve Güvenirlik Çalışması”. The Journal of Social Science / Yıl: 4, Sayı: 13, Ağustos 2017, s. 395-408
  • TANRIVERDİ, H., (2019). “Kişilik Özellikleri, Duygusal Zeka, Kariyer Uyum Yeteneği ve Turizmde Kariyer Yapma İsteği Arasındaki İlişkinin İncelenmesi”. Uluslararası Turizm, İşletme, Ekonomi Dergisi, 3(1): 41-56.
  • TARHAN, N. (2004). Aile yaşamı ve cinsel sağlık programının (AYCSP) zihinsel engelli kız çocukların cinsel bilgi düzeylerine etkisi. (Doktora tezi). Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, s. 336. Ankara.
  • TEKE, E. (2018). Sporcuların kişilik özelliklerinin fair-play davranışına etkisinin incelenmesi (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Muğla Sıtkı Kocaman Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Muğla.
  • TEPEKÖYLÜ, Ö., SOYTÜRK, M., ÇAMLIYER, H. (2009). “Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Öğrencilerinin İletişim Becerisi Algılarının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi”. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi. VII (3), Celal Bayar Üniversitesi, Manisa
  • Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK). (2020). Evlenme ve boşanma istatistikleri. http://www.tuik.gov.tr/PreTablo.do?alt_id=1060 adresinden ulaşılmıştır.
  • USLUOĞLU, F., ATICI, M., AVCIBAY, B. V. (2015). “Women's opinions about mate choices: A qualitative study”. Journal of Human Sciences, 12(2), 1484-1502.
  • ÜNAL, S. AVCI, D. (2019). “Kolektiviteden bireyciliğe geçiş: Aile ve evlilik kurumuna dair değişen göstergeler ve kaygılar”. Turkish Studies-Social Sciences, 14(5), 2641-2668. https://doi.org/10.29228/TurkishStudies.37350
  • World Health Organization. (2023). Cinsiyet ve Cinsel Sağlık Kavramları.
  • VASSARD, D., LALLEMANT, C., NYBOE ANDERSEN, A., MACKLON, N., SCHMİDT, L. (2016). “A Population-Based Survey On Family İntentions And Fertility Awareness İn Women And Men İn The United Kingdom And Denmark”. Upsala Journal Of Medical Sciences, 121(4), 244-251.
  • VİRTALA, A., VİLSKA, S., HUTTUNEN, T., KUNTTU, K. (2011). “Childbearing, The Desire To Have Children, And Awareness About The İmpact Of Age On Female Fertility Among Finnish University Students”. The European Journal Of Contraception & Reproductive Health Care, 16(2), 108-115.
  • VUJČİĆ, I., RADİČEVİĆ, T., DUBLJANİN, E., MAKSİMOVİĆ, N., GRUJİČİĆ, S. (2017). “Serbian Medical Students’ Fertility Awareness And Attitudes Towards Future Parenthood”. The European Journal Of Contraception & Reproductive Health Care, 22(4), 291-297. YALÇIN, H. (2022). Evlilik Okulu. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.

GENÇLERİN ÇOCUK SAHİBİ OLMA MOTİVASYONU, İLETİŞİM BECERİLERİ VE AİLE YAŞAM ÖLÇEKLERİYLE EVLİLİĞE HAZIR OLMA DURUMLARININ BELİRLENMESİ

Year 2024, Volume: 8 Issue: 1, 43 - 70, 30.07.2024
https://doi.org/10.62809/matbuat.1492563

Abstract

Bu çalışmada 18-25 26-33 yaş gruplarına göre gençlerin evlilik ve aile yaşamına ilişkin tutumları incelenmiştir. Araştırmada tamamlayıcı ve ilişkisel tarama modeline dayalı betimsel bir çalışma yapılmış olup, Erzurum Atatürk Üniversitesinde eğitim gören, evli olmayan 18-25 ve 26-33 yaş aralığındaki gençlerin evliliğe hazır olma durumunu ortaya koymak amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırma, yüz yüze anket yoluyla iki ayrı yaş grubuyla 250 si kadın 250 si erkek olarak toplam 500 öğrenciyle yapılmış olup istatistiksel analizler (f ve t testi) yapılarak çıkarımlar elde ede edilmiştir. Araştırma da Aile Yaşamı ve Cinsel Sağlık Bilgisi Ölçeği, Çocuk Sahibi Olma Motivasyonları Ölçeği ve Kişiler Arası İletişim Becerileri Ölçeği kullanılmıştır. Çalışmada 26-33 yaş grubu öğrencilerinin 18-25 yaş grubu katılımcılarına göre iletişim becerileri puanı yüksek olduğu belirlenmiştir. Aile yaşamı ve cinsel sağlık bilgisi puanlarının yaş gruplarına göre anlamlı bir farklılık olmadığı belirlenmiştir. Araştırmada yaş ilerledikçe cinsel sağlık bilgi düzeyinin arttığı gözlenmiştir. Genel olarak çalışma bulguları sonucunda, üniversite öğrencilerinin çocuk sahibi olma konusunda olumlu düşüncelere sahip olduğu kanısına varılabilir.

References

  • ACAR, R. (2017). Mardin il bölgesinde okullardaki sosyal etkinliklerin (tiyatro, müzik, spor, dans, şenlikler ) lise dönemi ergen ( 14-18 yaş ) kişiliğe etkileri (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). İstanbul Gelişim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • AKBAŞ, M., SÜRÜCÜ, Ş. G., KÖROĞLU, C. O., ÖZTÜRK, M. (2019). “Factors affecting marriage attitudes of university students”. Cukurova Medical Journal, 44(1), 93-100. https://doi.org/10.17826/cumj.441022
  • AKKOYUNLU, R. (2021). “Genç Yetişkinlerde Cinsel Sağlık Bilgi Düzeyi ile Cinsel Mitler ve Cinsel Yönelim Mitleri Arasındaki İlişki. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: İstanbul Gedik Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü. Yüksek Lisans Tezi.
  • ALUŞ, Y., SELÇUKKAYA, S. (2015). “Türk Ailesinde Mutluluk Algısı ve Değerleri”. Sosyal Ve Kültürel Araştırmalar Dergisi (Skad), 1(2), 151- 175.
  • AŞCI, Ö., GÖKDEMİR, F., ALTUNTAŞ, G. (2017). “Hemşirelik Öğrencilerinin Çocuk Sahibi Olmaya Yönelik Görüşleri ve Çocuk Sevme Durumları”. Uluslararası Hakemli Hemşirelik Araştırmaları Dergisi, (10), 18-35. Doi:10.17371/Uhd2017.2.02
  • AYDIN, M. E.(Ed.). (2013). Sistematik Aile Sosyolojisi. Konya: Çizgi Kitabevi
  • BAĞ, H. (2019), Sosyal hizmet öğrencilerinin eş seçimi ve evliliğe ilişkin tercihleri (Yüksek lisans tezi). Üsküdar Üniversitesi, İstanbul.
  • BAYOĞLU, F. ATLİ, A. (2014). “İnönü evlilik tutum ölçeği: Geçerlik ve güvenirlik analizleri”. Ege Eğitim Dergisi, 15(2), 397-415.
  • BENER, Ö. ve GÜNAY, G. (2013). “Gençlerin evlilik ve aile yaşamına ilişkin tutumları”. Karabük Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 3(1), 1-16.
  • BOZGEYİKLİ, H., TOPRAK, E. (2013). “Üniversiteli gençlerin eş seçim kriterlerinin sıralama yargılarıyla ölçeklenmesi”. Gençlik Araştırmaları Dergisi, 1(1), 68-87.
  • BAHTİYAR, A., CAN, B. (2016). “Fen Öğretmen Adaylarının Bilimsel Süreç Becerileri ile Bilimsel Araştırmaya Yönelik Tutumlarının İncelenmesi”. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi 42 (2016) 47-58.
  • BAŞ, M. (2019). Sınıf öğretmeni adaylarının kişilik özellikleri ile öğrenme stillerinin ilişkisinin incelenmesi (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Kırıkkale Üniversitesi, Kırıkkale.
  • BENATAR, D. (2018). Keşke hiç olmasaydık: Var olmanın kötülüğü. C. Özge Özmen (Çev.) ˙İstanbul: Doğu-Batı Yayınları.
  • BULUŞ, M., BAĞCI, B. (2016). “Evlilik Doyumu: Aile Yılmazlığı ve Etkili İletişim Becerilerinin Rolü”. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (40), s. 136-152.
  • CAN, Y. (2015). “Üniversite öğrencilerinin aile, cinsiyet rolleri ve kadına yönelik şiddete ilişkin tutumları”. International Journal of Social Sciences and Education Research, 1(1), 163-175. https://doi.org/10.24289/ijsser.106407
  • CENGİZ ALTUN, K. (2021). Üniversite Öğrencilerinin Cinsel Eğitime Yönelik Tutumlarının ve Cinsel Yolla Bulaşan Hastalıklar Hakkındaki Bilgi Gereksinimlerinin İncelenmesi. İstanbul: Üsküdar Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • CHAN, C. H. Y., CHAN, T. H. Y., PETERSON, B. D., LAMPİC, C., TAM, M. Y. J. (2014). “Intentions And Attitudes Towards Parenthood And Fertility Awareness Among Chinese University Students İn Hong Kong: A Comparison With Western Samples”. Human Reproduction, 30(2), 364- 372.
  • CHERLİN, A. J. (2004). “The deinstitutionalization of American marriage”. Journal of marriage and family, 66(4), 848-861. https://doi.org/10.1111/j.0022-2445.2004.00058.x Cinsel Eğitim Tedavi ve Araştırma Derneği. (2023). Cinsiyet ve Cinsel Sağlık Kavramları.
  • ÇALAPKULU, Ç. (2015). Kişilerarası İletişim Sürecinde Romantik Eşlerde İletişim ötesi İletişim Aktörlerinin Kullanımı: Anadolu Üniversitesi İletişim Bilimleri Fakültesi Öğrencileri Örneği. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Doktora Tezi.
  • DAMAR, H. (2021). Aile Yapısındaki Değişim ve Dönüşüm Cinsellik Algısı Üzerine Etkisi: İstanbul-Çorum Karşılaştırması. İstanbul: Üsküdar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • DARCAN AYER, F. (2016). Evlilik Doyumunun, Eş Desteği, Evlilik İletişim Şekilleri ve Psikolojik İyi Oluş İlişkisi. İstanbul: Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • DENİZ, A. B. (2019). Üniversite öğrencilerinin aile ve evliliğe ilişkin görüşlerinin belirlenmesi (Yüksek Lisans Tezi). Bahçeşehir Üniversitesi, İstanbul.
  • DUMAN, M. (2016). Çocuğun Değeri: Adana Araştırması, Yüksek Lisans Tezi, Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Mersin.
  • EKELİN, M., ÅKESSON, C., ÅNGERUD, M., KVİST, L. J. (2012). “Swedish High School Students' Knowledge And Attitudes Regarding Fertility And Family Building”. Reproductive Health, 9(1), 6.
  • EKŞİ, Halil, vd. (2015). “Almanya'da Yaşayan Türk Göçmenlerin Aile Değerleri”. Değerler Eğitimi Dergisi, 13(29): 41-82.
  • ERKUT, Z., BALCI, S., ve YILDIZ, S. (2017). “Tarihsel Süreç İçinde Çocuk”. Çocuk ve Medeniyet Dergisi, 2(3),17-28.
  • ERÖZKAN, A. (2005). “Üniversite öğrencilerinin iletişim becerilerini etkileyen faktörler”. M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi Yıl : 2005, Sayı 22, Sayfa : 135-150.
  • EVCİLİ, F., GÖLBAŞI, Z., (2017). “Cinsel Sağlık Bilgi Testi: Geliştirme, Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması”. Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilgisi Dergisi, 1, 29-33.
  • FİŞNE, M. (2017). Kişilik özelliklerinin sporda gönüllülük motivasyonu üzerine etkisi: uluslararası spor organizasyonlarında görev alan gönüllülere yönelik bir araştırma (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Cumhuriyet Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sivas.
  • GEÇİCİ, F., (2011). Gaziantep Üniversitesi Öğrencilerinin Cinsellik ve Üreme Sağlığı Hakkındaki Bilgi Düzeylerinin İncelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gaziantep Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Gaziantep, Türkiye.
  • GEORGE, D. MALLERY, M. (2010). SPSS for Windows Step by Step: A Simple Guide and Reference, 17.0 update (10a ed.) Boston: Pearson.
  • GOAD, R. L. E. (1987). The effect of a christian family course on marital readiness (Doctoral dissertation). Oklahoma State University.
  • GÖKSU, H. (2018). Bir Anadolu Kentinde Çocuğun Değerini Ölçmek (Konya Hüyük Örneği), Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • GÜLBETEKİN, G. (2019). İstanbul ilinde bulunan Küçükçekmece ilçesinde görev yapan ilkokul öğretmenlerinin kişilik özellikleri ile mesleki yeterlilikleri arasındaki ilişkinin incelenmesi (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). İstanbul Aydın Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • HASKAN-AVCI, Ö. (2013). Evliliğe hazırlık programının çift ilişkileri ve ilişki istikrarı üzerindeki etkisi (Doktora tezi). Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • HAWKİNS, A. J., BLANCHARD, V. L., BALDWİN, S. A., FAWCETT, E. B. (2008). “Does marriage and relationship education work? A meta-analytic study”. Journal of Consulting and Clinical Psychology, 76(5), 723-734. https://doi.org/10.1037/a0012584
  • İŞMEN-GAZİOĞLU, A. E. (2006). “Genç yetişkinlerin evlilik ve aile hayatına ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi”. M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 23(23), 107–123.
  • KAĞITÇIBAŞI, Ç., ATACA, B. (2005). “Value Of Children And Family Change: A Three‐Decade Portrait From Turkey”. Applied Psychology, 54(3), 317-337.
  • KAMİLOĞLU, N., VURAL IRMAK, P. (2022). “Çocuk Sahibi Olma İsteği Ölçeğinin Türkçe Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması”. YOBU Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, Yıl:2022 Cilt:3 Sayı:1: 1-13.
  • KARAGÖZ, Y. (2019). SPSS-AMOS-META uygulamalı istatistiksel analizler. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • KARAKURT, Y. (2021). Toplumsal Cinsiyet Rolleri Ve Cinsellik Kalitesiİ. Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Pamukkale: Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • KARAKUŞ, E. (2020). Türk Toplumunda Doğurganlık İnancının Değerlendirilmesi. Gaziantep: Hasan Kalyoncu Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • KARASAR, N. (2011). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Nobel Yayınları.
  • KELDAL, G. (2016). Personality traits as a predictor of university students' attitudes towards marriage. Proceedings of 1. International Academic Research Congress, Antalya, Turkey, 2383-2388.
  • KELDAL, G. (2017). Bekâr bireylerin evliliğe bakış açılarının incelenmesi. I. Uluslararası İpekyolu Akademik Çalışmalar Sempozyumu, 21-23 Eylül 2017, Nevşehir, Türkiye.
  • KELDAL, G., Atli, A. (2020). “Predictors of Turkish University students’ marital attitudes”. Current Psychology, 39(4), 1354-1361. https://doi.org/10.1007/s12144-018-9842-6
  • KELDAL, G. (2021). Evliliğe Hazır Oluş İleİlişkili Faktörler. Ankara: Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı Psikolojik Danışma ve Rehberlik Proğramı.
  • KIRMAN, A., Doğan, Ö. (2017). Anne-Baba Çocuk İlişkileri: Bir Meta-Sentez Çalışması. 4(1).
  • KOLUAÇIK, S., Güneş, G. & Pehlivan, E., (2010). “İnönü Üniversitesi Öğrencilerinin Üreme Sağlığı Konularında Bilgi Düzeyleri ve Hizmetten Beklentileri”. İnönü Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi, 17(1), pp. 7-14.
  • KORALTAN, A. (2017). Eve bağımlı hastalara bakım verenlerin genel sağlık algısı ile kişilik özellikleri arasındaki ilişkinin araştırılması (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Doğuş Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • KÖPRÜLÜ, Z. (2022). Çevrimiçi Olarak Verilen Cinsel Eğitimin Üniversite Öğrencilerinin Cinsel Tutumlarına ve Mitlerine Etkisinin Değerlendirilmesi. Ankara: Ufuk Üniveristesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • KÖROĞLU, T. (2013). Üniversite gençliğinde evlilik, aile ve boşanma konusundaki düşünce ve görüşleri üzerine sosyolojik bir araştırma: Karabük Üniversitesi örneği (yüksek lisans tezi). Karabük Üniversitesi, Karabük.
  • KUPERBERG, A. (2019). “Premarital cohabitation and direct marriage in the United States: 1956–2015”. Marriage & Family Review, 55(5), 447-475. https://doi.org/10.1080/01494929.2018.1518820
  • LİCHTER, D. T., TURNER, R. N., SASSLER, S. (2010). “National estimates of the rise in serial cohabitation”. Social Science Research, 39(5), 754-765. https://doi.org/10.1016/j.ssresearch.2009.11.002
  • LAMPİC, C., SVANBERG, A. S., KARLSTRÖM, P., TYDÉN, T. (2005). “Fertility Awareness, İntentions Concerning Childbearing, And Attitudes Towards Parenthood Among Female And Male Academics”. Human Reproduction, 21(2), 558-564.
  • METİN, Z., (2015). Üniversite Son Sınıf Öğrencilerinin Cinsel Sağlık ve Üreme Sağlığı Bilgi Düzeyleri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Okan Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, İstanbul, Türkiye.
  • MOGİLEVKİNA, I., STERN, J., MELNİK, D., GETSKO, E., TYDÉN, T. (2016). “Ukrainian Medical Students’ Attitudes To Parenthood And Knowledge of Fertility”. The European Journal Of Contraception & Reproductive Health Care, 21(2), 189-194.
  • NOURİ, K., HUBER, D., WALCH, K., PROMBERGER, R., BUERKLE, B., Ott, J., TEMPFER, C. B. (2014). “Fertility Awareness Among Medical And NonMedical Students: A Case-Control Study”. Reproductive Biology And Endocrinology, 12(1), 94.
  • NURGÜL ŞİMAL, E. G. (2020). “Üniversite Öğrencilerinin Gelecekte Çocuk Sahibi Olmaya İlişkin Düşünceleri ve Etkileyen Faktörler”. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi, 13(3), s. 148-159.
  • ONDAŞ, B. (2007). Üniversite öğrencilerinin evlilik ve eş seçimi ile ilgili görüşlerinin incelenmesi (Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • ÖZABACI, N., KÖRÜK, S. ve KARA, A. (2018). “Evliliğe Yüklenen Anlam Ölçeğinin (EYAÖ) Geliştirilmesi: Geçerlik ve güvenirlik çalışması”. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 8(50), 235-259.
  • ÖZCAN, H., KIZILKAYA-BEJİ, N., KARADAĞ, A. EMLİK, K., (2016). “Üniversite Öğrencilerinin Üreme ve Cinsel Sağlığa Yönelik Bilgi Düzeyleri”. Uluslararası Hakemli Hemşirelik Araştırmaları Dergisi, 7, pp. 83-97.
  • ÖZERDOĞAN, N., YILMAZ, B. (2018). “Turkish University Seniors’ Knowledge Of and Opinions on Fertility And Expectations Of Having Children”. African Health Sciences, 18(1), 172-179.
  • ÖZ-SOYSAL, F. S., UZ BAŞ, A. AYSAN, F. (2020). “Üniversite öğrencilerinin evlilik beklentisine yönelik nitel bir çalışma”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(1), 241-253. https://doi.org/10.17679/inuefd.491512
  • ÖZTEKE-KOZAN, H. İ., BALOĞLU, M., KESİCİ, Ş. KAMER, Z. (2019). “Genç kızların evliliğe ilişkin görüşlerinin incelenmesi: Neden evlenirim? Neden evlenmem?”. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 50, 303-323. https://doi.org/10.21764/maeuefd.520263
  • POLAT, Ş.C. (2020). Üniversite Öğrencilerinin Kişilik Özellikleri İle Aile Değerleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. T.C İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Aile Danışmanlığı Anabilim Dalı Aile Danışmanlığı Ve Eğitimi Bilim Dalı. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul Eylül -2020, s. 144.
  • SANCAK-AYDIN, G. DEMİR, A. (2017). “Lisansüstü öğrencilerinin eş seçimini etkileyen ve sınırlandıran görüş ve inançları”. Ege Eğitim Dergisi, 18(2), 627-652. https://doi.org/10.12984/egeefd.322401
  • SİMAL, N. (2019). Üniversite Son Sınıf Öğrencilerinin Çocuk Sahibi Olma ˙İsteğini Etkileyen Faktörler (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • STANLEY, S. M., AMATO, P. R., JOHNSON, C. A., MARKMAN, H. J. (2006). “Premarital education, marital quality, and marital stability: Findings from a large, random household survey”. Journal of Family Psychology, 20(1), 117-126. https://doi.org/10.1037/0893-3200.20.1.117
  • ŞAHİN, E. (2019). Farklı sosyo-kültürel yapılardan gelmiş evli bireylerin aile değerleri ve aile bütünlüğü arasındaki ilişkinin incelenmesi (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • ŞAHİN, E. (2019). Üniversite Öğrencilerinin Çeşitli Kaynaklardan Aldıkları Evlilik Mesajları ve Evliliğe İlişkin Tutumları. Ankara: Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • ŞAHİN, S., ARAL, N. (2012). “Aile İçi İletişim”. Ankara Sağlık Bilimleri Dergisi, 1(3), s. 55-66.
  • ŞİMAL, N., GÜRSOY, E. (2020). “Üniversite Öğrencilerinin Gelecekte Çocuk Sahibi Olmaya İlişkin Düşünceleri ve Etkileyen Faktörler”. DEUHFED 2020, 13 (3), 148-159.
  • ŞİMAY, N. (2019). Üniversite Son Sınıf Öğrencilerinin Çocuk Sahibi Olma İsteğini Etkileyen Faktörler. Eskişehir: Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • ŞİMŞEK A.H. (2017). “Çocuk Sahibi Olma Motivasyonları Ölçeği Türkçeye Uyarlama, Geçerlik Ve Güvenirlik Çalışması”. The Journal of Social Science / Yıl: 4, Sayı: 13, Ağustos 2017, s. 395-408
  • TANRIVERDİ, H., (2019). “Kişilik Özellikleri, Duygusal Zeka, Kariyer Uyum Yeteneği ve Turizmde Kariyer Yapma İsteği Arasındaki İlişkinin İncelenmesi”. Uluslararası Turizm, İşletme, Ekonomi Dergisi, 3(1): 41-56.
  • TARHAN, N. (2004). Aile yaşamı ve cinsel sağlık programının (AYCSP) zihinsel engelli kız çocukların cinsel bilgi düzeylerine etkisi. (Doktora tezi). Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, s. 336. Ankara.
  • TEKE, E. (2018). Sporcuların kişilik özelliklerinin fair-play davranışına etkisinin incelenmesi (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Muğla Sıtkı Kocaman Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Muğla.
  • TEPEKÖYLÜ, Ö., SOYTÜRK, M., ÇAMLIYER, H. (2009). “Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Öğrencilerinin İletişim Becerisi Algılarının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi”. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi. VII (3), Celal Bayar Üniversitesi, Manisa
  • Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK). (2020). Evlenme ve boşanma istatistikleri. http://www.tuik.gov.tr/PreTablo.do?alt_id=1060 adresinden ulaşılmıştır.
  • USLUOĞLU, F., ATICI, M., AVCIBAY, B. V. (2015). “Women's opinions about mate choices: A qualitative study”. Journal of Human Sciences, 12(2), 1484-1502.
  • ÜNAL, S. AVCI, D. (2019). “Kolektiviteden bireyciliğe geçiş: Aile ve evlilik kurumuna dair değişen göstergeler ve kaygılar”. Turkish Studies-Social Sciences, 14(5), 2641-2668. https://doi.org/10.29228/TurkishStudies.37350
  • World Health Organization. (2023). Cinsiyet ve Cinsel Sağlık Kavramları.
  • VASSARD, D., LALLEMANT, C., NYBOE ANDERSEN, A., MACKLON, N., SCHMİDT, L. (2016). “A Population-Based Survey On Family İntentions And Fertility Awareness İn Women And Men İn The United Kingdom And Denmark”. Upsala Journal Of Medical Sciences, 121(4), 244-251.
  • VİRTALA, A., VİLSKA, S., HUTTUNEN, T., KUNTTU, K. (2011). “Childbearing, The Desire To Have Children, And Awareness About The İmpact Of Age On Female Fertility Among Finnish University Students”. The European Journal Of Contraception & Reproductive Health Care, 16(2), 108-115.
  • VUJČİĆ, I., RADİČEVİĆ, T., DUBLJANİN, E., MAKSİMOVİĆ, N., GRUJİČİĆ, S. (2017). “Serbian Medical Students’ Fertility Awareness And Attitudes Towards Future Parenthood”. The European Journal Of Contraception & Reproductive Health Care, 22(4), 291-297. YALÇIN, H. (2022). Evlilik Okulu. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
There are 86 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Family Psychology
Journal Section Makaleler
Authors

Fatma Koç

Emel Aner Aktan

Early Pub Date July 26, 2024
Publication Date July 30, 2024
Submission Date May 30, 2024
Acceptance Date June 12, 2024
Published in Issue Year 2024 Volume: 8 Issue: 1

Cite

APA Koç, F., & Aktan, E. A. (2024). GENÇLERİN ÇOCUK SAHİBİ OLMA MOTİVASYONU, İLETİŞİM BECERİLERİ VE AİLE YAŞAM ÖLÇEKLERİYLE EVLİLİĞE HAZIR OLMA DURUMLARININ BELİRLENMESİ. Akademik MATBUAT, 8(1), 43-70. https://doi.org/10.62809/matbuat.1492563