Geçmişten bugüne beslenme alışkanlıkları toplumların coğrafi, kültürel ve sosyolojik yönlerine göre farklılık göstermiş olup yeme-içme alışkanlıkları bölgesel olarak gelişmiş ve çeşitlilik kazanmıştır. Farklı deneyimler kazanmak ve bölgelerin kendine özgü yemek kültürünü merak eden kişiler ise rotalarını bu bölgelere yöneltmişlerdir. Bu bağlamda yeme-içme merakının tek başına insanların seyahat etme nedeni haline geldiğini söylemek mümkündür. Destinasyon yöneticileri de bu turist kitlesini bölgelerine çekmek için diğer destinasyonlarla rekabete girişmişlerdir. Kastamonu’nun da bu illerden biri olarak çeşitli çalışmalar sürdürdüğü bilinmektedir. Bu çalışma gastronomi turizminin Kastamonu’daki mevcut durumunu incelemek üzere yapılmıştır. Konuyla ilgili veri elde edebilmek için görüşme tekniğinden yararlanılmıştır. Yarı yapılandırılmış görüşme formu ile hazırlanan sorular, Kastamonu’da gastronomiyle ilgili kamu kurumu ve özel sektör temsilcilerine sorulmuştur. Kastamonu’nun gastronomi turizminin mevcut durumunu ortaya koyabilmek için paydaşlarla yapılan görüşmeler 15.03.2024 - 15.05.2024 tarihleri arasında yapılmıştır. Elde edilen veriler betimsel analiz yöntemiyle incelenerek deşifre edilmiştir. Bulgular kapsamında Kastamonu’nun gastronomi turizmi faaliyetleri açısından eksiklerinin olduğu, işletmelerde yöresel lezzetlere yeterli seviyede yer verilmediği, reklam, tanıtım ve pazarlama açısından eksiklerinin olduğu ortaya çıkmıştır.
From past to present, nutritional habits have varied according to the geographical, cultural and sociological aspects of societies, and food and beverage habits have developed and diversified regionally. People who are curious about different experiences and the unique food culture of the regions have directed their routes to these regions. In this context, it is possible to say that food and beverage curiosity alone has become the reason for people to travel. Destination managers have also entered into competition with other destinations to attract this tourist group to their regions. It is known that Kastamonu, as one of these provinces, has carried out various studies. This study was conducted to examine the current situation of gastronomy tourism in Kastamonu. Interview technique was used to obtain data on the subject. Questions prepared with a semi-structured interview form were asked to the authorities of public institutions, private sector and non-governmental organizations in Kastamonu. Interviews with stakeholders were conducted between 15.03.2024 - 15.05.2024 in order to reveal the current situation of gastronomy tourism in Kastamonu. The data obtained was analyzed and deciphered using the descriptive analysis method. Within the scope of the findings, it was revealed that Kastamonu has deficiencies in terms of gastronomy tourism activities, that local flavors are not given sufficient place in the businesses, and that there are deficiencies in terms of advertising, promotion and marketing.
Kastamonu Gastronomy Gastronomy tourısm Local cuisine Stakeholder opinions
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Rekreasyon, Tatil ve Turizm Coğrafyası |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 22 Aralık 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 24 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 22 Kasım 2024 |
Kabul Tarihi | 22 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 8 Sayı: 2 |