Öğretmenlik Kariyer Planlaması ve Öğretmenlik kariyer basamaklarının hayata geçirilmesi uzun süreden beri tartışılmakta olan konular arasında yerini korumuştur. Bununla ilgili olarak Milli Eğitim Bakanlığı 12 Mayıs 2022 de öğretmenlik meslek kanununun sistematiğine ilişkin bir yönetmelik yayımladı. Bu yönetmelikle beraber öğretmenlik kariyer basamakları; aday öğretmen, öğretmen, uzman öğretmen ve başöğretmen olmak üzere üç kariyer basamağı olarak ayrılmıştır. Bu kariyer basamakları hizmet esasına ve yılına dayanan, çeşitli mesleki çalışmalar, izlenmesi ÖBA(Öğretmen Bilişim Ağı)’da zorunlu olan eğitim videoları ve MEB’in yapacağı sınavdan başarılı olma kriterlerine dayandırılmıştır. Yayımlanan bu yönetmelikte Uzman Öğretmenlerin izlemesi gereken video süresi 180 saat iken, başöğretmenler için bu süre 240 saati bulmuştur. Bu çalışmanın temel amacı aday uzman öğretmenlerin ve yöneticilerin izledikleri eğitim videolarına ilişkin kişisel görüşlerini belirlemektir. Araştırmada nitel araştırma desenlerinden olan durum çalışması deseni kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini Diyarbakır ilinde devlet okullarında çalışan aday uzman öğretmenler ve yöneticiler oluşturmaktadır. Amaçlı örneklem türlerinden ölçüt örneklem kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak da yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmış, verilerin analizinde ise içerik analizi kullanılmıştır.
Teaching Career Planning and the implementation of the teaching career ladder have been among the topics that have been discussed for a long time. In this regard, the Ministry of Education published a regulation on the systematics of the teaching profession law on May 12, 2022. In this regulation, teaching career ladder are expressed as candidate teacher, teacher, expert teacher and head teacher. These career steps are based on various professional studies based on the principle and year of service, training videos that are mandatory in the ÖBA (Teacher Information Network) and the criteria of success in the exam to be held by the Ministry of National Education. In this published regulation, while the video duration to be watched by Expert Teachers is 180 hours, this period has reached 240 hours for head teachers. The aim of this study is to determine the opinions of candidate expert teachers and administrators about the Training Videos. In the study, the case study design, which is one of the qualitative research designs, was used. The sample of the study consists of candidate expert teachers and administrators working in public schools in Diyarbakır. Criterion sampling was used from the purposeful sample types. A semi-structured interview form was also used as a data collection tool, and content analysis was used in the analysis of the data.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | December 29, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 3 Issue: 2 |