Bu çalışmanın amacı Cumhuriyet Üniversitesi
Sağlık Yönetimi bölümünde lisans eğitimini sürdürmekte olan öğrencilerin
muhasebe derslerindeki başarılarını etkileyen faktörler hakkındaki görüşlerini belirlemektir.
Tanımlayıcı araştırmada elektronik anket yöntemi kullanılmıştır. Ölçeğin
Cronbach alpha katsayısı 0,909 olarak saptanmıştır. Araştırmanın evrenini
2017-2018 eğitim-öğretim yılında Cumhuriyet Üniversitesi Sağlık Bilimleri
Fakültesi Sağlık Yönetimi bölümünde aktif olarak lisans eğitimi alan 490
öğrenci oluşturmaktadır. Çalışmaya 222 öğrenci katılmış olup, katılımcıların 112’si
örgün, 110’u ikinci öğrenim öğrencisidir. Araştırma sonucunda; anketi
cevaplayan öğrencilerin başarısında etkili olan en önemli faktörlerin başında
öğretim elemanın bilgisi, deneyimi, öğrencilere karşı tutumunun geldiği,
sorasında öğrencilerin derse karşı olumlu düşünmelerinin, dersi sevmelerinin ve
gelecek için dersin önemli olduğunu düşünmelerinin geldiği sonucuna
varılmıştır. Ayrıca; öğrenciler derslerin tahta üzerinde çok daha fazla örnekle
anlatılmasının powerpaint’ten daha etkili olduğunu düşünmektedirler.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Business Administration |
Journal Section | MAIN SECTION |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2018 |
Submission Date | March 5, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 20 Issue: 4 |