Knowledge management issues need to be addressed in architectural education, particularly in the areas of "building regulations and standards" and "design and specification. Transforming tacit knowledge into explicit knowledge in construction-related theory and practice is crucial for architectural education. However, the integration of tacit knowledge in this field remains significantly limited. On the other hand, imitating reality in the process of creating a narrative can provide a more holistic and in-depth understanding in architectural education. This article aims to present a method that combines tacit knowledge revealed by Ricoeur's imitation approach and Nonaka's SECI knowledge transformation model for teaching construction specification writing in architectural education. This study applied a method combining Ricoeur's Mimesis and Nonaka's SECI model to 32 interior architecture students in the ‘Construction Cost’ course at Istanbul Arel University, revealing their ability to produce sector-relevant technical specifications.
Mimarlık eğitiminde, özellikle 'bina yönetmelikleri ve standartları' ile 'tasarım ve şartname' alanlarında bilgi yönetimi ile ilgili sorunlar mevcuttur ve bu konunun iyileştirilmesi gerekmektedir. Yapılabilecek iyileştirmeler kapsamında inşa faaliyetinin teorik bilgiye ve uygulamalı bilgiye aktarımında zımni bilgiyi açık bilgiye dönüştürmek mimarlık eğitimi için önemli hale gelmektedir. Ancak bu noktada, zımni bilginin mimarlık eğitiminde kullanımının çok sınırlı olduğu görülmektedir. Öte yandan, bir anlatı oluşturma sürecinde gerçekliği taklit etmek mimarlık eğitiminde daha bütünsel ve derinlemesine bir anlayış sağlayabilir. Bu makalenin amacı, mimarlık eğitiminde inşaat şartnamesi yazımının öğretilmesine yönelik, Ricoeur'un taklit yaklaşımı ile açığa çıkan zımni bilgiyi ve Nonaka'nın SECI bilgi dönüşümü modelini birleştiren bir yöntemi sunmaktır. Bu çalışma kapsamında İstanbul Arel üniversitesi İç Mimarlık Bölümünde verilen "Yapı Maliyeti" dersinde teknik şartname yazımında örtük bilginin potansiyelini göstermek amacıyla Ricoeur’un Mimesis ve Nonaka’nın SECI modeliyle geliştirilen yöntem, 32 iç mimarlık öğrencisine uygulanmıştır. Bu yöntem ile öğrencilerin, sektörde kullanılabilir teknik şartnameler oluşturma becerisi kazanabildiği görülmüştür.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Architecture (Other) |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | July 28, 2025 |
Submission Date | August 1, 2024 |
Acceptance Date | June 30, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 10 Issue: 1 |