The purpose of this research is to examine the reflections of the online Systematic Literature Review Course from Theory to Practice (SLRCTP) training on postgraduate students. SLRCTP training, which was carried out within the scope of TUBITAK 2237-A, focused on keywords, auxiliary search characters, logical operators, databases, database search tools, the systematic literature review process, non-systematic literature reviews, and systematic literature review methods. SLRCTP training was conducted over a five-day period (6-10 September 2021) by academic experts in the field of review. The type of the research is qualitative descriptive. According to the criteria and maximum variation sampling, a total of 14 students from various doctoral programs in education at different universities in Türkiye participated in the research. Data collection tools include an open-ended survey form and a semantic analysis table developed by the researcher. These tools are intended to be used both before and after the SLRCTP training. Data were analyzed using the inductive content analysis technique. The study concluded that online SLRCTP training had a positive reflection on postgraduate students’ perceptions and self-efficacy regarding the systematic review process. Additionally, online SLRCTP training provided positive outcomes in postgraduate students’ perceptions of the common and distinctive features of systematic and non-systematic reviews.
Systematic literature review Meta-analysis Meta-synthesis Descriptive content analysis Bibliometric analysis
1129B372100223
Bu araştırmanın amacı çevrim içi Kuramdan Uygulamaya Sistematik Literatür İnceleme Kursu (KUSLİK) eğitiminin doktora öğrencileri üzerindeki yansımalarını incelemektir. TÜBİTAK 2237-A kapsamında gerçekleştirilen KUSLİK eğitiminde genel hatlarıyla anahtar kelimeler, yardımcı arama karakterleri, mantıksal operatörler, veri tabanları, katalog tarama süreçleri, sistematik literatür inceleme süreci, Sistematik Literatür Derleme (SLD) yöntemleri (meta-analiz, meta-sentez, betimsel içerik analizi, bibliyometrik analiz) ve Sistematik Olmayan Literatür Derlemeleri (SOLD) üzerinde durulmuştur. KUSLİK eğitimi alanında uzman akademisyenlerce beş günlük (6-10 Eylül 2021) bir süreçte gerçekleştirilmiştir. Araştırma nitel betimsel bir araştırmadır. Araştırmaya kriter ve maksimum çeşitlilik örneklemeye göre Türkiye’nin farklı üniversitelerinde eğitim alanında farklı doktora programlarına kayıtlı 14 öğrenci katılmıştır. Veri toplama aracı olarak KUSLİK eğitimi öncesi ve sonrasında kullanılmak üzere araştırmacı tarafından geliştirilen açık uçlu sorular ve anlam çözümleme tablosundan oluşan anket formu kullanılmıştır. Veriler içerik analizi tekniği ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda çevrim içi KUSLİK eğitiminin doktora öğrencilerinin sistematik literatür inceleme sürecine ilişkin algılarına ve öz-yeterliklerine olumlu yansımaları olduğu belirlenmiştir. Ayrıca çevrim içi KUSLİK eğitimi doktora öğrencilerinin SLD ve SOLD’lerin ortak ve ayırt edici özelliklerine ilişkin algılarına da olumlu yansımıştır. Eğitim alanında doktora yapan öğrencilere yönelik lisansüstü derslerde KUSLİK içeriğine benzer ders, seminer ya da kursların verilmesi faydalı olacaktır.
Sistematik literatür derleme Meta-analiz Meta-sentez Betimsel içerik analizi Bibliyometrik analiz
Yapılan bu çalışmada “Yükseköğretim Kurumları Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Yönergesi” kapsamında uyulması belirtilen tüm kurallara uyulmuştur. Yönergenin ikinci bölümü olan “Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiğine Aykırı Eylemler” başlığı altında belirtilen eylemlerden hiçbiri gerçekleştirilmemiştir
TUBİTAK
1129B372100223
Bu çalışmanın verileri TUBİTAK 2237-A Bilimsel Eğitim Etkinlikleri Destekleme Programı kapsamında desteklenen ‘‘Kuramdan Uygulamaya Sistematik Literatür İnceleme Kursu (KUSLİK)’’ adlı etkinlikten elde edilmiştir. Destekleri için TUBİTAK ve Proje ekibine teşekkürlerimi sunarım.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Psikolojisi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Proje Numarası | 1129B372100223 |
Yayımlanma Tarihi | 24 Haziran 2024 |
Gönderilme Tarihi | 24 Kasım 2023 |
Kabul Tarihi | 25 Mayıs 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 |