Bu araştırma, ters yüz öğrenme modelinin 4. sınıf geometri öğretiminde kullanılmasının öğrencilerin geometrik düşünme düzeyleri, derse yönelik tutum ve ters yüz öğrenme modeline ilişkin öğrenci görüşleri incelenmiştir. Araştırma deneysel bir araştırmadır. Bu bağlamda çalışmaya 21 deney, 21 kontrol grubu olmak üzere toplamda 42 ilkokul öğrencisi katılmıştır. Araştırmada geometri öğrenme alanına ait kazanımlar deney grubuna ters yüz öğrenme modeli ile, kontrol grubuna matematik ders kitabındaki etkinlikler ile öğretim yapılmıştır. Araştırmanın süresi 5 haftadır. Araştırmada nicel ve nitel veri toplama teknikleri birlikte kullanılmıştır. Araştırmanın sonunda, öğrencilerin Üç Boyutlu Geometrik Düşünme Test’i son test puanlarında deney grubu lehine anlamlı bir farklılık bulunmuştur. Deney grubu öğrencilerinin matematik etkinliklerine yönelik tutum ön test-son test puanları arasında anlamlı bir farklılık bulunurken, kontrol grubu öğrencilerinin matematik etkinliklerine yönelik ön test-son test puanları arasında anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Öğrencilerin ters yüz öğrenme modeline ilişkin olumlu görüşleri etkinlikler, eğlenceli sınıf ortamı, videoları istedikleri zaman tekrar izleyebilme, sınavlara hazırlık olduğu tespit edilmiştir. Ancak öğrencilerin ters yüz öğrenme modeline ilişkin olumsuz görüşleri teknik sorunlar, grup çalışmaları ve videoları izlerken anlamadığı kısımlarda soru soramamaları olarak belirlenmiştir. Ayrıca öğrenciler, dersleri öğretmenden öğrenmek istediklerini belirtmişlerdir.
This study analyses the effects of applying the flipped learning model on 4th grade students’ geometric thinking levels and their feelings about the course as well as their more general thoughts on the model. This experimental study involved 42 students, with 21 assigned to the experimental group and 21 to the control group. Students in the experimental group were taught geometry with the flipped learning model in line with the curriculum while the control group was taught with a more traditional approach, applying the activities included in the relevant textbook. This research was conducted over the course of 5 weeks. Quantitative and qualitative research methods were used together in the research. The quantitative data of the study were collected using the Three-Dimensional Reasoning Test and the Attitude Towards Mathematics Activities Scale, while the qualitative data were collected through semi-structured interview questions and math diaries. Significant differences were found between the students’ three-dimensional reasoning test post-scores at the end of the study, with scores being higher among students of the experimental group. Differences between the pre-test and post-test scores of the experimental group in terms of their attitudes towards mathematics activities were also significant, as were the differences for the control group. Additionally, information about students' opinions on the model was presented.
flipped learning model geometry thinking levels student opinions
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Uygulamalı ve Gelişimsel Psikoloji (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 21 Aralık 2023 |
Kabul Tarihi | 21 Eylül 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 12 Sayı: 2 |