Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

4. Sınıf İlkokul Öğrencilerinin Geometri Öğrenmeleri Üzerinde Ters Yüz Öğrenme Modelinin Etkileri

Yıl 2024, Cilt: 12 Sayı: 2, 339 - 351, 24.12.2024
https://doi.org/10.52826/mcbuefd.1407887

Öz

Bu araştırma, ters yüz öğrenme modelinin 4. sınıf geometri öğretiminde kullanılmasının öğrencilerin geometrik düşünme düzeyleri, derse yönelik tutum ve ters yüz öğrenme modeline ilişkin öğrenci görüşleri incelenmiştir. Araştırma deneysel bir araştırmadır. Bu bağlamda çalışmaya 21 deney, 21 kontrol grubu olmak üzere toplamda 42 ilkokul öğrencisi katılmıştır. Araştırmada geometri öğrenme alanına ait kazanımlar deney grubuna ters yüz öğrenme modeli ile, kontrol grubuna matematik ders kitabındaki etkinlikler ile öğretim yapılmıştır. Araştırmanın süresi 5 haftadır. Araştırmada nicel ve nitel veri toplama teknikleri birlikte kullanılmıştır. Araştırmanın sonunda, öğrencilerin Üç Boyutlu Geometrik Düşünme Test’i son test puanlarında deney grubu lehine anlamlı bir farklılık bulunmuştur. Deney grubu öğrencilerinin matematik etkinliklerine yönelik tutum ön test-son test puanları arasında anlamlı bir farklılık bulunurken, kontrol grubu öğrencilerinin matematik etkinliklerine yönelik ön test-son test puanları arasında anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Öğrencilerin ters yüz öğrenme modeline ilişkin olumlu görüşleri etkinlikler, eğlenceli sınıf ortamı, videoları istedikleri zaman tekrar izleyebilme, sınavlara hazırlık olduğu tespit edilmiştir. Ancak öğrencilerin ters yüz öğrenme modeline ilişkin olumsuz görüşleri teknik sorunlar, grup çalışmaları ve videoları izlerken anlamadığı kısımlarda soru soramamaları olarak belirlenmiştir. Ayrıca öğrenciler, dersleri öğretmenden öğrenmek istediklerini belirtmişlerdir.

Kaynakça

  • Akçayır, G., & Akçayır, M. (2018). The flipped classroom: A review of its advantages and challenges. Computers & Education, 126, 334-345. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2018.07.021
  • Akkurt-Denizli, Z. (2016). 1-4. Sınıf düzeylerine yönelik üç boyutlu geometrik düşünme testinin geliştirilmesi, uygulanması ve sonuçlarının değerlendirilmesi, (Doktora tezi). Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Arslan, U. (2021). Ters yüz sınıf modelinin ortaokul öğrencilerinin matematik dersindeki akademik başarıları ve öz düzenleme becerileri üzerine etkisinin incelenmesi, (Yüksek lisans tezi). Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
  • Aydın, H. (2020). Ters-yüz edilmiş sınıf modelinin tam sayılarda işlemler konusunun öğreniminde akademik başarıya etkisi, (Yüksek lisans tezi). Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Bergmann, J., & Sams, A. (2012). Flip your classroom: Reach every student in every class every day. Eugene: ISTE: International Society for Technology in Education.
  • Bhagat, K. K., Chang, C. N., & Chang, C. Y. (2016). The impact of the flipped classroom on mathematics concept learning in high school. Educational Technology & Society, 19(3), 134–142.
  • Bolat, Y. (2016). The flipped classes and education information network (EIN). Journal of Human Sciences, 13(2), 3373-3388.
  • Bolatlı, Z. (2018). Mobil uygulama ile desteklenmiş ters-yüz öğretim ortamı kullanan öğrencilerin akademik başarılarının ve işbirlikli öğrenmeye yönelik görüşlerin incelenmesi, (Yüksek lisans tezi). Selçuk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Bond, M. (2020). Facilitating student engagement through the flipped learning approach in K-12: A systematic review. Computers & Education, 151, 103819. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2020.103819
  • Borba, M. C., Askar, P., Engelbrecht, J., Gadanidis, G., Llinares, S., & Aguilar, M. S. (2016). Blended learning, e-learning and mobile learning in mathematics education. ZDM, 48(5), 589-610. https://doi.org/10.1007/s11858-016-0798-4
  • Bulut, R. (2019). Oran-orantı konusunun öğretiminde ters yüz sınıf modelinin etkisinin incelenmesi, (Yüksek lisans tezi). Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Erzincan.
  • Carter, C. L., Carter, R. L., & Foss, A. H. (2018). The flipped classroom in a terminal college mathematics course for liberal arts students. AERA Open, 4(1), 1-14. https://doi.org/10.1177/2332858418759266
  • Clark, K. R. (2015). The effects of the flipped model of instruction on student engagement and performance in the secondary mathematics classroom. Journal of Educators Online, 12(1), 91-115.
  • Çakır, E., & Yaman, S. (2018). Ters yüz sınıf modelinin öğrencilerin fen başarısı ve bilgisayarca düşünme becerileri üzerine etkisi. Gazi University Journal of Gazi Educational Faculty (GUJGEF), 38(1), 75-99.
  • Çakıroğlu, N. (2020). 8. sınıf matematik dersinde kullanılan ters yüz sınıf uygulamalarına ilişkin öğrenci deneyim ve görüşleri, (Yüksek lisans tezi). Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Zonguldak.
  • Çevikbaş, M. (2018). Ters-yüz sınıf modeli uygulamalarına dayalı bir matematik sınıfındaki öğrenci katılım sürecinin incelenmesi, (Doktora tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • George, D., & Mallery, M. (2001). SPSS for Windows step by step: A simple guide and reference 10.0 update. Allyn and Bacon.
  • Gökdaş, İ., & Gürsoy, S. (2018). İlkokullarda dönüştürülmüş sınıf modelinin matematik dersindeki akademik başarı ve motivasyona etkisi. Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi, 12(26), 159-174.
  • Güç, F. (2017). Rasyonel sayılar ve rasyonel sayılarda işlemler konusunda ters-yüz sınıf uygulamasının etkileri, (Yüksek lisans tezi). Amasya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Amasya.
  • Hayırsever, F., & Orhan, A. (2018). Ters yüz edilmiş öğrenme modelinin kuramsal analizi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(2), 572-596. https://doi.org/10.17860/mersinefd.431745
  • Hwang, G.-J., & Lai, C.-L. (2017). Facilitating and bridging out-of-class and in-class learning: an interactive e-book-based flipped learning approach for math courses. Educational Technology & Society, 20(1), 184—197.
  • Kahramanoğlu, R., & Şenel, M. (2018). İlkokul İngilizce dersinde ters yüz sınıf (flipped classroom) modeli uygulamasının değerlendirilmesi. Disiplinlerarası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2(3), 28-37.
  • Kalafat, H. Z. (2019). Ters yüz sınıf modeli ile tasarlanan matematik dersinin 7. sınıf öğrencilerinin akademik başarısı üzerine etkisinin incelenmesi, (Yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Karadeniz, A. (2015). Ters-yüz edilmiş sınıflar. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 4(3), 322-326.
  • Karasar, N. (2005). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Nobel Yayın.
  • Kaya, D. (2018). Matematik öğretiminde ters yüz öğrenme modelinin ortaokul öğrencilerin derse katılımına etkisi. Sakarya University Journal of Education, 8(4), 232-249. https://doi.org/10.19126/suje.453729
  • Kırmızıoğlu, H. A., & Adıgüzel, T. (2019). Ters-yüz sınıf modelinin lise seviyesinde uygulanması: Kimya dersi örneği. D. Akgündüz (Ed.), Fen ve Matematik Eğitiminde Teknolojik Yaklaşımlar, 92-114, Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Lai, C.L., & Hwang, G.J. (2016). A self-regulated flipped classroom approach to improving students' learning performance in a mathematics course. Computers & Education, 100, 126-140. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2016.05.006
  • Lo, C. K., & Hew, K. F. (2017). Using “first principles of instruction” to design secondary school mathematics flipped classroom: The findings of two exploratory studies. Journal of Educational Technology & Society, 20(1), 222-236.
  • McBride, C. (2015). Flipping advice for beginners: What I learned flipping undergraduate mathematics and statistics classes. PRIMUS, 25(8), 694-712. https://doi.org/10.1080/10511970.2015.1031300
  • Muir, T. (2017). Flipping the mathematics classroom: Affordances and motivating factors. The Mathematics Educator, 17(1 & 2), 105-130.
  • Muir, T., & Geiger, V. (2016). The affordances of using a flipped classroom approach in the teaching of mathematics: A case study of a grade 10 mathematics class. Mathematics Education Research Journal, 28(1), 149-171. https://doi.org/10.1007/s13394-015-0165-8
  • Murphy, J., Chang, J. M., & Suaray, K. (2016). Student performance and attitudes in a collaborative and flipped linear algebra course. International Journal of Mathematical Education in Science and Technology, 47(5), 653-673. https://doi.org/10.1080/0020739X.2015.1102979
  • Naccarato, E., & Karakok, G. (2015). Expectations and implementations of the flipped classroom model in undergraduate mathematics courses. International Journal of Mathematical Education in Science and Technology, 46(7), 968-978. https://doi.org/10.1080/0020739X.2015.1071440
  • Ocak, G., & Dönmez, S. (2010). İlköğretim 4. ve 5. sınıf öğrencilerinin matematik etkinliklerine yönelik tutum ölçeği. Kuramsal Eğitimbilim, 3(2), 69-82.
  • Özdemir, A. (2016). Ortaokul matematik öğretiminde harmanlanmış öğrenme odaklı ters yüz sınıf modeli uygulaması, (Doktora tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Özdemir, M. Ç., Ağırman-Aydın T., & Küçük-Demir, B. (2020). A study for improving geometry attitudes of preservice mathematics teachers: An flipped classroom practice. Eurasian Journal of Teacher Education, 1(1), 37-58.
  • Sahin A., Cavlazoglu, B., & Zeytuncu, Y. E. (2015). Flipping a college calculus course: A case study. Educational Technology & Society, 18(3), 142–152.
  • Soliman, N. A. (2016). Teaching English for academic purposes via the flipped learning approach. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 232, 122-129. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2016.10.036
  • Talbert, R. (2012). Inverted classroom. Colleagues, 9(1), 7.
  • Toptaş, V. (2020). Matematik eğitiminde ölçme ve değerlendirme. In V. Toptaş, S. Olkun, S. Çekirdekçi & M. H. Sarı (Eds.), İlkokulda Matematik Öğretimi (ss.483-500). Ankara: Vizetek.
  • Türkoğlu, H. (2021). 10. sınıf öğrencilerinin fonksiyon kavramı bağlamında online ters yüz sınıf modelinin akademik başarıya ve tutuma etkisi, (Yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Wei, X., Cheng, I.L., Chen, N.S., Yang, X., Liu, Y., Dong, Y., & Zhai, X. (2020). Effect of the flipped classroom on the mathematics performance of middle school students. Educational Technology Research and Development, 68, 1461-1484. https://doi.org/10.1007/s11423-020-09752-x
  • Weinhandl, R., Lavicza, Z., Hohenwarter, M., & Schallert, S. (2020). Enhancing flipped mathematics education by utilising GeoGebra. International Journal of Education in Mathematics, Science and Technology (IJEMST), 8(1), 1-15.
  • Yorgancı, S. (2020). Matematik derslerinde öğrenci performansını artırmaya yönelik bir ters yüz öğrenme modeli. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 14(1), 348-371.
  • Yurtlu, S. (2018). Fen eğitiminde ters yüz sınıf modelinin öğrenci başarısına ve görüşlerine etkisinin incelenmesi, (Yüksek lisans tezi). Muş Alparslan Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Muş.
  • Zengin, Y. (2017). Investigating the use of the khan academy and mathematics software with a flipped classroom approach in mathematics teaching. Educational Technology & Society, 20(2), 89–100. https://www.jstor.org/stable/90002166

Effects of the Flipped Learning Model on Primary School 4th Grade Students’ Learning of Geometry

Yıl 2024, Cilt: 12 Sayı: 2, 339 - 351, 24.12.2024
https://doi.org/10.52826/mcbuefd.1407887

Öz

This study analyses the effects of applying the flipped learning model on 4th grade students’ geometric thinking levels and their feelings about the course as well as their more general thoughts on the model. This experimental study involved 42 students, with 21 assigned to the experimental group and 21 to the control group. Students in the experimental group were taught geometry with the flipped learning model in line with the curriculum while the control group was taught with a more traditional approach, applying the activities included in the relevant textbook. This research was conducted over the course of 5 weeks. Quantitative and qualitative research methods were used together in the research. The quantitative data of the study were collected using the Three-Dimensional Reasoning Test and the Attitude Towards Mathematics Activities Scale, while the qualitative data were collected through semi-structured interview questions and math diaries. Significant differences were found between the students’ three-dimensional reasoning test post-scores at the end of the study, with scores being higher among students of the experimental group. Differences between the pre-test and post-test scores of the experimental group in terms of their attitudes towards mathematics activities were also significant, as were the differences for the control group. Additionally, information about students' opinions on the model was presented.

Kaynakça

  • Akçayır, G., & Akçayır, M. (2018). The flipped classroom: A review of its advantages and challenges. Computers & Education, 126, 334-345. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2018.07.021
  • Akkurt-Denizli, Z. (2016). 1-4. Sınıf düzeylerine yönelik üç boyutlu geometrik düşünme testinin geliştirilmesi, uygulanması ve sonuçlarının değerlendirilmesi, (Doktora tezi). Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Arslan, U. (2021). Ters yüz sınıf modelinin ortaokul öğrencilerinin matematik dersindeki akademik başarıları ve öz düzenleme becerileri üzerine etkisinin incelenmesi, (Yüksek lisans tezi). Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
  • Aydın, H. (2020). Ters-yüz edilmiş sınıf modelinin tam sayılarda işlemler konusunun öğreniminde akademik başarıya etkisi, (Yüksek lisans tezi). Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Bergmann, J., & Sams, A. (2012). Flip your classroom: Reach every student in every class every day. Eugene: ISTE: International Society for Technology in Education.
  • Bhagat, K. K., Chang, C. N., & Chang, C. Y. (2016). The impact of the flipped classroom on mathematics concept learning in high school. Educational Technology & Society, 19(3), 134–142.
  • Bolat, Y. (2016). The flipped classes and education information network (EIN). Journal of Human Sciences, 13(2), 3373-3388.
  • Bolatlı, Z. (2018). Mobil uygulama ile desteklenmiş ters-yüz öğretim ortamı kullanan öğrencilerin akademik başarılarının ve işbirlikli öğrenmeye yönelik görüşlerin incelenmesi, (Yüksek lisans tezi). Selçuk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Bond, M. (2020). Facilitating student engagement through the flipped learning approach in K-12: A systematic review. Computers & Education, 151, 103819. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2020.103819
  • Borba, M. C., Askar, P., Engelbrecht, J., Gadanidis, G., Llinares, S., & Aguilar, M. S. (2016). Blended learning, e-learning and mobile learning in mathematics education. ZDM, 48(5), 589-610. https://doi.org/10.1007/s11858-016-0798-4
  • Bulut, R. (2019). Oran-orantı konusunun öğretiminde ters yüz sınıf modelinin etkisinin incelenmesi, (Yüksek lisans tezi). Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Erzincan.
  • Carter, C. L., Carter, R. L., & Foss, A. H. (2018). The flipped classroom in a terminal college mathematics course for liberal arts students. AERA Open, 4(1), 1-14. https://doi.org/10.1177/2332858418759266
  • Clark, K. R. (2015). The effects of the flipped model of instruction on student engagement and performance in the secondary mathematics classroom. Journal of Educators Online, 12(1), 91-115.
  • Çakır, E., & Yaman, S. (2018). Ters yüz sınıf modelinin öğrencilerin fen başarısı ve bilgisayarca düşünme becerileri üzerine etkisi. Gazi University Journal of Gazi Educational Faculty (GUJGEF), 38(1), 75-99.
  • Çakıroğlu, N. (2020). 8. sınıf matematik dersinde kullanılan ters yüz sınıf uygulamalarına ilişkin öğrenci deneyim ve görüşleri, (Yüksek lisans tezi). Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Zonguldak.
  • Çevikbaş, M. (2018). Ters-yüz sınıf modeli uygulamalarına dayalı bir matematik sınıfındaki öğrenci katılım sürecinin incelenmesi, (Doktora tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • George, D., & Mallery, M. (2001). SPSS for Windows step by step: A simple guide and reference 10.0 update. Allyn and Bacon.
  • Gökdaş, İ., & Gürsoy, S. (2018). İlkokullarda dönüştürülmüş sınıf modelinin matematik dersindeki akademik başarı ve motivasyona etkisi. Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi, 12(26), 159-174.
  • Güç, F. (2017). Rasyonel sayılar ve rasyonel sayılarda işlemler konusunda ters-yüz sınıf uygulamasının etkileri, (Yüksek lisans tezi). Amasya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Amasya.
  • Hayırsever, F., & Orhan, A. (2018). Ters yüz edilmiş öğrenme modelinin kuramsal analizi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(2), 572-596. https://doi.org/10.17860/mersinefd.431745
  • Hwang, G.-J., & Lai, C.-L. (2017). Facilitating and bridging out-of-class and in-class learning: an interactive e-book-based flipped learning approach for math courses. Educational Technology & Society, 20(1), 184—197.
  • Kahramanoğlu, R., & Şenel, M. (2018). İlkokul İngilizce dersinde ters yüz sınıf (flipped classroom) modeli uygulamasının değerlendirilmesi. Disiplinlerarası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2(3), 28-37.
  • Kalafat, H. Z. (2019). Ters yüz sınıf modeli ile tasarlanan matematik dersinin 7. sınıf öğrencilerinin akademik başarısı üzerine etkisinin incelenmesi, (Yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Karadeniz, A. (2015). Ters-yüz edilmiş sınıflar. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 4(3), 322-326.
  • Karasar, N. (2005). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Nobel Yayın.
  • Kaya, D. (2018). Matematik öğretiminde ters yüz öğrenme modelinin ortaokul öğrencilerin derse katılımına etkisi. Sakarya University Journal of Education, 8(4), 232-249. https://doi.org/10.19126/suje.453729
  • Kırmızıoğlu, H. A., & Adıgüzel, T. (2019). Ters-yüz sınıf modelinin lise seviyesinde uygulanması: Kimya dersi örneği. D. Akgündüz (Ed.), Fen ve Matematik Eğitiminde Teknolojik Yaklaşımlar, 92-114, Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Lai, C.L., & Hwang, G.J. (2016). A self-regulated flipped classroom approach to improving students' learning performance in a mathematics course. Computers & Education, 100, 126-140. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2016.05.006
  • Lo, C. K., & Hew, K. F. (2017). Using “first principles of instruction” to design secondary school mathematics flipped classroom: The findings of two exploratory studies. Journal of Educational Technology & Society, 20(1), 222-236.
  • McBride, C. (2015). Flipping advice for beginners: What I learned flipping undergraduate mathematics and statistics classes. PRIMUS, 25(8), 694-712. https://doi.org/10.1080/10511970.2015.1031300
  • Muir, T. (2017). Flipping the mathematics classroom: Affordances and motivating factors. The Mathematics Educator, 17(1 & 2), 105-130.
  • Muir, T., & Geiger, V. (2016). The affordances of using a flipped classroom approach in the teaching of mathematics: A case study of a grade 10 mathematics class. Mathematics Education Research Journal, 28(1), 149-171. https://doi.org/10.1007/s13394-015-0165-8
  • Murphy, J., Chang, J. M., & Suaray, K. (2016). Student performance and attitudes in a collaborative and flipped linear algebra course. International Journal of Mathematical Education in Science and Technology, 47(5), 653-673. https://doi.org/10.1080/0020739X.2015.1102979
  • Naccarato, E., & Karakok, G. (2015). Expectations and implementations of the flipped classroom model in undergraduate mathematics courses. International Journal of Mathematical Education in Science and Technology, 46(7), 968-978. https://doi.org/10.1080/0020739X.2015.1071440
  • Ocak, G., & Dönmez, S. (2010). İlköğretim 4. ve 5. sınıf öğrencilerinin matematik etkinliklerine yönelik tutum ölçeği. Kuramsal Eğitimbilim, 3(2), 69-82.
  • Özdemir, A. (2016). Ortaokul matematik öğretiminde harmanlanmış öğrenme odaklı ters yüz sınıf modeli uygulaması, (Doktora tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Özdemir, M. Ç., Ağırman-Aydın T., & Küçük-Demir, B. (2020). A study for improving geometry attitudes of preservice mathematics teachers: An flipped classroom practice. Eurasian Journal of Teacher Education, 1(1), 37-58.
  • Sahin A., Cavlazoglu, B., & Zeytuncu, Y. E. (2015). Flipping a college calculus course: A case study. Educational Technology & Society, 18(3), 142–152.
  • Soliman, N. A. (2016). Teaching English for academic purposes via the flipped learning approach. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 232, 122-129. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2016.10.036
  • Talbert, R. (2012). Inverted classroom. Colleagues, 9(1), 7.
  • Toptaş, V. (2020). Matematik eğitiminde ölçme ve değerlendirme. In V. Toptaş, S. Olkun, S. Çekirdekçi & M. H. Sarı (Eds.), İlkokulda Matematik Öğretimi (ss.483-500). Ankara: Vizetek.
  • Türkoğlu, H. (2021). 10. sınıf öğrencilerinin fonksiyon kavramı bağlamında online ters yüz sınıf modelinin akademik başarıya ve tutuma etkisi, (Yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Wei, X., Cheng, I.L., Chen, N.S., Yang, X., Liu, Y., Dong, Y., & Zhai, X. (2020). Effect of the flipped classroom on the mathematics performance of middle school students. Educational Technology Research and Development, 68, 1461-1484. https://doi.org/10.1007/s11423-020-09752-x
  • Weinhandl, R., Lavicza, Z., Hohenwarter, M., & Schallert, S. (2020). Enhancing flipped mathematics education by utilising GeoGebra. International Journal of Education in Mathematics, Science and Technology (IJEMST), 8(1), 1-15.
  • Yorgancı, S. (2020). Matematik derslerinde öğrenci performansını artırmaya yönelik bir ters yüz öğrenme modeli. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 14(1), 348-371.
  • Yurtlu, S. (2018). Fen eğitiminde ters yüz sınıf modelinin öğrenci başarısına ve görüşlerine etkisinin incelenmesi, (Yüksek lisans tezi). Muş Alparslan Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Muş.
  • Zengin, Y. (2017). Investigating the use of the khan academy and mathematics software with a flipped classroom approach in mathematics teaching. Educational Technology & Society, 20(2), 89–100. https://www.jstor.org/stable/90002166
Toplam 47 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Uygulamalı ve Gelişimsel Psikoloji (Diğer)
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Sena Ferhan Camcı 0000-0001-8736-8358

Emine Özgür Şen 0000-0002-8177-0984

Yayımlanma Tarihi 24 Aralık 2024
Gönderilme Tarihi 21 Aralık 2023
Kabul Tarihi 21 Eylül 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 12 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Camcı, S. F., & Şen, E. Ö. (2024). Effects of the Flipped Learning Model on Primary School 4th Grade Students’ Learning of Geometry. Manisa Celal Bayar Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(2), 339-351. https://doi.org/10.52826/mcbuefd.1407887