Bu çalışmanın amacı finansal hizmetler sektöründe uygulanmakta olan finansal performans ölçülerinin performans değerlendirmelerinde tek başına yeterli olmadığını ortaya koymak ve finansal olmayan performans ölçülerinin de performans değerlendirmelerine katılması gerektiğini vurgulamaktır. Finansal hizmetler sektöründe kullanılmakta olan finansal olmayan performans ölçüleri müşteri tatmini, yeni eklenen müşteri sayısı, pazar payı,verimlilik, kalite-süreç ilişkisi, personel devir hızı, hız-kalite-esneklik, yenilik ve yeni ürün geliştirme süreci, tedarik kaynakları ve demografik özellikler kapsamında kararlaştırılan ölçülerdir. Finansal olmayan performans ölçülerinin bankacılık sisteminde uygulanmasını etkileyen başlıca faktörler ülkenin içinde bulunduğu ekonomikdurum, rekabet baskısı, teknolojik gelişmeler, sosyoekonomik durum, siyasi kurumların baskıları, üst yönetim veşirket kültürü ile merkez bankalarının düzenleyici kontrolü olarak sayılabilir. Bu çalışmada konunun kavramsalboyutu incelenerek Japonya’da dört banka ile yapılmış olan araştırma sonuçları ve karşılaştırmaları, bu bankaların konuya farklı bireysel yaklaşımları aktarılmış ve finansal olmayan performans ölçümlemesinin bankacılık faaliyetleri açısından öneminin ortaya koyulmasına çalışılmıştır
Finansal Hizmetler Banka Performans Finansal Olmayan Performans.
se BanksThe purpose of this study is to reveal the inadequacy of financial performance measurements the evaluation ofperformance applied in financial service sector and to emphasis the necessity of including non-financial performance measurements in such evaluations. Non- financial performance measurements generally used in financial service sector are those which are considered in the context of customer satisfaction, number of customers added, market share, productivity, quality and process relation, employee turnover rate, speed-quality-elasticity, innovation and new product development process, supplier resources and demographics. The factors that affectthe use of non-financial performance measures in the banking system are mainly economic constraints, competition, technological improvements, socio-economic, political institutions’ pressures, top management and corporate culture and central banks’ regulatory control. In this study, conceptual dimension of the subject is analyzed. This paper draws upon the results of another research done for four commercial and cooperative JapaneseBanks. Setting out from the findings of that research, their individual approaches to financial and non-financialmeasurements are compared. The differences among these approaches are spelled out through the findings ofthat study. As a consequence, the arising need to adapt and implement the non-financial performance measurements in banking activities is emphasized
Financial Services Banks Performance Non-Financial Performance.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Temmuz 2006 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2006 Sayı: 19 |