Muhasebeden elde edilen bilgilerin doğru, güvenilir ve tarafsız olarak hazırlanması son derece önemlidir. Buönemden dolayı meslek mensuplarının, faaliyetlerini yürütürken yasalarla belirtilen kuralların yanında, içindebulunduğu toplumun ahlaki değerlerini de dikkate almaları gerekir. Sözkonusu ahlaki değerler, toplumdan topluma değişse de, günümüzde bir takım çalışmalarla “genel” nitelik kazanmış durumdadır. “Meslek Ahlakı Kuralları” olarak nitelendirilen bu ahlaki değerler, muhasebecilerin başarılarının değerlendirilmesinde bir kriter olarak kullanılır duruma gelmiştir. Bu gerçekten yola çıkılarak hazırlanan bu çalışmada, muhasebe hizmeti satınalanların, sözkonusu meslek ahlakı kurallarına uyum açısından, meslek mensuplarını nasıl algıladıkları tespit edilmeye çalışılmıştır. Bu amaçla, Doğu Karadeniz Bölgesi’nde toplam 422 hizmet alıcısı üzerinde anket çalışmasıyapılmıştır. Araştırma sonucunda, hizmet alıcılarının, “meslek ahlakı kurallarına uyma” açısından muhasebe meslek mensupları hakkında genelde olumlu kanaat taşıdıkları, hizmet alıcılarının genel özellikleri dikkate alındığında ise bakış açılarında bazı farklılıkların olduğu tespit edilmiştir
It is of vital importance that the information gathered from accounting be true, reliable and neutral. Due to thisimportance, apart from legal principles accountants should also take into consideration the ethical values of thecommunity in which they live while they are working. Although these values may change from one communityto another, nowadays they have a general quality by means of some studies. These ethical values, called “Professional Ethics Codes”, are considered to be the basic criteria for the assessment of the accountants’ achievements. The present study, which is based upon this hard fact, aims to investigate how those who purchase accounting services perceive accountants in terms of concordance with the professional ethical codes. To achieve thispurpose, a survey was conducted upon 422 accounting clients in the Blacksea Region. The investigation showedthat the clients surveyed generally had some positive attitudes towards their accountants in terms of compliance with “professional ethical codes”, but as regards the clients’ general characteristics their view of perceptionshowed some divergence
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | January 1, 2006 |
Published in Issue | Year 2006 Issue: 17 |