Bazı mesleklerde olduğu gibi, muhasebe mesleğine girişte ve mesleğin sürdürülmesi sırasında uygulanan mesleki yasal düzenlemeler bulunmaktadır. Saygınlığı ve önemi gün geçtikçe artan muhasebe mesleğine ilişkin budüzenlemelerin başında, mesleğe giriş koşullarına ilişkin düzenlemeler gelmektedir. Bu çalışma, bir yönüylemesleğin ilk adımını oluşturan staj sürecine ilişkin düzenlemeleri aktarmayı, diğer bir yönüyle ise muhasebemesleğinin geleceği olan stajyerlere ilişkin bazı niceliksel bilgileri paylaşmayı amaçlamaktadır. Muhasebe mesleğine girişte, dünyanın pek çok ülkesinde olduğu gibi Türkiye'de de aday meslek mensupları staja tabi tutulmaktadır. Bu çalışmada staja giriş, staj, staj sürecinde uzaktan eğitim metodu ile verilen kuramsaleğitim ve stajın tamamlanmasından sonra muhasebe meslek mensubu olabilmek için girilmesi gereken sınavlara kısaca değinilmiştir. Staj sürecine ilişkin bu açıklamalardan sonra, stajyerler çeşitli yönleriyle tanıtılmaya çalışılmıştır
As in many other professions, there are some professional legal regulations for entering and performing accounting profession. Entry requirements for the accounting profession are the first step of these regulations. As interns are the future of the accounting profession, this study is an aspect of the regulations regarding the processof transferring an internship, in another aspect aims to share some of the numerical data about interns.In the beginning of the accounting profession, as well as in many countries of the world, candidate professionals in Turkey are subject to internship. In this study, being internship, internship period, theoretical trainingprovided by the method of distance education during the internship and the exam which is performed at the endof the internship are briefly mentioned. After these explanations about the process of internship, interns are tried to be introduced in various aspects
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2013 |
Published in Issue | Year 2013 Issue: 41 |