Bu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının matematik öğretiminde yararlanılabilecek “etkinlikler” kavramına ilişkin görüş ve perspektiflerini betimlemektir. Özel durum çalışması niteliğindeki bu çalışma bir devlet üniversitesinin matematik öğretmenliği programında öğrenim gören ve daha önce “Matematik Öğretiminde Etkinlik Geliştirme” adlı seçmeli dersi alan 30 öğretmen adayı ile yürütülmüştür. Çalışmada veri toplama aracı olarak, araştırmacılar tarafından geliştirilen ve katılımcıların etkinlik kavramına ilişkin görüş ve perspektiflerini yansıtabilecekleri dört adet açık uçlu sorudan oluşan bir görüş formu kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen veriler içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Sonuç olarak, öğretmen adaylarının nitelikli bir etkinliğin özelliklerine, sınıflandırılmasına, matematik öğretimine katkısına ve etkinlik kullanımının olumsuz yönlerine değinerek öğrenme etkinliğine ilişkin genel bir çerçeve çizebildikleri görülmüştür. Bu kapsamda, matematik öğretmen adaylarının öğrenme etkinlikleri hakkındaki görüş ve perspektiflerinin yeterli düzeyde olduğu söylenebilir.
matematik öğretimi öğrenme etkinliği matematik öğretmeni adayları
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Araştırma makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 6 Temmuz 2023 |
Gönderilme Tarihi | 31 Mayıs 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 7 Sayı: 1 |