Kitle iletişim araçları, günümüz tüketim çağında özellikle sosyal ilişkileri düzenleyerek sonrasında ise üretim ve dağıtım süreçlerini kontrol ederek sistematik bir yapının devamının sağlanmasında oldukça etkin bir role sahiptir. Kitle iletişim araçları aracılığıyla insanlara sahte bir bilinç yaratılmakta, sahte ihtiyaçlar üretilmekte, bu tüketim odaklı dünyada metalar fetişize edilmekte ve insanlar tükettikçe statü sahibi olduklarına inandırılmaktadır. Bu bağlamda, televizyon, radyo, reklam ya da sinema gibi aracılar toplumlara empoze edilen tüket, itaat et, öl gibi emir kiplerinin en önemli dayatma mecralarıdır Bu süreçte, kitle iletişim araçları mevcut ideolojiyi pekiştirmekte, yeniden üretmekte ya da rızanın üretilmesine yardımcı olmaktadır. Bir diğer değişle ortaya çıkan tüketim odaklı toplum dokusu mevcut düzenin devamını sağlayan önemli bir parça olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu nedenle, egemen ideolojiyi reklamlar üzerinden doğru analiz etmek bu yerleşmiş düzenin anlaşılmasında oldukça büyük öneme sahiptir. Dolayısıyla, bu çalışmada, Türk televizyonlarında gösterilen farklı markalara ait üç otomobil reklamı göstergebilimsel inceleme üzerinden irdelenecek ve reklam analizlerinde Roland Barthes’in düz anlam-yan anlam yaklaşımından faydalanılacaktır. Böylelikle tüketim toplumuna giden yoldaki pratikler daha net bir şekilde göz önüne serilecektir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Communication and Media Studies |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 25, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 1 Issue: 1 |