In this study, it was aimed to determine how the creative drama affected the classroom teacher candidates in bringing awareness for providing the personal development that is the sub-area of general qualifications of teaching profession. In this way, the creative drama courses have been carried out for the sub-area of providing personal development with thirty one classroom teacher candidates for twenty one hours in total. In the study, qualitative research methods were used. The data collection tools of the study consist of the written products, the interviews and diaries which the participants have revealed in the process. At the end of the content analysis, two themes emerged. These themes can be listed as “Approaches to Teaching Profession” and “Awareness for Importance of Teachers’ Personal Development”. Teacher candidates have been closer emotionally in this process. They have stated that seeing the problems which they would face up without beginning the service through animations, has provided to find solutions and to be ready. They also have put forward an idea on the subject about the things which they could do when they would be both a teacher and a teacher candidate in order to provide their personal development after realizing that the personal development is important for a teacher. Based on this, it can be said that courses replaced in the process of teacher training have to include both teacher candidates’ problems, which they may encounter when they will become teacher, and the proposed solutions of problems
Bu çalışmada, öğretmenlik mesleği genel yeterliklerinin alt alanı olan kişisel gelişimi sağlamaya yönelik farkındalık kazandırmada yaratıcı dramanın sınıf öğretmeni adaylarını nasıl etkilediğini tespit etmek amaçlanmıştır. Bu doğrultuda otuz bir sınıf öğretmeni adayıyla yedi hafta ve toplam yirmi bir saat kişisel gelişimi sağlama alt alanına yönelik yaratıcı drama dersleri yürütülmüştür. Çalışmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Çalışmanın veri toplama araçlarını, katılımcıların süreç içerisinde ortaya koydukları yazılı ürünler, görüşme ve günlükler oluşturmaktadır. İçerik analizi yoluyla incelenen veriler iki tema altında toplanmıştır. Bu temalar, “Öğretmenlik Mesleğine Yaklaşım” ve “Öğretmenin Kişisel Gelişiminin Önemi” olarak sıralanabilir. Öğretmen adayları bu süreçte mesleğe duygusal olarak daha fazla yakınlaşmışlardır. Henüz hizmete atılmadan karşılaşacakları sorunları canlandırmalar yoluyla görmenin, çözüm üretmelerini ve hazırlıklı olmalarını sağladığını belirtmişlerdir. Bununla birlikte öğretmenin kişisel gelişiminin önemli olduğunu fark edip kişisel gelişimlerini sağlamak için hem bir öğretmen adayı olarak neler yapmaları gerektiği hem de öğretmen olduklarında neler yapabilecekleri konusunda fikir yürütmüşlerdir. Buradan yola çıkarak öğretmen yetiştirme sürecinde yer alan derslerin öğretmen adaylarının öğretmen olduklarında karşılaşacakları problemleri ve çözüm önerilerini içermesi gerektiği belirtilebilir. Öğretmen yeterlikleri ve öğretmenlikte karşılaşılan sorunlar gibi derslerin öğretmen yetiştirme programlarında yer alması, bu dersler var ise içeriklerinin adayın etkin katılımına göre şekillendirilmesi gerektiği söylenebilir. Ayrıca öğretmenin kişisel gelişiminin öneminin altının çizilmesi, öğretmen yetiştirme sürecinde öğretmen adaylarının meslekle olan duygusal bağının ihmal edilmemesi ve bu amaçla yaratıcı drama derslerinden yararlanılabileceği ifade edilebilir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | August 27, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 11 Issue: 2 |
Once articles are published in the journal, the publishing rights belong to the journal. All articles published in the journal are licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) license, which permits sharing by others.