Bu araştırmada Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanındaki uygulamalarda sıklıkla kullanılan
psiko-eğitim gruplarının diğer grup türleri içindeki yeri, kavramsal çerçevesi, çocuk ve ergenler için
nasıl yapılandırılması gerektiği ile ilgili bilgiler sunulmaktadır. Grup Uygulamaları Uzmanları
Derneği (The Association for Specialist in Group Work, ASGW, 2000) tarafından yapılan sınıflamada
gruplar genel olarak dört farklı başlık altında ele alınmaktadır. Bunlar; psiko-eğitim/rehberlik
grupları, danışma/kişilerarası problem çözme grupları, psikoterapi/kişiliği yeniden yapılandırma
grupları ve görev/iş yönelimli gruplardır. Bu araştırma kapsamında psiko-eğitim gruplarının tanıtımı
ve bu gruplarda oturumların yapılandırılmasında izlenmesi gereken aşamaların neler olduğu üzerinde
durulmuştur. İlgili alanyazın incelendiğinde psiko-eğitim gruplarının yapılandırılmasında altı aşama
belirlenmiştir (Brown, 2004; DeLucia-Waack, 2006; Furr, 2000). Bunlar; grup öncesi hazırlık, grubun
içeriği ve ana hatları, kurum ve okul desteği, gruba üye seçme, grup liderinin hazırlığı, izleme ve
değerlendirmedir. Sonuç olarak bu araştırma da psiko-eğitim gruplarının diğer gruplar içindeki yeri,
amacı, içeriği ve planlanması konusunda uygulayıcılara yardımcı olabilecek bilgiler sunulmaya
çalışılmıştır.
Anahtar kelimeler: Grup türleri, psiko-eğitim grupları, psiko-eğitim gruplarının planlanması.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 5 Kasım 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 5 Sayı: 1 |
Makaleler dergide yayınlandıktan sonra yayım hakları dergiye ait olur.
Dergide yayınlanan tüm makaleler, diğerleri tarafından paylaşılmasına olanak veren Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası (CC BY-NC-ND 4.0) lisansı altında lisanslanır.