Gestalt Kuramı, temas kavramı üzerine vurgu yapmaktadır. Gestalt kuramına göre temasdöngüsünde sürekli engellenmeler yaşayan bireylerde duygusal sorunlar ortaya çıkmaktadır. Bu duygusalsorunlardan biri de kaygıdır. Gestalt yaklaşımına göre “kaygı” sağlıksız kullanılan temas biçimlerindenkaynaklanmaktadır. Alan yazında kaygı ile ilgili yapılmış çalışmalar incelendiğinde, “kendilik algısı”kavramının önemi görülmektedir. Bu bilgiler ışığında, araştırmanın genel amacı, üniversite öğrencilerininkendilik algıları, Gestalt temas biçimleri ve kaygı düzeyleri ilişkisini incelemektir. Bu genel amaçdoğrultusunda, Aksaray Üniversitesi’nde öğrenim gören 290 üniversite öğrencisine Gestalt TemasBiçimleri Ölçeği-Yeniden Düzenlenmiş Formu (GTBÖ-YDF), Sosyal Karşılaştırma Ölçeği (SKÖ) ve BeckKaygı Envanteri (BKE) uygulanmıştır. Değişkenler arasındaki ilişkilerin saptanması için uygulananPearson Momentler Çarpımı Korelasyon Analizi sonucunda, öğrencilerin kendilik algıları, Gestalt temasbiçimleri ve kaygı düzeyleri arasında anlamlı ilişkilerin olduğu bulunmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 17 Mart 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 7 Sayı: 1 |
Makaleler dergide yayınlandıktan sonra yayım hakları dergiye ait olur.
Dergide yayınlanan tüm makaleler, diğerleri tarafından paylaşılmasına olanak veren Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası (CC BY-NC-ND 4.0) lisansı altında lisanslanır.