Motivasyonun yabancı dil öğrenimi ve öğretimi
açısından önemi yok sayılamaz. Bilindiği gibi bir başarıyı elde edebilmek için motivasyonun yeterli
düzeyde olması gerekmektedir. Motivasyon yabancı dil dersinin hormonudur ve öğrenmeyi teşvik eder. En
etkili öğretim metot ve materyalleri kullanılsa dahi motivasyonun eksik olması halinde, etkili bir yabancı
dil dersi olanaksızdır. Bu durumda yabancı dil öğrenim başarısına giden önemli bir yol kapanmış olur. Bu
çalışmada teorik olarak yabancı dil dersi açısından motivasyon kavramı incelenmiştir. Yabancı dil
öğreniminde motivasyon- biliş etkileşimi ve bu etkileşim neticesinde bilginin işlenmesi üzerinde
durulmuştur. Ayrıca motivasyon araştırmalarının geliştirmiş olduğu yabancı dili öğrenenlere özgü
değişkenlere yer verilmiştir. Çalışmanın deneysel kısmındaki başarı ve motivasyon testlerinin sonuçlarına
göre motivasyonun yabancı dil öğrenme başarısındaki en önemli temellerden biri olduğu sonucuna
varılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | March 17, 2012 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 7 Issue: 1 |
Once articles are published in the journal, the publishing rights belong to the journal. All articles published in the journal are licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) license, which permits sharing by others.