Bu çalışma, değer eğitimi yöntemlerinden Değer Açıklama ve Değer Analizi yaklaşımlarına uygunolarak geliştirilen trafik eğitimi etkinliğinin, ilköğretim 4. sınıf öğrencilerinin trafik kurallarına yöneliktutumları üzerindeki etkisinin belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmada ön-test son-test kontrol grupludeneme modeli kullanılmıştır. Deney gurubu 28, kontrol gurubu ise 26 öğrenciden oluşmuştur. Çalışmadaveri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından ilköğretim 4. sınıf düzeyi için geliştirilen Trafik KurallarıTutum Ölçeği kullanılmıştır. Bu ölçek her iki gruba, deneysel çalışma sürecinin başında ve sonunda eşzamanlı olarak uygulanmıştır. Elde edilen verilerin analizinde, İlişkisiz Örneklemler T-Testindenyararlanılmış ve anlamlılık düzeyi olarak .05 güven düzeyi benimsenmiştir. Analiz sonucunda deney vekontrol grubunun son test ölçüm sonuçlarına göre t değeri 12.018 [t(52)=12.018, p<.05] bulunmuştur. Busonuç, deney grubu lehine anlamlı bir farklılık olduğunu göstermektedir. Buna göre, değer eğitimiyaklaşımlarına uygun olarak geliştirilen etkinlik, öğrencilerin trafik kurallarına yönelik tutumları üzerindeolumlu bir etki göstermiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 10 Eylül 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 8 Sayı: 1 |
Makaleler dergide yayınlandıktan sonra yayım hakları dergiye ait olur.
Dergide yayınlanan tüm makaleler, diğerleri tarafından paylaşılmasına olanak veren Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası (CC BY-NC-ND 4.0) lisansı altında lisanslanır.