Eğitsel açıdan öğretmenler ve öğrenciler arasındaki dijital boşluk olarak açıklanabilen dijital
bölünme, genel olarak bireyler, gruplar ve toplumlar arasındaki Bilgi ve İletişim Teknolojileri [BİT] erişim
ve kullanım farklılıkları olarak tanımlanmaktadır. Bu araştırmada, ilköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin
BİT erişim olanakları ve kullanım durumları ile BİT kullanım amaçlarının incelenmesi amaçlanmıştır.
Araştırma, Diyarbakır ilinin Bağlar, Yenişehir, Kayapınar ve Sur merkez ilçelerinde bulunan okullarda
öğrenim gören 539 ilköğretim beşinci sınıf öğrencisinden elde edilen verilerle gerçekleştirilmiştir. Tarama
modelindeki bu araştırmanın verileri, araştırmacılar tarafından geliştirilmiş olan “BİT Erişim Olanakları ve
Kullanım Anketi” aracılığıyla toplanmıştır. Araştırma verilerinin çözümlenmesinde betimsel istatistik
tekniklerinden ve non-parametrik testlerden yararlanılmıştır. Bu araştırmada, öğrenciler arasında, BİT
erişim olanakları ve kullanım durumu açısından dijital bölünme olduğu belirlenmiştir. Bunun dışında
cinsiyet, aynı evde yaşayan kişi sayısı, anne-baba çalışma durumu, anne-baba ve kardeşin bilgisayar
ve/veya internet kullanım durumu değişkenlerinin, araştırmaya katılan ilköğretim beşinci sınıf
öğrencilerinin BİT kullanım amaçlarıyla ilişkili olduğu saptanmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | January 24, 2012 |
Published in Issue | Year 2012 Volume: 8 Issue: 1 |
Once articles are published in the journal, the publishing rights belong to the journal. All articles published in the journal are licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) license, which permits sharing by others.