Bu araştırmada, ilköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin, maruz kaldıkları yıldırma durumları (mobbing) incelenmiştir. Betimsel araştırma tekniklerine uygun olarak desenlenmiş araştırmada örneklemi, Adana ili merkez ilçelerindeki 21 ilköğretim okulunda görev yapan 381 öğretmen oluşturmuştur. Araştırmada öğretmenlerin yaşadıkları yıldırma durumları dört boyutta ele alınmıştır: Kendini gösterme ve iletişim, sosyal ilişkiler, itibara saldırı ile yaşam kalitesi ve mesleki durum. Araştırma sonucunda öğretmenlerin yaşadıkları yıldırma durumları cinsiyete ve öğretim kademesine göre anlamlı düzeyde farklılaşmamıştır. Sözleşmeli öğretmenler, kendini gösterme ve iletişim ile sosyal ilişkiler konusunda kadrolu öğretmenlerden daha fazla yıldırmaya maruz kalmaktadırlar. Sayısal branşlardaki öğretmenlerin yaşadıkları yıldırma durumları, kültür branşlarındaki öğretmenlerden fazladır. En fazla yıldırmaya maruz kalan öğretmenler 0-5 yıl kıdeme sahip olanlardır. 20-30 yaşlardaki öğretmenler, diğerlerine göre daha fazla yıldırmaya maruz kalmaktadırlar.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | January 8, 2013 |
Published in Issue | Year 2012 Volume: 8 Issue: 3 |
Once articles are published in the journal, the publishing rights belong to the journal. All articles published in the journal are licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) license, which permits sharing by others.