BibTex RIS Cite

-

Year 2013, Volume: 9 Issue: 1, 212 - 224, 23.04.2013

Abstract

The Opinions of the 1st Grade Primary School Teachers On First Reading-Writing Skills of the Immigrant Students. This research was made on the basis of the respective opinions of the 1st Grade Teachers of Primary Education in the densely immigrant-receiving parts of the City of Mersin for determining what the first reading-writing skills of the students therein were in relation with their status on whether they had received pre-school education, or not. Survey model was used in the study for determining the actual condition. Study group of the research is comprised of 54 1st Grade Teachers of Primary Education in the densely immigrant-receiving parts of the City of Mersin. The data, having been received during the research by means of the open-ended questions, were examined, and interpreted by way of content analysis. Content analysis is a systematic analysis of written and verbal materials. The findings obtained in the study can be summarized as follows: ,according to the opinions of the teachers, students who went to pre-school are more successful in reading, writing, and sight reading compared to the student who did not. According to the opinions of the teachers, students with pre-school education in the immigrant-receiving parts of the city have been found more successful in reading-writing in comparison to those lacking pre-school education. Available findings show parallelism with similar previously conducted researches.

References

  • Aslan, C. (2001). Göç-eğitim-Batman ve çocuk: Doğu ve Güneydoğu Anadolu’da göçün aile ve çocuk eğitimi üzerindeki etkisi. Erişim tarihi: 02010, http://egitim.cukurova.edu.tr/myfiles/open.aspx?file=942.doc
  • Başer, G. (1996). Anasınıfı eğitimi alan ve almayan ilkokul birinci sınıf öğrencilerinin akademik başarılarının karşılaştırılması. Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Çelenk, S. (2003). İlkokuma-Yazma Öğretiminde Kuluçka Dönemi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 36,75-80.
  • Esaspehlivan, M. (2006). Okul öncesi eğitim kurumuna gitmiş ve gitmemiş 78 ve 68 aylık çocukların okula hazırbulunuşluk düzeylerinin karşılaştırılması. İstanbul: Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Ana Bilim Dalı. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Gürbüz, Ş. (2005). Kırdan kente zorunlu göçün nedenleri ve sonuçları uluslararası göç sempozyumu. İ stanbul: Sistem Matbaacılık
  • Karabulut, K., ve Polat, D. (2007). Türkiye’de yaşanan göç olgusu üzerine bir alt bölge uygulaması. İnönü Üniversitesi 8. Türkiye Ekonometri ve İstatistik Kongresi Malatya.
  • Karasar, N. (2000). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kılıç, Z. (2008). İlköğretim birinci sınıf öğretmenlerinin görüşlerine göre okul öncesi eğitim alan ve almayan öğrencilerin gelişim becerilerinin karşılaştırılması. Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Yönetimi Anabilim Dalı. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Miles, M. B. ve Huberman, A. M. (1994). An expanded sourcebook: qualitative data analysis. (2nd Ed.), California: Sage Publications.
  • Oktay, A. (1998). Okul öncesi dönemde öğrenme ve okumaya hazırlıklı olmak eğitim ve bilim. Eğitim ve Bilim Dergisi, 39,11-18.
  • Sadioğlu, Ö., ve Oksal, A. (2008). Sınıf öğretmenliğinden mezun olan öğretmenlerle başka alanlardan mezun olan sınıf öğretmenlerinin ilkokuma yazma öğretiminde yaşadıkları güçlüklerin karşılaştırılması. İlköğretimetim Online E-Dergi, 7, 71-90.
  • Tuğrul, B., Erkan, S., Aral, N., ve Etikan, İ. (2001). Altı yaşındaki çocukların görsel algılama düzeylerine frostig gelişimsel görsel algı eğitim programının etkisinin incelenmesi. Journal of Qafqaz University, 8, 67-84.
  • Ültanır, E. (2003). İlköğretim birinci kademede rehberlik ve danışma. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Siva, L. (2008). Okul öncesi eğitimin ilkokul başarısına etkisi. Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Ş ensoy, S. E. (2005). Kent ve göç van iline çevre il ve ilçelerden göç edenlerin sorunlarına sosyolojik bir yaklaşım. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyoloji Anabilim Dalı. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Yangın, B. (2007). Okul öncesi eğitim kurumlarındaki altı yaş çocuklarının yazmayı öğrenmeye hazır bulunuşluk durumları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32, 294-305.
  • Yazıcı, Z. (2002). Okul öncesi eğitiminin okul olgunluğu üzerine etkisinin incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 155-156.

Göçle Gelen Okul Öncesi Dönemi Çocukların İlkokuma-Yazma Becerilerine İlişkin 1. Sınıf Öğretmenlerinin Görüşleri

Year 2013, Volume: 9 Issue: 1, 212 - 224, 23.04.2013

Abstract

Bu araştırma, ilköğretim 1. sınıf öğretmenlerinin görüşlerine göre, Mersin ilinde yoğun göç alan bölgelerdeki öğrencilerin ilk okuma yazma becerilerinin okul öncesi eğitim alma durumlarına göre nasıl olduğunu tespit etmek amacıyla yapılmıştır. Çalışmada, var olan bir durumun ortaya konulması amaçlandığından tarama modeli kullanılmıştır. Araştırma, Mersin ilinde yoğun göç alan bölgelerde bulunan ilköğretim okullarında görev yapan toplam 54 ilköğretim birinci sınıf öğretmeni üzerinde anket çalışması yapılarak gerçekleşmiştir. Araştırmada elde edilen bulgulara göre, göç eden bölgelerdeki okul öncesi eğitim alan öğrencilerin, okul öncesi eğitim almayanlara göre okuma, yazma ve görsel okuma becerileri yönünden daha başarılı oldukları bulunmuştur. Farklı değişkenler açısından değerlendirilen öğretmen görüşleri cinsiyete göre incelendiğinde göç eden bölgelerdeki ilköğretim 1.sınıf öğrencilerinin okuma ve yazma becerileri ile ilgili görüşleri arasında erkek öğretmenlerin lehine anlamlı farklılık gözlenmiştir. Ancak görsel okuma becerileri ile ilgili görüşleri arasında anlamlı farklılık bulunmamıştır. Öğretmenlerin mezun oldukları okullara göre, göç eden bölgelerdeki öğrencilerin okuma becerileri ile ilgili görüşleri arasında 2 yıllık eğitim enstitüsü mezunu öğretmenler lehine anlamlı bir fark bulunmuştur. Yapılan nitel analiz sonuçlarına göre ise, göç alan bölgelerde okul öncesi eğitimin okuma yazma becerisinin gelişimine farklı yönlerden katkı sağladığı, ancak okul öncesi eğitim alan öğrencilerin dersten çabuk sıkıldıkları sonucuna ulaşılmıştır.

Anahtar Kelimeler: göç, okul öncesi eğitim, okuma-yazma becerisi

References

  • Aslan, C. (2001). Göç-eğitim-Batman ve çocuk: Doğu ve Güneydoğu Anadolu’da göçün aile ve çocuk eğitimi üzerindeki etkisi. Erişim tarihi: 02010, http://egitim.cukurova.edu.tr/myfiles/open.aspx?file=942.doc
  • Başer, G. (1996). Anasınıfı eğitimi alan ve almayan ilkokul birinci sınıf öğrencilerinin akademik başarılarının karşılaştırılması. Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Çelenk, S. (2003). İlkokuma-Yazma Öğretiminde Kuluçka Dönemi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 36,75-80.
  • Esaspehlivan, M. (2006). Okul öncesi eğitim kurumuna gitmiş ve gitmemiş 78 ve 68 aylık çocukların okula hazırbulunuşluk düzeylerinin karşılaştırılması. İstanbul: Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Ana Bilim Dalı. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Gürbüz, Ş. (2005). Kırdan kente zorunlu göçün nedenleri ve sonuçları uluslararası göç sempozyumu. İ stanbul: Sistem Matbaacılık
  • Karabulut, K., ve Polat, D. (2007). Türkiye’de yaşanan göç olgusu üzerine bir alt bölge uygulaması. İnönü Üniversitesi 8. Türkiye Ekonometri ve İstatistik Kongresi Malatya.
  • Karasar, N. (2000). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kılıç, Z. (2008). İlköğretim birinci sınıf öğretmenlerinin görüşlerine göre okul öncesi eğitim alan ve almayan öğrencilerin gelişim becerilerinin karşılaştırılması. Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Yönetimi Anabilim Dalı. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Miles, M. B. ve Huberman, A. M. (1994). An expanded sourcebook: qualitative data analysis. (2nd Ed.), California: Sage Publications.
  • Oktay, A. (1998). Okul öncesi dönemde öğrenme ve okumaya hazırlıklı olmak eğitim ve bilim. Eğitim ve Bilim Dergisi, 39,11-18.
  • Sadioğlu, Ö., ve Oksal, A. (2008). Sınıf öğretmenliğinden mezun olan öğretmenlerle başka alanlardan mezun olan sınıf öğretmenlerinin ilkokuma yazma öğretiminde yaşadıkları güçlüklerin karşılaştırılması. İlköğretimetim Online E-Dergi, 7, 71-90.
  • Tuğrul, B., Erkan, S., Aral, N., ve Etikan, İ. (2001). Altı yaşındaki çocukların görsel algılama düzeylerine frostig gelişimsel görsel algı eğitim programının etkisinin incelenmesi. Journal of Qafqaz University, 8, 67-84.
  • Ültanır, E. (2003). İlköğretim birinci kademede rehberlik ve danışma. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Siva, L. (2008). Okul öncesi eğitimin ilkokul başarısına etkisi. Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Ş ensoy, S. E. (2005). Kent ve göç van iline çevre il ve ilçelerden göç edenlerin sorunlarına sosyolojik bir yaklaşım. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyoloji Anabilim Dalı. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Yangın, B. (2007). Okul öncesi eğitim kurumlarındaki altı yaş çocuklarının yazmayı öğrenmeye hazır bulunuşluk durumları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32, 294-305.
  • Yazıcı, Z. (2002). Okul öncesi eğitiminin okul olgunluğu üzerine etkisinin incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 155-156.
There are 16 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Mehmet Yıldız This is me

Figen Kılıç

Publication Date April 23, 2013
Published in Issue Year 2013 Volume: 9 Issue: 1

Cite

APA Yıldız, M., & Kılıç, F. (2013). Göçle Gelen Okul Öncesi Dönemi Çocukların İlkokuma-Yazma Becerilerine İlişkin 1. Sınıf Öğretmenlerinin Görüşleri. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(1), 212-224. https://doi.org/10.17860/efd.38271

Once articles are published in the journal, the publishing rights belong to the journal. All articles published in the journal are licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) license, which permits sharing by others.