BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2013, Cilt: 9 Sayı: 2, 315 - 325, 29.05.2013

Öz

Abstact: In this study, the curriculum used in driving schools of Ministry of Education is evaluated by using Stufflebeam’s context, input, process, and product (CIPP) evaluation model. This study includes a sample group of a five hundred people who are chosen with an appropirate sampling method. After the data has been analyzed, many deficiency in the context, input, process, and product factors of the curriculum have seen and suggestions have offered for disappearing the deficiencies

Kaynakça

  • Bolcu, A. (2004). 2. Trafik şurası açılış konuşması, 2. Trafik Şurası, Ankara, (21-22 Ekim 2004).
  • Fitzpatrick, J.L., Sanders, J.R., Worthen, B.R. (1997). Program Evaluation: Alternative Approaches and Practical Guidelines. Longman Publishers, USA.
  • Demirel, Ö. (1999), Eğitimde Program Geliştirme, Ankara: Pegem Yayıncılık
  • EGM. (2002). Uluslararası 1. Trafik ve Yol Güvenliği Kongresi Bildiriler Kitabı. Ankara: Egm Basımevi
  • EGM., (2009). Trafik güvenliği platformu. İnternet adresi. http://www.trafikguvenligiplatformu.gov.tr/ ( 2009 )
  • Gay, Lorraine R. (1996), Educational reserch, New Jersey: Prentice Hall Inc. Englewood Cliffs, 07632, U.S.A.
  • Karataş, H. (2007). Yıldız Teknik Üniversitesi Modern Diller Bölümü İngilizce Dersi Öğretim Programının Öğretmen ve Öğrenci Görüşlerine Göre Bağlam, Girdi, Süreç ve Ürün (Cipp) Modeli İle Değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi, Yıldız Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Selvi, H. (2009). Stufflebeam’in Program Değerlendirme Modeliyle Milli Eğitim Bakanlığı Sürücü Kurslarında Kullanılan Sürücü Eğitim Programının Değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Bolu.
  • Sparfeldt, J., Schilling, S.R., Rost, D.H., Theil, A. (2006). Blocked versus randomized format of questionnaires. Educational and Psychological Measurement. Sage Publications.
  • Stufflebeam ve Diğerleri. (1971). Educational Evaluation and Decision Making, İtasca: Peacock Publishers.
  • Sönmez, A., Vursavaş, F. (2002). Sürücü Eğitimi Ve Yeni Sürücülerin Kendi Sürücü Becerileri ve Performanslarinin Yeterliliğine Duyduklari Özgüven. Int. Traffic and Road Security Congress and Fair, May 8-12,2002, Atatürk C. C. Ankara
  • TAE. Ulaşım Yolları Kullanım Oranları, Karayolu Trafik ve Yol Güvenliği Araştırma Derneği, Web Sayfası< http://www.tae.org.tr/yol-istatistikleri.html > (11.2008)
  • TÜİK, (2007), İstatistik Göstergeler 1923-2006, Türkiye İstatistik Kurumu Matbaası, Ankara.
  • TÜİK,(2013). http://www.tuik.gov.tr/PreHaberBultenleri.do?id=13510 ; (05.2013)

Stufflebeam’in Program Değerlendirme Modeliyle Milli Eğitim Bakanlığı Sürücü Kurslarında Kullanılan Sürücü Eğitim Programının Değerlendirilmesi

Yıl 2013, Cilt: 9 Sayı: 2, 315 - 325, 29.05.2013

Öz

Bu çalışmada, Milli Eğitim Bakanlığı Sürücü kurslarında kullanılan sürücü eğitim programı Stufflebeam’in bağlam, girdi, süreç ve ürün (CIIP) değerlendirme modeli kullanılarak değerlendirilmiştir. Çalışmaya, uygun örnekleme metodu ile seçilen 500 kişilik bir grup katılmıştır. Yapılan analizler neticesinde: ilgili programın katılımcıların görüşleri doğrultusunda pek çok açıdan yetersiz olduğu görülmüş ve bu yetersizliklerin giderilmesine yönelik önerilerde bulunulmuştur.

Kaynakça

  • Bolcu, A. (2004). 2. Trafik şurası açılış konuşması, 2. Trafik Şurası, Ankara, (21-22 Ekim 2004).
  • Fitzpatrick, J.L., Sanders, J.R., Worthen, B.R. (1997). Program Evaluation: Alternative Approaches and Practical Guidelines. Longman Publishers, USA.
  • Demirel, Ö. (1999), Eğitimde Program Geliştirme, Ankara: Pegem Yayıncılık
  • EGM. (2002). Uluslararası 1. Trafik ve Yol Güvenliği Kongresi Bildiriler Kitabı. Ankara: Egm Basımevi
  • EGM., (2009). Trafik güvenliği platformu. İnternet adresi. http://www.trafikguvenligiplatformu.gov.tr/ ( 2009 )
  • Gay, Lorraine R. (1996), Educational reserch, New Jersey: Prentice Hall Inc. Englewood Cliffs, 07632, U.S.A.
  • Karataş, H. (2007). Yıldız Teknik Üniversitesi Modern Diller Bölümü İngilizce Dersi Öğretim Programının Öğretmen ve Öğrenci Görüşlerine Göre Bağlam, Girdi, Süreç ve Ürün (Cipp) Modeli İle Değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi, Yıldız Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Selvi, H. (2009). Stufflebeam’in Program Değerlendirme Modeliyle Milli Eğitim Bakanlığı Sürücü Kurslarında Kullanılan Sürücü Eğitim Programının Değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Bolu.
  • Sparfeldt, J., Schilling, S.R., Rost, D.H., Theil, A. (2006). Blocked versus randomized format of questionnaires. Educational and Psychological Measurement. Sage Publications.
  • Stufflebeam ve Diğerleri. (1971). Educational Evaluation and Decision Making, İtasca: Peacock Publishers.
  • Sönmez, A., Vursavaş, F. (2002). Sürücü Eğitimi Ve Yeni Sürücülerin Kendi Sürücü Becerileri ve Performanslarinin Yeterliliğine Duyduklari Özgüven. Int. Traffic and Road Security Congress and Fair, May 8-12,2002, Atatürk C. C. Ankara
  • TAE. Ulaşım Yolları Kullanım Oranları, Karayolu Trafik ve Yol Güvenliği Araştırma Derneği, Web Sayfası< http://www.tae.org.tr/yol-istatistikleri.html > (11.2008)
  • TÜİK, (2007), İstatistik Göstergeler 1923-2006, Türkiye İstatistik Kurumu Matbaası, Ankara.
  • TÜİK,(2013). http://www.tuik.gov.tr/PreHaberBultenleri.do?id=13510 ; (05.2013)
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hüseyin Selvi

Bayram Bıçak

Yayımlanma Tarihi 29 Mayıs 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 9 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Selvi, H., & Bıçak, B. (2013). Stufflebeam’in Program Değerlendirme Modeliyle Milli Eğitim Bakanlığı Sürücü Kurslarında Kullanılan Sürücü Eğitim Programının Değerlendirilmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(2), 315-325. https://doi.org/10.17860/efd.82226

Makaleler dergide yayınlandıktan sonra yayım hakları dergiye ait olur.
Dergide yayınlanan tüm makaleler, diğerleri tarafından paylaşılmasına olanak veren Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası (CC BY-NC-ND 4.0) lisansı altında lisanslanır.