BibTex RIS Cite

Eğitim Fakültesi Kalite Standartlarının Belirlenmesine Yönelik Öğretmen Adayı Görüşleri (Mersin Üniversitesi Örneği)

Year 2007, Volume: 3 Issue: 2, 0 - , 16.01.2014

Abstract

Bu araştırmanın amacı, öğretmen adayı görüşlerine göre eğitim fakültelerinin kalite
standartlarını belirleyebilmektir. Bu amaç ile MEÜ. Eğitim Fakültesi’ne devam etmekte olan 2007
yılında mezun durumunda ve 4. sınıfa devam etmekte toplam 140 öğretmen adayından veri
toplanmıştır. Öğretmen adaylarının eğitim fakültesi kalite standartları hakkında bilgi toplamak için
araştırmacılar tarafından 11 madden oluşan yapılandırılmış bir soru formu kullanılmıştır. Verilerin
analizinde “Nitel İçerik Çözümlemesi” yöntemi kullanılmıştır. Bulgulara göre, öğretmenlerde ve
öğretim elemanlarında bulunması gereken en önemli mesleki özellikler “alanına hakim olma ve
öğretmenlik meslek bilgisi ve becerisine sahip olma”, en önemli kişisel özellikler “hoşgörülü olma ve
saygılı olma, iletişim becerisine sahip olma, hümanist olma” dır. Eğitim programlarıyla ilgili olarak
da “programın uygulamaya yönelik olması”, fakülte yönetiminin “demokratik ve katılımcı bir
yönetim anlayışına sahip olması”, finansal açıdan “öğrenciler ve öğretim elemanlarına destek
sağlayabilecek yeterlikte olması”, tesis ve donanım açısından “bilgisayar sayısının yeterli sayıda
olması ve internete erişimin sınırsız olması”, yerleşkelerde “ulaşılabilir” bir PDR hizmetinin
sunulması, bilgi teknolojileri açısından ise “bilgi teknolojileri salonunun olması” gerektiği ön plana
çıkmıştır. Bulgular literatür ışığında tartışılıp yorumlanmıştır

Year 2007, Volume: 3 Issue: 2, 0 - , 16.01.2014

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language English
Journal Section Makaleler
Authors

Tuğba YANPAR-YELKEN, Öner ÇELİKKALELİ & Burhan Çapri

Publication Date January 16, 2014
Published in Issue Year 2007 Volume: 3 Issue: 2

Cite

APA & Burhan Çapri, T. Y.-Y. Ö. Ç. (2014). Eğitim Fakültesi Kalite Standartlarının Belirlenmesine Yönelik Öğretmen Adayı Görüşleri (Mersin Üniversitesi Örneği). Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(2). https://doi.org/10.17860/efd.46885

The content of the Mersin University Journal of the Faculty of Education is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.