BibTex RIS Kaynak Göster

Öğretmen Adaylarının Eğitme-Öğretme Özyetkinliğine Yönelik Ölçek Geliştirme ve Eğitme- Öğretme Özyetkinlikleri Açısından Değerlendirilmesi (Mersin Üniversitesi Örneği)

Yıl 2007, Cilt: 3 Sayı: 1, 0 - , 16.01.2014

Öz

Bu çalışmanın amacı, (1) öğretmen adaylarının eğitme-öğretme özyetkinliğine yönelik bir
ölçek geliştirmek, (2) öğretmen adaylarının özyetkinliklerinin ne düzeyde olduğunu belirlemek ve
değerlendirilmek, (3) öğretmen adaylarının eğitme-öğretme özyetkinlik düzeylerinin çeşitli
değişkenler açısından incelemektir. Bu amaçlar doğrultusunda araştırma eğitim fakültesinin çeşitli
bölümlerinden mezun olan 307 öğretmen adayı üzerinde yürütülmüştür. Araştırmanın birinci amacına
ulaşabilmek için hazırlanan 25 maddelik denemelik eğitme-öğretme özyetkinlik ölçeği çalışma
grubuna uygulanmış, elde edilen veriler üzerinden ölçeğin geçerlik ve güvenirliğine kanıt sağlamak
amacıyla faktör analizi, madde test korelasyonları, Cronbach α güvenirlik katsayısı ve test-tekrar test
güvenirliği hesaplanmıştır. Tüm bu analizler sonucunda, öğretmen adaylarının eğitme-öğretme
özyetkinliğini ölçmeye yönelik tatmin edici düzeyde geçerlik ve güvenirliğe sahip bir ölçek
oluşturulmuştur. Araştırmanın ikinci amacına ulaşabilmek için geliştirilen bu ölçek gruba
uygulandıktan sonra tüm gruba ve çeşitli değişkenlere (bölüm, öğretim türü, cinsiyet) göre betimsel
istatistikler hesaplanmış ve literatüre dayalı yorumlanmıştır. Araştırmanın üçüncü amacına
ulaşabilmek için ise, toplanan veriler üzerinde t-testi ve varyans analizi yürütülmüştür. Sonuç olarak,
öğretmen adaylarının özyetkinlik düzeylerinin genel olarak yüksek olduğu ve öğretmen adaylarının
özyetkinlik düzeyleri arasında cinsiyete ve mezun olunan öğretim türüne göre anlamlı farklılık
olmamasına rağmen bölümlere göre anlamlı farklılıklar bulunmuştur.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Adnan Kan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 16 Ocak 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2007 Cilt: 3 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Kan, A. (2014). Öğretmen Adaylarının Eğitme-Öğretme Özyetkinliğine Yönelik Ölçek Geliştirme ve Eğitme- Öğretme Özyetkinlikleri Açısından Değerlendirilmesi (Mersin Üniversitesi Örneği). Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(1). https://doi.org/10.17860/efd.33974

Makaleler dergide yayınlandıktan sonra yayım hakları dergiye ait olur.
Dergide yayınlanan tüm makaleler, diğerleri tarafından paylaşılmasına olanak veren Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası (CC BY-NC-ND 4.0) lisansı altında lisanslanır.