BibTex RIS Cite

Klasik Test Teorisine ve Örtük Özellikler Teorisine Göre Kestirilen Madde Parametrelerinin Karşılaştırılması Üzerine Ampirik Bir Çalışma

Year 2006, Volume: 2 Issue: 2, 0 - , 16.01.2014

Abstract

Bu araştırmada OKS (Orta Öğretim Kurumları Sınavı) Türkçe alt testine ait maddeler klasik
test teorisi (KTT) ve örtük özellikler teorisine (ÖÖT) göre analiz edilmiştir. Araştırmanın amacı, KTT
ve ÖÖT’ye göre kestirilen madde istatistikleri arasında nasıl bir ilişki olduğunu ortaya koymaktır.
Araştırmada veri toplama aracı olarak OKS Türkçe alt testi kullanılmış ve araştırma bu sınavı alan
553108 öğrenci üzerinde yürütülmüştür. Toplanan verilerin öncelikle ÖÖT’nin varsayımlarını
karşılayıp karşılamadığı test edildikten sonra, her iki teoriye göre madde istatistikleri ve madde
parametreleri BILOG ve ITEMAN programları yardımıyla kestirilmiştir. Daha sonra her iki teoriye
göre kestirilen madde parametreleri ve istatistikleri arasındaki ilişkiyi belirlemek için Spearman
Brown sıra farkları korelasyon katsayısı kullanılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgular
göstermiştir ki; OKS Türkçe alt testinin belirtilen iki ölçme teorisine dayalı olarak kestirilen madde
parametreleri ve istatistikleri büyük benzerlik göstermektedir.

Year 2006, Volume: 2 Issue: 2, 0 - , 16.01.2014

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language English
Journal Section Makaleler
Authors

Adnan Kan This is me

Publication Date January 16, 2014
Published in Issue Year 2006 Volume: 2 Issue: 2

Cite

APA Kan, A. (2014). Klasik Test Teorisine ve Örtük Özellikler Teorisine Göre Kestirilen Madde Parametrelerinin Karşılaştırılması Üzerine Ampirik Bir Çalışma. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(2). https://doi.org/10.17860/efd.86348

Once articles are published in the journal, the publishing rights belong to the journal. All articles published in the journal are licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) license, which permits sharing by others.