Bu çalışmada, Orta Doğu Teknik Üniversitesi son sınıf öğrencilerinin yaşadıkları en önemli
problemler ile fakülte ve cinsiyet arasındaki ilişkiler incelenmiştir. Araştırmanın örneklemi, Orta
Doğu Teknik Üniversitesi’ndeki [ODTÜ] beş fakültede yer alan 34 bölüme devam eden 885 son sınıf
öğrencisinden oluşmaktadır. Araştırmanın verileri, ODTÜ öğrencilerinin belirlenen alanlarındaki en
önemli problemlerini tespit etmek ve ölçmek amacıyla araştırmacı tarafından geliştirilen “Öğrenci
Problem Anketi”nden yararlanılarak toplanmıştır. Her bir problem alanı için yüzdelikler belirlenmiş
ve belirlenen problem alanları ile öğrencilerin fakülteleri ve cinsiyetleri arasındaki ilişkileri incelemek
üzere de ki-kare tekniği kullanılmı
ştır. Araştırma bulguları, ODTÜ son sınıf öğrencilerinin akademik,
mesleki ve sosyal alanlarda önemli problemlerinin olduğunu ortaya çıkarmakla birlikte, öğretim
üyeleri, dersler, ödevler, sınavlar ve değerlendirme sistemi, yabancı dil, meslek, arkadaşlık ilişkileri,
karşı cinsle ilişkiler ve sosyal aktiviteler ile ilgili problem alanları ile fakülte ve cinsiyetleri arasında
önemli ilişkiler bulunduğunu ortaya koymuştur.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | January 26, 2014 |
Published in Issue | Year 2005 Volume: 1 Issue: 2 |
The content of the Mersin University Journal of the Faculty of Education is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.