BibTex RIS Cite

Lise Öğrencilerinin Kimya Dersine Yönelik Tutum Ölçeği Geliştirme Çalışması

Year 2005, Volume: 1 Issue: 2, 0 - , 26.01.2014

Abstract

Bu çalışmanın amacı liselerde öğrenim gören öğrencilerin kimya dersine yönelik
tutumlarını ölçmeye dönük ölçme aracı geliştirmektir. 30 maddeden oluşan ölçeğin nihai
formu Mersin il merkezinde eğitim-öğretim gören 10 lisenin 820 öğrencisi üzerinde
uygulanmıştır. Elde edilen veriler üzerinden ölçeğin geçerliğine ilişkin bilgi elde edebilmek
için döndürülmüş temel bileşenler analizi kullanılmıştır. Bu analiz sonucunda ölçeğin üç alt
faktörlü bir yapıya sahip olduğu belirlenmiştir. Bunlar araştırmacılar tarafından kimya
dersine yönelik olumlu duygu, olumsuz duygu ve faaliyet olarak adlandırılmıştır. Madde
geçerliğine kanıt olarak madde test korelasyonları hesaplanmıştır. Madde test
korelasyonlarının 0,40 ile 0,68 arası
nda değiştiği saptanmıştır. Ölçeğin benzer gruplarda
aynı yapıyı verip vermeyeceğine ilişkin olarak çapraz geçerleme çalışması yapılmış ve tüm
gruplardan elde edilen yapı belirlenen alt gruplar üzerinden de elde edilmiştir. Ayrıca
ölçeğin güvenirliğine kanıt sağlamak amacıyla test tekrar test ve Crα güvenirlikleri
hesaplanmış ve 0,92 olarak bulunmuştur.

 

Year 2005, Volume: 1 Issue: 2, 0 - , 26.01.2014

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language English
Journal Section Makaleler
Authors

Adnan Kan & Ahmet Akbaş This is me

Publication Date January 26, 2014
Published in Issue Year 2005 Volume: 1 Issue: 2

Cite

APA & Ahmet Akbaş, A. K. (2014). Lise Öğrencilerinin Kimya Dersine Yönelik Tutum Ölçeği Geliştirme Çalışması. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(2). https://doi.org/10.17860/efd.08969

The content of the Mersin University Journal of the Faculty of Education is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.