BibTex RIS Kaynak Göster

Lise Öğrencilerinin Kimya Dersine Yönelik Tutum Ölçeği Geliştirme Çalışması

Yıl 2005, Cilt: 1 Sayı: 2, 0 - , 26.01.2014

Öz

Bu çalışmanın amacı liselerde öğrenim gören öğrencilerin kimya dersine yönelik
tutumlarını ölçmeye dönük ölçme aracı geliştirmektir. 30 maddeden oluşan ölçeğin nihai
formu Mersin il merkezinde eğitim-öğretim gören 10 lisenin 820 öğrencisi üzerinde
uygulanmıştır. Elde edilen veriler üzerinden ölçeğin geçerliğine ilişkin bilgi elde edebilmek
için döndürülmüş temel bileşenler analizi kullanılmıştır. Bu analiz sonucunda ölçeğin üç alt
faktörlü bir yapıya sahip olduğu belirlenmiştir. Bunlar araştırmacılar tarafından kimya
dersine yönelik olumlu duygu, olumsuz duygu ve faaliyet olarak adlandırılmıştır. Madde
geçerliğine kanıt olarak madde test korelasyonları hesaplanmıştır. Madde test
korelasyonlarının 0,40 ile 0,68 arası
nda değiştiği saptanmıştır. Ölçeğin benzer gruplarda
aynı yapıyı verip vermeyeceğine ilişkin olarak çapraz geçerleme çalışması yapılmış ve tüm
gruplardan elde edilen yapı belirlenen alt gruplar üzerinden de elde edilmiştir. Ayrıca
ölçeğin güvenirliğine kanıt sağlamak amacıyla test tekrar test ve Crα güvenirlikleri
hesaplanmış ve 0,92 olarak bulunmuştur.

 

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Adnan Kan & Ahmet Akbaş Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 26 Ocak 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2005 Cilt: 1 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA & Ahmet Akbaş, A. K. (2014). Lise Öğrencilerinin Kimya Dersine Yönelik Tutum Ölçeği Geliştirme Çalışması. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(2). https://doi.org/10.17860/efd.08969

The content of the Mersin University Journal of the Faculty of Education is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.