BibTex RIS Cite

llköğretim Öğretmenlerinde Tükenmişlik

Year 2005, Volume: 1 Issue: 1, 0 - , 27.01.2014

Abstract

Bu çalmann amac, öretmenlerde tükenmiliin; ‘mezun olunan okul’ ve ‘sosyal destek
kayna’ deikenlerine göre farkllap farkllamadn incelemektir. Aratrmaya 2003-2004
öretim ylnda Mersin ilindeki devlet ve özel ilköretim okullarnda görev yapan 633 öretmen
katlmtr. Aratrmada, tükenmilii ölçmek için Maslach ve Jackson (1981) tarafndan gelitirilen
ve Türkçe’ye Ergin (1992) tarafndan uyarlanan Maslach Tükenmilik Envanteri (MTE); kiisel ve
mesleki özellikleri belirlemek üzere aratrmac tarafndan gelitirilen Kiisel Bilgi Formu
kullanlmt
r. Aratrmadan elde edilen verilerin istatistiksel analizleri için SPSS paket programnn
11.0 sürümü kullanlm, ANOVA ve t testinden yararlanlmtr. Post-hoc test olarak Tukey testi
kullanlan aratrmada hata pay üst snr 0.05 olarak kabul edilmitir. Öretmenlerin mesleki
deikenleri ile MTE alt ölçek puanlar incelendiinde; duygusal tükenmilik, duyarszlama ve
kiisel baar alt ölçek puanlarnn, mezun olunan okul ve sosyal destek kaynana göre farkllat
görülmütür.

Year 2005, Volume: 1 Issue: 1, 0 - , 27.01.2014

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language English
Journal Section Makaleler
Authors

Bülent Gündüz This is me

Publication Date January 27, 2014
Published in Issue Year 2005 Volume: 1 Issue: 1

Cite

APA Gündüz, B. (2014). llköğretim Öğretmenlerinde Tükenmişlik. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(1). https://doi.org/10.17860/efd.06947

The content of the Mersin University Journal of the Faculty of Education is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.