Bu çalmann amac, öretmenlerde tükenmiliin; ‘mezun olunan okul’ ve ‘sosyal destek
kayna’ deikenlerine göre farkllap farkllamadn incelemektir. Aratrmaya 2003-2004
öretim ylnda Mersin ilindeki devlet ve özel ilköretim okullarnda görev yapan 633 öretmen
katlmtr. Aratrmada, tükenmilii ölçmek için Maslach ve Jackson (1981) tarafndan gelitirilen
ve Türkçe’ye Ergin (1992) tarafndan uyarlanan Maslach Tükenmilik Envanteri (MTE); kiisel ve
mesleki özellikleri belirlemek üzere aratrmac tarafndan gelitirilen Kiisel Bilgi Formu
kullanlmt
r. Aratrmadan elde edilen verilerin istatistiksel analizleri için SPSS paket programnn
11.0 sürümü kullanlm, ANOVA ve t testinden yararlanlmtr. Post-hoc test olarak Tukey testi
kullanlan aratrmada hata pay üst snr 0.05 olarak kabul edilmitir. Öretmenlerin mesleki
deikenleri ile MTE alt ölçek puanlar incelendiinde; duygusal tükenmilik, duyarszlama ve
kiisel baar alt ölçek puanlarnn, mezun olunan okul ve sosyal destek kaynana göre farkllat
görülmütür.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | January 27, 2014 |
Published in Issue | Year 2005 Volume: 1 Issue: 1 |
The content of the Mersin University Journal of the Faculty of Education is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.