BibTex RIS Kaynak Göster

llköğretim Öğretmenlerinde Tükenmişlik

Yıl 2005, Cilt: 1 Sayı: 1, 0 - , 27.01.2014

Öz

Bu çalmann amac, öretmenlerde tükenmiliin; ‘mezun olunan okul’ ve ‘sosyal destek
kayna’ deikenlerine göre farkllap farkllamadn incelemektir. Aratrmaya 2003-2004
öretim ylnda Mersin ilindeki devlet ve özel ilköretim okullarnda görev yapan 633 öretmen
katlmtr. Aratrmada, tükenmilii ölçmek için Maslach ve Jackson (1981) tarafndan gelitirilen
ve Türkçe’ye Ergin (1992) tarafndan uyarlanan Maslach Tükenmilik Envanteri (MTE); kiisel ve
mesleki özellikleri belirlemek üzere aratrmac tarafndan gelitirilen Kiisel Bilgi Formu
kullanlmt
r. Aratrmadan elde edilen verilerin istatistiksel analizleri için SPSS paket programnn
11.0 sürümü kullanlm, ANOVA ve t testinden yararlanlmtr. Post-hoc test olarak Tukey testi
kullanlan aratrmada hata pay üst snr 0.05 olarak kabul edilmitir. Öretmenlerin mesleki
deikenleri ile MTE alt ölçek puanlar incelendiinde; duygusal tükenmilik, duyarszlama ve
kiisel baar alt ölçek puanlarnn, mezun olunan okul ve sosyal destek kaynana göre farkllat
görülmütür.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Bülent Gündüz Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 27 Ocak 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2005 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Gündüz, B. (2014). llköğretim Öğretmenlerinde Tükenmişlik. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(1). https://doi.org/10.17860/efd.06947

Makaleler dergide yayınlandıktan sonra yayım hakları dergiye ait olur.
Dergide yayınlanan tüm makaleler, diğerleri tarafından paylaşılmasına olanak veren Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası (CC BY-NC-ND 4.0) lisansı altında lisanslanır.