The purpose of this research is to find out the educational software interface design choices of university students and the differences in these choices related to their personal characteristics. In this research, participants had the chances to design interfaces which are appropriate and comfortable for themselves. 545 Students taking Information Technology lesson at Çanakkale Onsekiz Mart, Dokuz Eylül and Ege Universities’ Education Faculties were chosen as the sample. “Correlative Investigation Model” was used in this research. Arithmetic avarege, standard deviation, x2 test were used while analysing the data. An interface selection software to determine the instructional software interface design choices was developed by using Adobe Flash software. Participants had opportunities to create their own interface designs up to the their backgound/fore color and visual aid (table, graph, picture) choices. As a result, participants interface design choices differed according to their gender, education departments at university and education field type (numeric, equally-weighted, verbal). While women mostly chose warm and pastel background color tones as pink, light pink and light blue; men mostly chose cold colors as blue and black as notr colors. Moreover, while men mostly chose table, women mostly chose graph as visaul aid
Bu araştırmanın amacı, üniversite öğrencilerinin eğitsel yazılım arayüz tasarım tercihlerini ve bu tercihlerinin öğrencilerin kişisel özelliklerine göre farklılaşma durumunu ortaya çıkarmaktır. Bu çalışmada, katılımcıların kendilerini rahat hissedecekleri kendilerini yansıtan arayüz tasarımlarını oluşturmaları sağlanmıştır. Araştırmanın örneklemini Çanakkale Onsekiz Mart, Dokuz Eylül ve Ege Üniversitesi Eğitim Fakültelerinde bilgisayar dersi almakta olan 545 üniversite öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırma modeli olarak ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde; aritmetik ortalama, standart sapma, kay-kare testleri kullanılmıştır. Araştırma kapsamında kullanıcıların eğitsel yazılım arayüz tercihlerini belirlemek amacıyla Adobe Flash programında tasarım seçim yazılım hazırlanmıştır. Bu yazılımda, katılımcılar kendi ekran arka plan/yazı rengi ve görsel öğe (tablo, grafik, resim) tercihlerine göre tasarım oluşturma olanağı verilmiştir. Araştırmada sonucunda; katılımcı üniversite öğrencilerinin cinsiyetlerine, öğrenim gördükleri bölüme, alan türüne (sayısal, eşit ağırlık, sözel) göre eğitsel yazılım arayüz tasarım seçimlerinin farklılaştığı saptanmıştır. Bayanlar; pembe, açık pembe ve açık mavi gibi sıcak ve sıcak etkisi olan renkleri arka plan olarak tercih ederlerken erkekler mavi gibi soğuk ve siyah gibi nötr renk değerlerini daha fazla tercih etmişlerdir. Ayrıca; erkekler tabloyu bayanlar ise resmi metni destekleyen görsel öğe olarak daha fazla tercih etmişlerdir.
Öğrenci Merkezli Öğretim Bilgisayar Destekli Öğrenme Eğitsel Yazılım Arayüz Tasarımı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Nisan 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 11 Sayı: 1 |
Makaleler dergide yayınlandıktan sonra yayım hakları dergiye ait olur.
Dergide yayınlanan tüm makaleler, diğerleri tarafından paylaşılmasına olanak veren Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası (CC BY-NC-ND 4.0) lisansı altında lisanslanır.