BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2015, Cilt: 11 Sayı: 1, 0 - , 22.04.2015

Öz

The purpose of this research is to find out the educational software interface design choices of university students and the differences in these choices related to their personal characteristics. In this research, participants had the chances to design interfaces which are appropriate and comfortable for themselves. 545 Students taking Information Technology lesson at Çanakkale Onsekiz Mart, Dokuz Eylül and Ege Universities’ Education Faculties were chosen as the sample. “Correlative Investigation Model” was used in this research. Arithmetic avarege, standard deviation, x2 test were used while analysing the data. An interface selection software to determine the instructional software interface design choices was developed by using Adobe Flash software. Participants had opportunities to create their own interface designs up to the their backgound/fore color and visual aid (table, graph, picture) choices. As a result, participants interface design choices differed according to their gender, education departments at university and education field type (numeric, equally-weighted, verbal). While women mostly chose warm and pastel background color tones as pink, light pink and light blue; men mostly chose cold colors as blue and black as notr colors. Moreover, while men mostly chose table, women mostly chose graph as visaul aid

Kaynakça

  • Akkoyunlu, B. ve Yılmaz, M (2005). Türetimci Çoklu Ortam Öğrenme Kuramı. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28, 9-18.
  • Altun, E., Ünal, Ö., Uysal, E., Göktaş, S ve Harmanlı Z. (1999). Elektronik Ekranda Renk ve Biçem Tasarımı: Farklı Cinsiyet ve Kişilikteki Öğrencilerin Renk, Metin, Grafik Boyut ve Biçemi Tercihleri. I. Uluslararası Katılımlı Eğitimde Bilgi Teknolojileri Sempozyumu. Uludağ Üniversitesi, Bursa.
  • Anagnostopoulou, K., Hatzinikita, V. & Christidou, V. (2012). PISA and biology school textbooks: the role of visual material. Social and Behavioral Sciences, 46, 1839-1845
  • Aşkın, Ö. (2006). Öğrenme Stilleri İle İlgili Elektronik Ortamda Yayımlanan Çalışmaların İncelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Atasoy, B. (2004). Bilgisayar Destekli Öğretim Ortamlarında Farklı Bilişsel Stillere Sahip Öğrencilerin Öğrenme Stratejilerini Kullanma Durumlarının Akademik Başarılarına Etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Bhattacharyya, D., Chowdhury,B., Chatterjee, T., Pal, M. & Majumdar, D. (2014). Selection of character/background colour combinations for onscreen searching tasks: An eye movement, subjective and performanceapproach. Elsevier, 35(3), 101–109
  • Bilgiç, E. Ş. (2005). E-Öğretim Tasarım Süreci: Bir Materyalin Kullanılışlığına İlişkin Katılımcı Görüşleri. Yayımlanmamış Uzmanlık Yeterlilik Tezi. Türkiye Cumhuriyeti Merkez Bankası, Ankara.
  • Bonnardel, N., Piolat, A. & Bigot, L. (2011). The Impact of Colour on Website Appeal and Users’ Cognitive Processes. Elseviver, 32, 69–80
  • Bozkurt, O. ve Aydoğdu, M. (2009). İlköğretim 6. Sınıf Fen Bilgisi Dersinde Dunn ve Dunn Öğrenme Stili Modeline Dayalı Öğretim İle Geleneksel Öğretim Yönteminin Öğrencilerin Akademik Başarı Düzeyleri ve Tutumlarına Etkisinin Karşılaştırılması. İlköğretim Online, 8(3), 741-754.
  • Burdurlu, B., Elibol C. ve Kılıç, Y. (2006). Okul Öncesi Çocuk Oyuncaklarının Malzeme Kullanımı ve 4- 6 Yaş Çocuklarının Renk Tercihi. Aile ve Toplum Eğitim Kültür ve Araştırma Dergisi, 3(9), 35-43.
  • Cesur, M. O. (2008). Üniversite Hazırlık Sınıfı Öğrencilerinin Yabancı Dil Öğrenme Stratejileri, Öğrenme Stili Tercihi Ve Yabancı Dil Akademik Başarısı Arasındaki Açıklayıcı Ve Yordayıcı İlişkiler Örüntüsü. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Yıldız Teknik Üniversitesi, İstanbul.
  • Clariana, R.B. (2004). An Interaction of Screen Colour and Lesson Task in CAL. British Journal of Educational Technology, 35(1), 35-43.
  • Çakallıoğlu, S. N. (2008). Proje Tabanlı Öğrenme Yaklaşımına Dayalı Fen Bilgisi Öğretiminin Akademik Başarı ve Tutuma Etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Çukurova Üniversitesi, Adana.
  • Çivril, H., Aruğaslan, E. ve Yakut, E. (2013). Uzaktan Eğitim Ders İçeriklerinde Bilişsel Ergonomi ve Kullanilabilirlik. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1, 233-246.
  • Demetrios S. & Charalampos K. (2002). Personalised Learning: Educational, Technological and Standardisation Perspective. Interactive Educational Multimedia, 4, 24-39
  • Demir, Ü. (2004). Renk Psikolojisi. YayımlanmamışYüksek Lisans Tezi. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir.
  • Groissboeck W., Lughofer E., S. Thumfart(2010). Associating Visual Textures With Human Perceptions Using Genetic Algorithms. Information Sciences, 180, 2065–2084.
  • Gulbahar, Y. (2005). Web-Destekli Öğretim Ortamlarında Bireysel Tercihler. TOJET, (4),76-82.
  • Gününç, S., Odabaşı, H. F. ve Kuzu, A. (2012). Yaşam Boyu Öğrenmeyi Etkileyen Etmenler. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11(2), 309-325.
  • Hall, R. H. & Hanna, P. (2003). The Impact of Web Page Text-Background Color Combinations on Readability, Retention, Aesthetics, and Behavioral Intention. Proceedings of The Americas Conference on Information Systems (AMCIS), Tampa, Fl., 2149-2156.
  • Hassan, S., & Li, F. (2005). Evaluating The Usability and Content Usefulness of Web Sites: A Benchmarking Approach. Journal of Electronic Commerce in Organizations, 3, 46–67.
  • İbili, E. (2013). Geometri Dersi İçin Artırılmış Gerçeklik Materyallerinin Geliştirilmesi, Uygulanması ve Etkisinin Değerlendirilmesi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Karasar, N. (2006). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım
  • Kaya, Z. (2006). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Kılıçer, K., Çoklar, A. N. ve Odabaşı H. F. (2007). Teknoloji Tabanlı Çokluortam Uygulamalarının Tasarımı: Bilişsel Ergonomi. 7. Uluslararası Eğitim Teknolojileri Konferansı, Lefkoşe, KKTC.
  • Kibar, Z. (2006). İlköğretim Düzeyi Fen Bilgisi Öğretiminde Yüksek Etkileşimli BDÖ Yazılımlarının Ögrenci Basarısına Etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
  • Koca, E. ve Koç F. (2008). Çalışan Kadınların Giysi Seçimleri ve Renk Tercihleri. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 7(24), 71-200.
  • Kutluca, T. ve Birgin, O. (2007). Doğru Denklemi Konusunda Geliştirilen Bilgisayar Destekli Öğretim Materyali Hakkında Matematik Öğretmeni Adaylarının Görüşlerinin Değerlendirilmesi. GÜ, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27(2), 81-97
  • Lin, C. (2003). Effects of Contrast Ratio and Text Color on Visual Performance with TFT-LCD. International Journal of Industrial Ergonomics, 31(1), s. 231-239.
  • Lindgaard G., Fernandes, G.J., Dudek, C. & Brownet J. (2006). Attention Web Designers: You Have 50 Ms to Make A Good First İmpression Behaviour and Information Technology, 25, 115–126.
  • Mayer, R. (2005). The Cambridge Handbook of Multimedia Learning. Cambridge: Cambridge University Press.
  • Nielsen, J. & Nielsen J. (1999). Designing Web Usability: The Practice of Simplicity. CA: New Riders Publishing.
  • Nielsen, J. & Tahir, M. (2002). Homepage Usability: 50 Websites Deconstructed. Indianapolis: New Riders Publishing.
  • Norman, D.A. (2005). Emotional Design: Why We Love (or Hate) Everyday Things. New York: Basic Books.
  • Scharff, L. & Hill, A. (1997). Readability of Screen Displays with Various Foreground/Background Color Combinations, Font Styles, and Font Types. Proceedings of the Eleventh National Conference on Undergraduate Research, 2, 742-746.
  • Shieh, K. & Lin, C. (2000). Effects of Screen Type, Ambient Illumination, and Color Combination on Vdt Visual Performance and Subjective Preference. International Journal of Industrial Ergonomics, 23(2), s. 91-99.
  • Tractinsky, N., Cokhavi A. & Kirschenbaum M. (2004). Using Ratings and Response Latencies to Evaluate The Consistency of Immediate Aesthetic Perceptions of Web Pages. Proceedings of the Third Annual Workshop on HCI Research in MIS, Whashington, DC.
  • Troiano, L. & Birtolo, C. (2014). Genetic Algorithms Supporting Generative Design of User İnterfaces: Examples. Information Sciences, 259, 433-451
  • Uyangör, S. M. ve Dikkartın, F. T. (2009). 4MAT Öğretim Modelinin Öğrencilerin Erişileri ve Öğrenme Stillerine Etkisi. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (EFMED). 3(2), 178-194.
  • Ünal, K., Dilbaz Alkan, G., Betül Özdemir, F.ve Çakır Ö. (2013). Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Öğrenme Stil ve Stratejilerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi (Mersin Üniversitesi Örneği). Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(3), 56-76
  • Wu, J. H. & Yuan Y. (2003). Improving Searching and Reading Performance: The Effect of Highlighting and Text Color Coding. Information & Management, 40(7), 617.
  • Yaşar, O. (2004). İlköğretim Sosyal Bilgiler Derslerinde Görsel Materyal Kullanımı ile Coğrafya Konularının Eğitim ve Öğretimi. Milli Eğitim Dergisi, Sayı:163, Ankara.
  • Yazıcı, K. (2007). Sosyal Bilgilerde Kullanılan Görsel Araçlar: Haritalar-Küreler, Resimler, Tablolar Ve Grafikler. Gazi Üniversitesi Sosyal Bilgiler Eğitimi Makaleleri, (15),651-662.

Üniversite Öğrencilerinin Eğitsel Yazılım Ekran Tasarımı Seçimlerinin Değerlendirilmesi

Yıl 2015, Cilt: 11 Sayı: 1, 0 - , 22.04.2015

Öz

Bu araştırmanın amacı, üniversite öğrencilerinin eğitsel yazılım arayüz tasarım tercihlerini ve bu tercihlerinin öğrencilerin kişisel özelliklerine göre farklılaşma durumunu ortaya çıkarmaktır. Bu çalışmada, katılımcıların kendilerini rahat hissedecekleri kendilerini yansıtan arayüz tasarımlarını oluşturmaları sağlanmıştır. Araştırmanın örneklemini Çanakkale Onsekiz Mart, Dokuz Eylül ve Ege Üniversitesi Eğitim Fakültelerinde bilgisayar dersi almakta olan 545 üniversite öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırma modeli olarak ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde; aritmetik ortalama, standart sapma, kay-kare testleri kullanılmıştır.  Araştırma kapsamında kullanıcıların eğitsel yazılım arayüz tercihlerini belirlemek amacıyla Adobe Flash programında tasarım seçim yazılım hazırlanmıştır. Bu yazılımda, katılımcılar kendi ekran arka plan/yazı rengi ve görsel öğe (tablo, grafik, resim) tercihlerine göre tasarım oluşturma olanağı verilmiştir. Araştırmada sonucunda; katılımcı üniversite öğrencilerinin cinsiyetlerine, öğrenim gördükleri bölüme, alan türüne (sayısal, eşit ağırlık, sözel) göre eğitsel yazılım arayüz tasarım seçimlerinin farklılaştığı saptanmıştır. Bayanlar; pembe, açık pembe ve açık mavi gibi sıcak ve sıcak etkisi olan renkleri arka plan olarak tercih ederlerken erkekler mavi gibi soğuk ve siyah gibi nötr renk değerlerini daha fazla tercih etmişlerdir. Ayrıca; erkekler tabloyu bayanlar ise resmi metni destekleyen görsel öğe olarak daha fazla tercih etmişlerdir.

Kaynakça

  • Akkoyunlu, B. ve Yılmaz, M (2005). Türetimci Çoklu Ortam Öğrenme Kuramı. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28, 9-18.
  • Altun, E., Ünal, Ö., Uysal, E., Göktaş, S ve Harmanlı Z. (1999). Elektronik Ekranda Renk ve Biçem Tasarımı: Farklı Cinsiyet ve Kişilikteki Öğrencilerin Renk, Metin, Grafik Boyut ve Biçemi Tercihleri. I. Uluslararası Katılımlı Eğitimde Bilgi Teknolojileri Sempozyumu. Uludağ Üniversitesi, Bursa.
  • Anagnostopoulou, K., Hatzinikita, V. & Christidou, V. (2012). PISA and biology school textbooks: the role of visual material. Social and Behavioral Sciences, 46, 1839-1845
  • Aşkın, Ö. (2006). Öğrenme Stilleri İle İlgili Elektronik Ortamda Yayımlanan Çalışmaların İncelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Atasoy, B. (2004). Bilgisayar Destekli Öğretim Ortamlarında Farklı Bilişsel Stillere Sahip Öğrencilerin Öğrenme Stratejilerini Kullanma Durumlarının Akademik Başarılarına Etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Bhattacharyya, D., Chowdhury,B., Chatterjee, T., Pal, M. & Majumdar, D. (2014). Selection of character/background colour combinations for onscreen searching tasks: An eye movement, subjective and performanceapproach. Elsevier, 35(3), 101–109
  • Bilgiç, E. Ş. (2005). E-Öğretim Tasarım Süreci: Bir Materyalin Kullanılışlığına İlişkin Katılımcı Görüşleri. Yayımlanmamış Uzmanlık Yeterlilik Tezi. Türkiye Cumhuriyeti Merkez Bankası, Ankara.
  • Bonnardel, N., Piolat, A. & Bigot, L. (2011). The Impact of Colour on Website Appeal and Users’ Cognitive Processes. Elseviver, 32, 69–80
  • Bozkurt, O. ve Aydoğdu, M. (2009). İlköğretim 6. Sınıf Fen Bilgisi Dersinde Dunn ve Dunn Öğrenme Stili Modeline Dayalı Öğretim İle Geleneksel Öğretim Yönteminin Öğrencilerin Akademik Başarı Düzeyleri ve Tutumlarına Etkisinin Karşılaştırılması. İlköğretim Online, 8(3), 741-754.
  • Burdurlu, B., Elibol C. ve Kılıç, Y. (2006). Okul Öncesi Çocuk Oyuncaklarının Malzeme Kullanımı ve 4- 6 Yaş Çocuklarının Renk Tercihi. Aile ve Toplum Eğitim Kültür ve Araştırma Dergisi, 3(9), 35-43.
  • Cesur, M. O. (2008). Üniversite Hazırlık Sınıfı Öğrencilerinin Yabancı Dil Öğrenme Stratejileri, Öğrenme Stili Tercihi Ve Yabancı Dil Akademik Başarısı Arasındaki Açıklayıcı Ve Yordayıcı İlişkiler Örüntüsü. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Yıldız Teknik Üniversitesi, İstanbul.
  • Clariana, R.B. (2004). An Interaction of Screen Colour and Lesson Task in CAL. British Journal of Educational Technology, 35(1), 35-43.
  • Çakallıoğlu, S. N. (2008). Proje Tabanlı Öğrenme Yaklaşımına Dayalı Fen Bilgisi Öğretiminin Akademik Başarı ve Tutuma Etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Çukurova Üniversitesi, Adana.
  • Çivril, H., Aruğaslan, E. ve Yakut, E. (2013). Uzaktan Eğitim Ders İçeriklerinde Bilişsel Ergonomi ve Kullanilabilirlik. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1, 233-246.
  • Demetrios S. & Charalampos K. (2002). Personalised Learning: Educational, Technological and Standardisation Perspective. Interactive Educational Multimedia, 4, 24-39
  • Demir, Ü. (2004). Renk Psikolojisi. YayımlanmamışYüksek Lisans Tezi. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir.
  • Groissboeck W., Lughofer E., S. Thumfart(2010). Associating Visual Textures With Human Perceptions Using Genetic Algorithms. Information Sciences, 180, 2065–2084.
  • Gulbahar, Y. (2005). Web-Destekli Öğretim Ortamlarında Bireysel Tercihler. TOJET, (4),76-82.
  • Gününç, S., Odabaşı, H. F. ve Kuzu, A. (2012). Yaşam Boyu Öğrenmeyi Etkileyen Etmenler. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11(2), 309-325.
  • Hall, R. H. & Hanna, P. (2003). The Impact of Web Page Text-Background Color Combinations on Readability, Retention, Aesthetics, and Behavioral Intention. Proceedings of The Americas Conference on Information Systems (AMCIS), Tampa, Fl., 2149-2156.
  • Hassan, S., & Li, F. (2005). Evaluating The Usability and Content Usefulness of Web Sites: A Benchmarking Approach. Journal of Electronic Commerce in Organizations, 3, 46–67.
  • İbili, E. (2013). Geometri Dersi İçin Artırılmış Gerçeklik Materyallerinin Geliştirilmesi, Uygulanması ve Etkisinin Değerlendirilmesi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Karasar, N. (2006). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım
  • Kaya, Z. (2006). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Kılıçer, K., Çoklar, A. N. ve Odabaşı H. F. (2007). Teknoloji Tabanlı Çokluortam Uygulamalarının Tasarımı: Bilişsel Ergonomi. 7. Uluslararası Eğitim Teknolojileri Konferansı, Lefkoşe, KKTC.
  • Kibar, Z. (2006). İlköğretim Düzeyi Fen Bilgisi Öğretiminde Yüksek Etkileşimli BDÖ Yazılımlarının Ögrenci Basarısına Etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
  • Koca, E. ve Koç F. (2008). Çalışan Kadınların Giysi Seçimleri ve Renk Tercihleri. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 7(24), 71-200.
  • Kutluca, T. ve Birgin, O. (2007). Doğru Denklemi Konusunda Geliştirilen Bilgisayar Destekli Öğretim Materyali Hakkında Matematik Öğretmeni Adaylarının Görüşlerinin Değerlendirilmesi. GÜ, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27(2), 81-97
  • Lin, C. (2003). Effects of Contrast Ratio and Text Color on Visual Performance with TFT-LCD. International Journal of Industrial Ergonomics, 31(1), s. 231-239.
  • Lindgaard G., Fernandes, G.J., Dudek, C. & Brownet J. (2006). Attention Web Designers: You Have 50 Ms to Make A Good First İmpression Behaviour and Information Technology, 25, 115–126.
  • Mayer, R. (2005). The Cambridge Handbook of Multimedia Learning. Cambridge: Cambridge University Press.
  • Nielsen, J. & Nielsen J. (1999). Designing Web Usability: The Practice of Simplicity. CA: New Riders Publishing.
  • Nielsen, J. & Tahir, M. (2002). Homepage Usability: 50 Websites Deconstructed. Indianapolis: New Riders Publishing.
  • Norman, D.A. (2005). Emotional Design: Why We Love (or Hate) Everyday Things. New York: Basic Books.
  • Scharff, L. & Hill, A. (1997). Readability of Screen Displays with Various Foreground/Background Color Combinations, Font Styles, and Font Types. Proceedings of the Eleventh National Conference on Undergraduate Research, 2, 742-746.
  • Shieh, K. & Lin, C. (2000). Effects of Screen Type, Ambient Illumination, and Color Combination on Vdt Visual Performance and Subjective Preference. International Journal of Industrial Ergonomics, 23(2), s. 91-99.
  • Tractinsky, N., Cokhavi A. & Kirschenbaum M. (2004). Using Ratings and Response Latencies to Evaluate The Consistency of Immediate Aesthetic Perceptions of Web Pages. Proceedings of the Third Annual Workshop on HCI Research in MIS, Whashington, DC.
  • Troiano, L. & Birtolo, C. (2014). Genetic Algorithms Supporting Generative Design of User İnterfaces: Examples. Information Sciences, 259, 433-451
  • Uyangör, S. M. ve Dikkartın, F. T. (2009). 4MAT Öğretim Modelinin Öğrencilerin Erişileri ve Öğrenme Stillerine Etkisi. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (EFMED). 3(2), 178-194.
  • Ünal, K., Dilbaz Alkan, G., Betül Özdemir, F.ve Çakır Ö. (2013). Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Öğrenme Stil ve Stratejilerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi (Mersin Üniversitesi Örneği). Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(3), 56-76
  • Wu, J. H. & Yuan Y. (2003). Improving Searching and Reading Performance: The Effect of Highlighting and Text Color Coding. Information & Management, 40(7), 617.
  • Yaşar, O. (2004). İlköğretim Sosyal Bilgiler Derslerinde Görsel Materyal Kullanımı ile Coğrafya Konularının Eğitim ve Öğretimi. Milli Eğitim Dergisi, Sayı:163, Ankara.
  • Yazıcı, K. (2007). Sosyal Bilgilerde Kullanılan Görsel Araçlar: Haritalar-Küreler, Resimler, Tablolar Ve Grafikler. Gazi Üniversitesi Sosyal Bilgiler Eğitimi Makaleleri, (15),651-662.
Toplam 43 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ümit Demir

Yayımlanma Tarihi 22 Nisan 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 11 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Demir, Ü. (2015). Üniversite Öğrencilerinin Eğitsel Yazılım Ekran Tasarımı Seçimlerinin Değerlendirilmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(1). https://doi.org/10.17860/efd.53276

The content of the Mersin University Journal of the Faculty of Education is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.