Bu araştırmanın amacı, ortaokullarda görev yapan öğretmenlerin örgütsel güvene ilişkin görüşlerini cinsiyet, medeni durum ve kıdem değişkenine göre incelemektir. Araştırmaya 2013-2014 eğitim öğretim yılının ikinci döneminde Ankara ili ortaokullarında görev yapmakta olan 325 öğretmen katılmıştır. Veriler ‘Örgütsel Güven Ölçeği-ÖGÖ’ ile elde edilmiştir. Katılımcılardan toplanan veriler aritmetik ortalama, standart sapma ve yüzdelik değer gibi betimsel istatistiklerin yanı sıra çok değişkenli istatistik tekniklerinden biri olan MANOVA ile çözümlenmiştir. Analiz sonuçları katılımcıların güven algısının orta düzeyde olduğunu göstermiştir. Ayrıca öğretmenlerin paydaşlara güven boyutundaki algılarının cinsiyete göre farklılaştığı görülmüştür. Bulgulara göre erkek öğretmenler kadın öğretmenlere göre paydaşlara daha fazla güvenmektedir. Bununla birlikte, katılımcıların örgütsel güvene ilişkin görüşlerinin medeni durum ve kıdem değişkenine göre farklılık göstermediği belirlenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | April 16, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 11 Issue: 3 |
Once articles are published in the journal, the publishing rights belong to the journal. All articles published in the journal are licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) license, which permits sharing by others.