Bu çalışma, üstün yetenekli ortaokul öğrencilerinin küresel konularla ilgili duyarlılığını artırmak ve bu konularla ilgili gelecekte daha etkili baş etme mekanizmaları geliştirmelerini sağlamak amacıyla verilen küresel vatandaşlık eğitiminin etkililiğini incelemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Ön test-son test kontrol grupsuz deneysel desenle yürütülen bu çalışmaya üstün yetenekli olarak tanılanmış toplam kırk ortaokul öğrencisi katılmıştır. Öğrencilere, üstün yetenekli öğrencilere küresel vatandaşlık eğitimi programı kapsamında verilen altı günlük eğitim süresince küresel vatandaşlık ile ilgili konuları içeren bilim, yaratıcılık ve etik dersleri ile sosyal faaliyetler sunulmuştur. Eğitimin etkililiği nicel ve nitel verilerin analizi ile değerlendirilmiştir. Çalışmada elde edilen nicel ve nitel veriler ışığında, küresel vatandaşlık eğitiminin katılımcılara genel olarak katkı sağladığını söylemek mümkündür. Çalışmanın sonucunda ortaya çıkan bulgular değerlendirilerek öneriler sunulmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | April 19, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 12 Issue: 1 |
Once articles are published in the journal, the publishing rights belong to the journal. All articles published in the journal are licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) license, which permits sharing by others.