Öz: Bu araştırmanın amacı, işe yabancılaşmanın öğretmenlerin işten ayrılma niyetini etkileyip etkilemediğini incelemektir. Korelasyonel yöntemle gerçekleştirilen araştırmanın örneklemini 2015-2016 yılında Diyarbakır ili merkez ilçelerindeki Anadolu liselerinde görevli 400 öğretmen oluşturmaktadır. Örneklem seçkisiz örneklem alma yöntemiyle belirlenmiştir. Araştırmanın verileri işe yabancılaşma ve işten ayrılma niyeti ölçekleriyle toplanmıştır. Araştırma bulguları incelendiğinde, işe yabancılaşmanın öğretmenlerin işten ayrılma niyetini anlamlı bir şekilde etkilediği görülmektedir. İşe yabancılaşma değişkeni işten ayrılma niyeti değişkeninin %49’unu etkilemektedir. Bu bulgu, öğretmenlerin işten ayrılma niyetinin önemli ölçüde işe yabancılaşma ile ilişkili olduğunu ortaya koymaktadır. Sonuç olarak, yöneticilerin öğretmenlerin işten ayrılma niyetlerini en aza indirebilmek için özellikle öğretmenlerin işe yabancılaşmasını önleyici yönetsel eylemler ortaya koymalarının gerekli olduğu söylenebilir.
Anahtar Kelimeler: Yabancılaşma, işe yabancılaşma, işten ayrılma niyeti
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Aralık 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 12 Sayı: 3 |
Makaleler dergide yayınlandıktan sonra yayım hakları dergiye ait olur.
Dergide yayınlanan tüm makaleler, diğerleri tarafından paylaşılmasına olanak veren Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası (CC BY-NC-ND 4.0) lisansı altında lisanslanır.