BibTex RIS Cite

İngiliz Dili Eğitim Programlarındaki Sözcük Bilgisi Dersine İlişkin Öğrenci Gereksinimi ve Öğretmen Bilişi

Year 2016, Volume: 12 Issue: 3, 897 - 916, 27.12.2016
https://doi.org/10.17860/mersinefd.282389

Abstract

Öz: Bu çalışmanın amacı, Türkiye’deki devlet üniversitelerinin İngiliz Dili Eğitimi Programlarındaki zorunlu derslerden biri olan Sözcük Bilgisi dersi için, öğrenci gereksinimlerini ve öğretmen bilişini belirlemektir. Öğretmen bilişi ve öğrenci inanışlarının bir arada ele alındığı bu çalışmada, sormaca ve görüşme tekniklerinden yararlanılarak veri toplanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunda 27 üniversitenin İngiliz Dili Eğitimi Programlarında, Sözcük Bilgisi dersini vermiş ya da halen vermekte olan 42 öğretmen ve örneklem olarak seçilen 5 üniversitenin İngiliz Dili Eğitimi Programlarında öğrenim gören 666 ikinci sınıf öğrencisi yer almıştır. Sözcük Bilgisi dersiyle ilgili belirlenen öğrenci gereksinimlerinin ve öğretmenlerin sözcüksel edinç kavramı ve sözcük bilgisi dersi hakkındaki bilişlerinin, dersi veren ya da verecek olan öğretmenlere daha belirgin, ayrıntılı ve tutarlı ders izlenceleri oluşturmaları açısından katkı sağlayacağı düşünülmektedir. Dolayısıyla dersi alan İngiliz Dili Eğitimi Programı öğrencileri için hedeflenen öğrenim çıktılarında bir tutarlılık olmasına olanak sağlayacağına inanılmaktadır.

Anahtar Sözcükler: Sözcüksel edinç, sözcük bilgisi, öğretmen bilişi, öğrenci inanışı

Year 2016, Volume: 12 Issue: 3, 897 - 916, 27.12.2016
https://doi.org/10.17860/mersinefd.282389

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Journal Section Makaleler
Authors

Arzu Şarlanoğlu Vural This is me

Dilek Peçenek This is me

Publication Date December 27, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 12 Issue: 3

Cite

APA Şarlanoğlu Vural, A., & Peçenek, D. (2016). İngiliz Dili Eğitim Programlarındaki Sözcük Bilgisi Dersine İlişkin Öğrenci Gereksinimi ve Öğretmen Bilişi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(3), 897-916. https://doi.org/10.17860/mersinefd.282389

Once articles are published in the journal, the publishing rights belong to the journal. All articles published in the journal are licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) license, which permits sharing by others.