Öğrencilerin kavramları kendi yaşantılarıyla ilişkilendirememeleri ve bunun
sonucunda ortaya çıkan alternatif kavramalar, derse karşı motivasyonsuzluk ve
akademik başarısızlık bilim insanlarını bağlam temelli öğrenme yaklaşımına
yönlendirmiştir. Bağlam temelli öğrenme yaklaşımına göre öğrencilerin gerçek
yaşam konuları ile fen arasındaki ilişkiyi farkına varmalarını sağlamak
gerekmektedir. Her basamağında bağlamsal öğrenmeyi ön planda tutan REACT
stratejisi ise bağlam temelli öğrenme yaklaşımını, öğretim uygulamalarına
yansıtmaya çalışan bir uygulama yöntemidir. Bu araştırma, REACT stratejisine
yönelik geliştirilen öğretim materyallerinin öğrencilerin “maddenin tanecikli
yapısı" konusu ile bağlamları ilişkilendirmeleri üzerine etkisini
incelenmeyi amaçlamaktadır. Araştırma deneysel araştırma yönteminin ön test -
son test kontrol gruplu deseni ile yürütülmüştür. Deney grubu 50, kontrol grubu
51 olmak üzere 101, 6. sınıf öğrencisi araştırmaya katılmıştır. Geliştirilen
öğretim materyali animasyonlardan, çalışma yapraklarından ve örnek olaylardan
oluşmaktadır. Öğretim materyali "sıcak hava balonu ve çalışma
prensibi" ana bağlamı çerçevesinde her basamağında bağlamsal öğrenmenin ön
planda tutulduğu REACT stratejisine göre geliştirilmiştir. Veriler açık uçlu
sorulardan oluşan bağlam testi ve yarı yapılandırılmış mülakat sorularıyla
toplanmıştır. Bağlam testi ön, son ve gecikmiş test olarak, mülakatlar ise ön
ve son mülakat olarak uygulanmıştır. Elde edilen bulgular deney grubunda
yürütülen öğretim materyalinin kontrol grubunda yürütülen öğretim materyaline
göre daha etkili olduğunu göstermektedir. Araştırma sonucu öğrencilerin günlük
hayatlarında karşılaştıkları bağlamları tanecik boyutunda değil daha çok
makroskobik boyutta ilişkilendirme (kısmi ilişkilendirme) yapabildiklerini
göstermektedir.
Journal Section | Makaleler |
---|---|
Authors | |
Publication Date | April 16, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 13 Issue: 1 |
The content of the Mersin University Journal of the Faculty of Education is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.