Bu
çalışmanın amacı, üniversite öğrencilerinin Facebook bağlanma stratejileri ve
yaşam doyumlarını incelemektir. Çalışma 2014-2015 öğretim yılında yürütülmüş
olup, çalışmanın araştırma grubunu 281 üniversite öğrencisi oluşturmuştur.
Mevcut durumun betimlenmesinin amaçlandığı bu çalışmada tarama modellerinden
ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Öğrencilerin Facebook bağlanma
stratejilerini belirlemek için “Facebook Bağlanma Stratejileri Ölçeği”, yaşam
doyumlarını belirlemek için de “Yaşam Doyum Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmadan
elde edilen bulgular, öğrencilerin yaşam doyumları ile Facebook bağlanma
stratejileri (başlatma, sürdürme ve bilgi arama) arasında pozitif yönde anlamlı
bir ilişki olduğunu göstermiştir. Ayrıca araştırma sonuçları, öğrencilerin
Facebook bağlanma stratejileri (başlatma, sürdürme ve bilgi arama) ile yaşam
doyumlarının öğrenim gördükleri okul türü, bilgisayar sahipliği ve Facebook
kullanım süresi değişkenlerine göre anlamlı düzeyde farklılaştığını
göstermektedir. Bunun yanı sıra, öğrencilerin Facebook bağlanma stratejilerinin
cinsiyet (başlatma, sürdürme ve bilgi arama alt boyutlarında), internet
sahipliği (başlatma, sürdürme ve bilgi arama alt boyutlarında), barınma türü
(başlatma alt boyutunda) ve geldiği şehir (bilgi arama alt boyutunda) değişkenlerine
göre anlamlı düzeyde farklılaştığını göstermektedir.
Subjects | Studies on Education |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | September 7, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 13 Issue: 2 |
The content of the Mersin University Journal of the Faculty of Education is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.